У конструкцію низу обсадної колони входять направляюча пробка, башмак, башмачний патрубок, зворотний клапан та упорне кільце (кільце “стоп”).
Направляюча пробка прикріплюється до башмака (рисунок 10.8) і служить для направлення і зменшення опору рухові обсадної колони при її спуску.
Направляючі пробки виготовляють з легкорозбурюваних матеріалів (дерево, бетон, чавун, пластмаса). Пробки мають центральні і бокові прохідні канали і виконуються обтічної форми.
Башмак встановлюють для підвищення міцності нижнього кінця обсадної колони і захисту останньої від пошкоджень при посадці на уступи в стволі свердловини. Башмак - це товстостінне сталеве кільце довжиною (0,3-0,5) м (рисунок 10.8).
Башмак з’єднується з башмачним патрубком, товстостінною обсадною трубою довжиною близько 2 м, в якій по спіральній лінії просвердлені отвори для виходу рідини. Діаметр та кількість отворів вибирають з таким розрахунком, щоб швидкість витікання рідини з них при промиванні і цементуванні не перевищувала 20 м/с.
Зворотний клапан призначений для попередження надходження тампонажного розчину із кільцевого простору свердловини в колону після закінчення цементування. Він встановлюється на віддалі однієї-двох труб від башмака. Застосовують тарілчасті, кульові і диференціальні зворотні клапани.
Над зворотним клапаном (через трубу) в спеціальній подовженій муфті закріплюють упорне кільце “стоп” з метою чіткої фіксації закінчення процесу протискування цементного розчину. Упорне кільце виготовляють з чавуну у вигляді шайби товщиною 12-15 мм. Діаметр отвору на 60-75 мм менший від зовнішнього.