Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Питання та завдання для засвоєння основних положень теми

  1 Що являє собою транспортна логістика? 2 Які основні операції виконує транспортна логістика? 3 Види продукції та транспорту. 4 Ефективність використання транспортної системи. 5 Визначте роль транспорту в логістичному бізнесі; 6 Визначте принципи ефективного управління транспортною системою.  

 


 

ІНТЕРНЕТ – ЛОГІСТИКА


11.1.Сутність Інтернет - логістики

 

Електронний бізнес змінив шлях інформаційних потоків між всіма об‘єктами логістичної систем, тим самим покращив роботу всієї системи. У той же час, електронний бізнес багатоваріантний та запропонував можливості ведення бізнесу у Інтернеті для менеджерів з логістики.

Сьогодні, дуже важливо розуміти можливості, переваги та недоліки Інтернет логістики.

Для розуміння Інтернет - логістики, по-перше необхідно встановити концепцію електронного бізнесу (рис 7.1).

 

Рис. 11.1. Зміст концепції електронного бізнесу

 

Інтернет-логістика - це управління прямими матеріальними та інформаційними потоками у середині електронної мережі, що надходять від постачальника до споживача із використанням Інтернет-технологій та комунікацій.

Основна мета Інтернет-логістики полягає у встановленні прямих відносин між об’єктами ринку та швидкому доведенні інформації, продукції та матеріалів за допомогою Інтернет- технологій.

Інтернет- логістика здійснює наступні операції:

проведення фінансових операцій з купівлі та продажу товарів та послуг (страхування складу он-лайн);

пошук нових партнерів;

впровадження власного каталогу продукції та послуг;

здійснення персонального продажу;

формування консолідованого замовлення;

покупка продукції у системі оф- та он-лайн;

встановлення взаємозв’язків із постачальниками;

одержання своєчасної інформації від постачальників та споживачів;

зберігання інформації на окремих серверах;

продаж товарів поштою;

У більшій частині, Інтернет- логістика пов‘язана із інформаційними потоками ніж із матеріальними. Крім того, інформація Інтернет- логістики може прийняти форму товару (новини, доклади, книги, звіти, прайси).

Інтернет-логістика має як свої переваги так і недоліки. Переваги полягають у наступному:

1) Обслуговування споживачів. Інтернет- логістика надає можливість максимально швидко відповідати на запити споживачів та реагувати на зміну структури матеріального потоку;

2) Покращення роботи транспортної системи. Відправники вантажу й вантажні перевізники мають щоденну он-лайн інформацію через спільну логістичну систему.;

3) Збільшення замовлень та прискорення їх оформлення. Замовлення оформлюються та обробляються через електронну систему та електронне листування та затверджуються цифровим підписом;

4) Гарантування оплати. Оплата може здійснюватись через будь-яку електронну системи оплати, яка зв‘язується з банком, та може встановити інформацію про платника щодо його місцезнаходження, фінансової стабільності, та платоспроможності;

5) Поліпшення прогнозування та планування. Сумісні плани продажу продукції та просування матеріального потоку поширюються через Інтернет між всіма об‘єктами логістичної системи;

6) Організація консолідованого замовлення. Інтернет дозволяє знайти споживачів одного і того ж товару у різних географічних точках та сформувати замовлення та транспортування єдиною партією від виробника;

7) Управління регіональним попитом. При звичайній логістичній системі, у якій виробник не пов‘язаний із реалізатором можуть виникнути проблеми зі зміною попиту на продукцію.

В той же час Інтернет-логістика має недоліки:

1) Проблеми вимірювання. Одне із самих найбільших недоліків електронної логістики - відсутність реальності досліджених цифр. Тобто, неможливо визначити попит на продукцію в електронному бізнесі, встановити кількість потенційних клієнтів, розподілити витрати на електронні логістичні системи між її об‘єктами;

2) Заплутаність мережі. Іноді, для того щоб завантажити інформацію з Інтернету потрібен тривалий час. Коли там знаходиться ряд користувачів, час збільшується і деякі системи, можливо, недоступні завдяки дуже великій кількості відвідувачів;

3) Безлад. У електронній комерції існує велика різноманітність підприємств різних форм власності, малого та середнього бізнесу. Зазвичай, важко визначитися у реальності існування підприємства;

4) Перевага продажу оф-лайн (поза електронною мережею). В основному, багато підприємств надають в Інтернет інформацію поверхневого характеру, обмежуючись місцезнаходженням і переліком продукції. Але, всеодно, встановлюються контакти, що збільшують частку трансакційних витрат;

5) Погана досяжність. У той час як чисельність користувачів Інтернету стрімко збільшується, його досяжність все ще далеко позаду. Особливо це стосується користувачів, що проживають та працюють у сільській місцевості. Тому, ефективна Інтернет - логістика у сільському господарстві поки ще не має сенсу.

 

 

11.2 Види та типи об‘єктів логістичної Інтернет - системи

 

Інтернет- логістика охоплює наступні сфери взаємовідношень (рис. 7.2):

1) Підприємство із підприємством (Business to business – B2B);

2) Підприємство зі споживачем (Business to Consumer – B2C);

3) Підприємство із державою (B2G);

4) Споживач зі споживачем (С2С);

5) Держава для бізнесу (G2B);

6) Держава для споживачів (G2C).

 

  Бізнес Споживач Держава
Бізнес B2B B2C B2G
Споживач   С2С  
Держава G2B G2C  

 

Рис. 7. 2. Сфери взаємовідношень Інтернет - логістики

 

Ефективне придбання товарів та послуг за допомогою електронної комерції поліпшує управління матеріальним потоком. У даному випадку придбання – це не тільки купівля продукції, але ще й пошук постачальників, що мають оптимальні ціни на товари.

Інтернет-логістика підтримує процес покупки через електронні каталоги, електронні аукціони, електронні ринки. Крім того, великі корпорації використовують Інтернет - логістику лише для встановлення довготривалих економічних відносин.

Залежно від системи встановлення ціни на продукцію, види Інтернет - логістики поділяються на електронний каталог, електронний обмін та електронний аукціон.

Електронний каталог має ті ж самі функції що й традиційний каталог. Товари мають фіксовану ціну, але зі знижками при різних умовах продажу. Крім того, одна й та ж сама сторінка може мати інформацію про продукцію декількох підприємств. Пошукові системи полегшують вибір серед безлічі асортименту та номенклатури товару. Споживач може розглядати та шукати одночасно різні товари різних підприємств через конкретні характеристики продукту, образи та специфікацію. Можна обрати різні продукти, що потім спрямовуються у віртуальну корзину. Наприкінці вибору споживач підтверджує покупку та оплату за товар. Менеджер каталогу розподілить замовлення між різними постачальниками та надає гарантію поставки. Постачальник може поновити інформацію у режимі реального часу щодо підтвердження наявності продукції й точності цін.

Робота електронного обміну засновується на виконанні основних функцій традиційних товарних бірж, з покупцями та продавцями того ж самого продукту, що і в реальному світі. Ціни не фіксовані, але визначені основними умовами попиту та пропозиції. Такі обмінники, в основному, використовуються для товарів, що мають стандартизовані характеристики чи високу трансакційну цінність.

Електронні аукціони поділяються на два класи: прямий аукціон (один продавець та багато покупців, що поступово підвищують ціну) та зворотній аукціон (один покупець та багато продавців, що прагнуть знизити ціни). Основні вимоги прирівнюються до вимог реального аукціону, де кожний бажаючий може підняти останню ціну на одиницю.

Електронна реалізація продукції оптимізує виробництво в різних підприємствах. На підставі надходження інформації від реалізації по електронній мережі про те, що продається, коли продається і для кого, можна в майбутньому відкинути ті види, які рідко продаються, або взагалі не користуються попитом. Така інформація також вказує на необхідність пошуку нових споживачів за межами області.

 

 

11.3 Ефективність ведення бізнесу в Інтернет-логістиці

 

Для визначення ефективності електронної логістичної системи користуються матрицею електронних товарів, що складається з двох блоків: структури реалізації продукції в електронній системі і структури процесу надання електронних послуг.

Електронні послуги поділяються на мережні та позамережні. Ринки розподіляються на спеціалізовані та традиційні. У таблиці 11.1 відображені 4 основних види електронних систем продукції: рекламна сторінка підприємства, сторінка рекламного агентства, традиційний електронний магазин, спеціалізований електронний магазин.

На рекламній сторінці підприємств, в основному, рекламується декілька видів продукції при незначній кількості послуг. Такі підприємства, в основному, працюють в низькому мережному рівні, так як продаж продукції через Інтернет є для них дорогим та малоефективним. Тому споживач одержує всю необхідну інформацію про продукт, місце і ціну реалізації через рекламну інформацію. У даному випадку, Інтернет - система ефективна для підприємств, що спеціалізуються на виробництві визначеного виду продукції, але не у великих кількостях.


Читайте також:

  1. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  2. IV. Питання самоконтролю.
  3. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  4. V. Завдання.
  5. V. Засвоєння знань
  6. V. Питання для самоконтолю
  7. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  8. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  9. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  10. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  11. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  12. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції




Переглядів: 390

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання та завдання для засвоєння основних положень теми | Питання та завдання для засвоєння основних положень теми

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.