![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Питання та завдання для засвоєння основних положень теми
![]()
10.1. Принципи ефективного управління транспортною системою
1. Постійна тривалість потоку. Причини мінімізації транспортних витрат та витрат часу полягають у наступному: вихід з потоку та проходження процесу неналежним чином знищує або уповільнює транспортування товару, зменшує кількість переміщень товару; 2. Максимальний розмір одиниці товару. Оптимальний розмір одиниці товару є найбільший, тому будь - який транспортний засіб повинен бути забезпечений для цього. Причина полягає в тому, що великі розміри товару потребують додаткового часу переміщення, завантаження, розвантаження та тимчасового зберігання; 3. Максимальний розмір транспортного засобу. Із збільшенням розміру транспортного засобу, особливо в автомобільній системі, знижуються змінні витрати, наприклад, витрати на паливо - мастильні матеріали, на одиницю товару; 4. Максимальна маса транспортованого вантажу порівняно із нормативною масою транспортного засобу. Змінні витрати у транспортній політиці залежать від загальної маси вантажу. Чим більше транспортний засіб, тим більше вартість маси товару. Якщо машина недозавантажена, витрати включатимуть вартість пустого простору; 5. Адаптація транспортної системи до перевезень. Розмір та склад транспортного засобу повинен бути пристосований до умов транспортного плану. Маленький автомобіль спроможний перевезти лише невеликий вантаж, у той час, коли клієнт потребує консолідованого замовлення; 6. Стандартизація. Транспорт повинен мати наступні характеристики:
7. Додаткові споруди та устаткування, які допомагають завантажувати та переміщувати товар (упаковки, пакети, короби, ящики, контейнери); 8. Консолідація вантажів на довгі перевезення. Відокремлене використання консолідованих замовлень та дистанційне транспортування само по собі ефективне. Їх об‘єднання надає можливість транспортній фірмі з‘єднати разом економію місткості масштабу на відстані. Такі операції будуть найбільш ефективні з боку оптимізації транспортних логістичних систем. Транспортні перевезення складаються згідно розкладу транспортування, який включає наступні етапи: 1. Визначення об‘єктів перевезення; 2. Встановлення кластерів перевезень. Розрахунок обслуговування кластерів згідно щоденних маршрутів; 3. Планування початку маршруту з найдальшого об‘єкту; 4. Недопущення перетинання маршрутів; 5. Маршрути не повинні накладатися; 6. Використання спочатку найбільшого транспортного засобу; 7. Наближення до одиночного сервісу об‘єктів, які відокремлені від кластерів; 8. Зниження часових витрат на обслуговування об‘єктів.
10.2. Види транспорту для цілей логістики
Залежно від етапу виробництва у логістичній системі товари можна поділити на групи, починаючи від первинної переробки до кінцевого споживання. Такі групи мають одну із фізичних характеристик, що пов’язані із транспортними технологіями. Товари поділяються на сировину, напівфабрикати та кінцеві продукти:
Залежно від п‘яти факторів товари можуть бути визначені як товари для зберігання, переміщення, доупакування та транспортування. Цими факторами є: 1. Допомога при транзиті: необхідність схоронності вантажів; 2. Щільність товару, що відображає коефіцієнт ваги товару; 3. Розмір та можливість розподілу товару, що визначається габаритами товару; 4. Можливість доупакування, що характеризується властивостями товару; 5. Потенційна відповідність, що визначається високою вартістю товарів, їх неміцність та ламкість, вірогідність розкрадання ті інші потенційні ризиковані характеристики. Існують дві форми транспортної системи: наземна та водна, яка у подальшому може розподілятися у підвиди залежно від різновиду та ознак (фіксовані маршрути, можливість перевозки, технології перевезення). Наземний вид транспорту представлений автомобільними дорогами, залізничними шляхами, трубопроводом. Водний транспорт може бути розподілений на морський та земний. Останній включає у себе навігацію у річних озерах, водосховищах та каналах. Авіатранспорт призначений лише для транспортування на великі дистанції, що обмежується масою вантажу та відстанню, на яку цей вантаж перевозиться. Сильні сторони авіатранспорту:
Обмеження авіатранспорту:
Автомобільний транспорт. Сьогодні, автомобільний транспорт змістив залізничний із перевезень на довгі дистанції. На довгих дистанціях транспорт спроможний обслуговувати перевезення таких продуктів як риба, сільгосппродукція, деякі напівфабрикати і більшість готової продукції. Сильні сторони автомобільного транспорту:
Обмеження автомобільного транспорту:
Залізничний транспорт. Залізнична транспортна система не буде такою екстенсивною як автомобільна. Причина полягає в тому, що залізнична мережа має лімітовану кількість напрямків, що знижує її гнучкість та доступність порівняно із автомобільним транспортом. Сильні сторони залізничного транспорту:
Обмеження залізничного транспорту:
Умови фрахту товару:
Морський транспорт. Океанічний транспорт більш ефективний при перевозі великих обсягів вантажів насипом на великі дистанції. Крім того, він є найбільш поширеним видом транспорту в міжнародних перевезеннях. Сильні сторони морського транспорту:
Обмеження морського транспорту:
Трубопровідний транспорт. Трубопровідний транспорт має свої унікальні характеристики: інфраструктура є єдиним цілим; Система відображає загальні витрати. Завантаження, транспортування та розвантаження товару скомбіновані у єдиний процес. Сильні сторони трубопровідного транспорту:
Обмеження трубопровідного транспорту:
Умови фрахту товару:
10.3. Ефективність транспортної системи Транспорт не надає продукції - він її переміщує. Основною метою при цьому для транспортної системи виступає досягнення прямого ефекту конкурентоспроможності виробництва. Менша ціна витрат на одиницю продукції порівняно із ціною продукції – ось найвища ефективність логістичного процесу. Економія у транспортній політиці зводиться до оптимального використання часу. Існують три види транспортної стратегії, що характеризують рівень його економічної ефективності: 1. Збільшення розмірів транспортних засобів та максимальне використання їх потужностей та місткостей. Місткість, що використовується в транспорті, пропорційна його цінності. Зазвичай, витрати на транспортування прямо пропорційні його місткості. Однак, в деяких випадках, місткість росте швидше ніж попит на транспортування. Така модель використовується при перевозці вантажів насипом у трейлерах, вагонах, в яких довжина, широта та висота максимальні; 2. Збільшення кількості транспортних засобів та максимальне використання їх потужностей, місткості. Використання транспорту із надлишком вантажу потребує більших витрат і, навпаки, існують випадки, коли необхідно перевезти невеликі партії товару, але декілька раз за період. Використання більшої кількості малопотужного парку надає можливість одержати більші знижки, такі як зниження витрат на паливо, витрати на обслуговування парку. В останній час, підприємства вигідно використовують транспорт у сумісних заходах; 3. Інтенсифікація використання додаткових споруд, устаткування та інфраструктури. Коли інфраструктура використовує максимально можливий сервіс, результатом постає зниження витрат на використання парку. Наприклад, поліпшенням використання залізничної системи обумовлює зниження фіксованих витрат на машини, поки рівень руху не починає викликати затримки через скупчення. Масштаб економії у транспортній системі залежить від економії завантаження, економії обсягів, та економії відстані. Економія завантаження. Кількість товару може транспортуватися за нижчими витратами на одиницю товару, коли це відбувається в одній партії. Теоретично, один і той же транспорт обслуговує максимально можливу частину ринку, за тією ж самою технологією, якщо б він обслуговував лише один суб‘єкт ринку. Для того, щоб досягти економію у щільності необхідно знизити частину пустих повернень транспорту, завантажувати товар від найбільшого до найменшого. Економія обсягів – відбувається при процесі, коли два чи більше продуктів формують одні втрати транспортування. При сумісних замовленнях витрати на транспортування однієї партії менше ніж у випадку, коли продукція постачається окремо. Сумісно, такі витрати виробляють загальні витрати. Яскравим прикладом може бути перевезення у залізничному транспорті. У різних вагонах перевозиться зерно, вугілля, паливо-мастильні матеріали, будівельні матеріали. Економія витрат досягається через диверсифікацію транспортних послуг відразу декільком клієнтам. Економія відстані відбувається, коли ріст транспортних витрат буде менший, ніж збільшення відстані. Інакше кажучи, загальні транспортні витрати за один тоно - кілометр будуть нижче ніж збільшення відстані. Це відбувається у тому випадку, коли фіксовані витрати на організацію транспортування не впливають на відстань переміщення. Такими витратами є завантаження – розвантаження товару, збори аеропорту, транспортна документація.
Читайте також:
|
|||||||||||
|