Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Різновид, призначення та основи конструкції одноковшевих екскаваторів.

Лекція № 18

Контрольні питання

Експлуатація навантажувально-розвантажувальних машин.

Фронтальні навантажувачі випускаються місткістю ковшів 0,5—5 м3; напівповоротні - 0,4-1 м3; перекидні - 2,8 м3. Застосування одноковшевих навантажувачів створює умови для завершення комплексної механізації вантажно-розвантажувальних робіт і вивільнення екскаваторів, кранів, ще зайнятих на цих роботах.

Підвищення продуктивності досягається зниженням тривалості циклу роботи за рахунок сполучення підйому й опускання ковша з переміщенням, вибором раціональних схем руху навантажувача.

1. Для чого застосовують навантажувально-розвантажувальні машини?

2. У чому переваги перекидних навантажувачів?

3. У чому переваги електричних навантажувачів?

4. Який робочий інструмент використовується фронтальними навантажувачами?

5. Який робочий інструмент використовується автонавантажувачами?

Література:

[2] 190-194

[5] 234-355

 

 

Тема: Машини для виконання земляних робіт. Призначення, конструкція та галузь застосування одно та багатоковшевих екскаваторів, Призначення та конструкція траншеєкопачів. Машини для гідромеханізації.

 

План лекції:

1 Різновид, призначення та основи конструкції одноковшевих екскаваторів.

2 Робочий інструмент одноковшевих екскаваторів.

3 Призначення та основи конструкції багатоковшевих екскаваторів та

траншеєкопачів.

4 Призначення, галузь використання та основи конструкції машин для

гідромеханізації.

 

При зведенні поверхневих споруджень виконуються трудомісткі земляні роботи, вартість яких складає значну частину загальної вартості будівельно-монтажних робіт. Найбільш розповсюджений механічний спосіб, коли ґрунт руйнується (ріжеться) робочими органами машинами-ножами, різцями, ковшами з зубами. Вартість розробки ґрунту найменша при гідравлічному спосібі -ґрунт розмивається струменем води і транспортується нею до місця укладання. При вибуховому способі тверді породи руйнуються енергією вибуху і відкидаються у визначеному напрямку. Вибуховий спосіб скорочує терміни робіт, але є дорогим.

Машини для земляних робіт поділяють на: екскаватор; землерийно-транспортні машини для підготовчих робіт; для гідромеханізації.

Екскаватори - основні землерийні машини, використовуються на розробці котлованів, виїмок, ритті траншей, зведенні насипів, дамб, у кар'єрах. Це самохідні машини з робочим органом у вигляді ковша чи декількох ковшів, що розробляють ґрунт і переміщають його на невеликі відстані в транспорт, спорудження чи у відвал. У залежності від числа ковшів екскаватори поділяють на одно - і багатоковшеві. За силовим устаткуванню вони випускаються одно - і багатомоторні.

Одноковшевий екскаватор складається з робочого устаткування (ковш, стріла та елементи, що їх з’єднують), поворотної платформи із силовим устаткуванням, механізмами і пультом керування і ходового устаткування. По призначенням екскаватори поділяють на універсальні (будівельні), розкривні, кар'єрні, тунельні і шахтні, плавучі.

Універсальні екскаватори розробляють ґрунти I і IV категорій; поділяються на гусеничні з нормальною і розширеною опорними поверхнями гусениць, пневмоколісні і на спеціальному шасі автомобільного типу. Місткість ковшів 0,25- 4 м3, потужність двигунів 36-400 кDт, маса 5,7-75 т. Гусеничні екскаватори, що мають швидкість пересування 3- 4,5 км/год, використовуються на об'єктах зі значним обсягом робіт. Швидкість пневмоколесних екскаваторів до до 55 км/год, тому їх можна застосовувати на об'єктах навіть з незначними обсягами робіт.

Крокуючі драглайни з місткістю ковша 15-125 м3 і питомим тиском на ґрунт не більш 0,1 МПа використовуються при великих обсягах відкритих гірничих робіт. За конструкцією поворотної частини екскаватори бувають повноповоротними і неповноповоротними - кут повороту в плані 180- 270° (начіпні на тракторах, автомобілях). За приводом робочого устаткування екскаватори поділяють на канатні (ДСТ 17343-83) і гідравлічні (ДСТ 22894-77). За допомогою уніфікованого швидкозмінного устаткування (до 50 видів) екскаватори можуть виконувати також розпушування мерзлих і скельних ґрунтів, монтажні, навантажувальні, планувальні, сваєбійні й інші роботи. Вибір робочого устаткування виконується за умовами виробництва земляних робіт і категорії ґрунту. Частина ковша екскаватора, що ріже, (козирьок) і встановлені на ній змінні зуби виготовляють зі зносостійкої марганцовистої сталі. Широко застосовуються ковші з криволінійною крайкою, що ріже, наплавленими твердими сплавами; така конструкція істотно знижує зусилля різання і підвищує продуктивність на 50-70%.

Гідропривід екскаватора складається з насоса, що приводиться дизелем, розподільної і контрольно-запобіжної апаратури, виконавчих гідроциліндрів, гідромоторів для приводу поворотного механізму, гусениць чи коліс, бака для робочої рідини.

Екскаватор з гідроприводом і грейферним устаткуванням (рис. 82,а) застосовують при ритті колодязів, усть стволів, глибоких котлованів (наприклад, для споруджень типу «стіна в ґрунті»), на вантажно-розвантажувальних роботах. Устаткування (рис.81, а) складається зі складеної стріли 1,2 з гідроциліндром 3, рукояті 4 з гідроциліндром 5, двохщелепного грейферного ковша 6 і гідроциліндра для замикання і відкривання щелеп. Тиск ковша на ґрунт при врізанні створюється гідроциліндрами, що дозволяє розробляти щільні ґрунти. Для глибокого копання використовуються допоміжні вставки-штанги, що подовжують стрілу 7. Гідравлічні екскаватори забезпечуються також гідромолотами для розробки мерзлих і важких ґрунтів, трамбувальним устаткуванням і ковшами різного профілю.

 

Рис. 81 - Екскаватор з гідравлічним приводом, обладнаний лопатою:

а — зворотною; б — прямою.

Екскаватори-планувальники з телескопічним робочим устаткуванням (рис.82,6) на гусеничному ходу і неповноповоротні, автомобільні, одержують усе більше застосування. Мають до 30 видів швидкоземних робочих органів і ковшів місткістю 0,25-0,65 м3. Стріла трикутного перетину складається з зовнішньої секції 7, прикріплюється шарнірно до поворотної платформи, і внутрішньої 2 з ковшем 3, що пересувається на роликах довгоходовим (2,75-3,65 м) гідроциліндром 4. Гідроциліндром 5 піднімають і опускають стрілу, гідроциліндром 6 повертають її щодо своєї подовжньої осі. Екскаватор практично забезпечує повну механізацію планування похилих поверхонь каналів, насипів, виїмок, зачищення дна і стінок траншей, котлованів. Мала висота дозволяє використовувати його у важкодоступних місцях і закритих приміщеннях, під мостами, а також для подачі матеріалів через прорізи в стінах. Для розпушування важких і мерзлих ґрунтів установлюється зуб 7.

 

 

Рис. 82 - Екскаватори із гідравлічним приводом:

а- з устаткуванням грейфера; б — екскаватор-планувальник.

Екскаватори з канатним приводом звичайно мають змінне робоче устаткування: пряму і зворотну лопати, драглайн, грейфер і кран.Екскаватор з канатним приводом і робочим устаткуванням прямої лопати використовується для розробки ґрунту вище рівня стоянки машини (виїмки, котловани під фундаменти, кар'єри, навантажувальні роботи).

 

Рис. 83 - Екскаватор з канатним приводом, обладнаний лопатою:

а — прямою, б — зворотною.

На поворотній платформі 1 (мал. 83, а) установлено двоногу стійку 2 для блоків, двохбарабанну головну і стрілову лебідки, кабіну з пультом керування і противагу 3 для стійкості. Барабани головної лебідки використовуються для підйому ківша і створення напору. Стріла 4 утримується поліспастом 5 стрілової лебідки під кутом 45-60° до горизонту. При копанні ковш піднімається нагору головною лебідкою і піднімальним канатом 6, одночасно він напірним механізмом подається на вибій разом із рукояттю 7. Відкритий зверху ківш наповняються ґрунтом, платформа повертається до місця розвантаження, що здійснюється відкриванням днища ковша 8 при висуванні засува канатом, намотуваним на допоміжний барабан. Закривається днище під дією власної ваги при вертикальному положенні рукоятки, фіксується засувом. Копання відбувається «від себе», зусилля різання створює значний перекидаючий момент; стріли виконуються короткими, твердими. Напірні механізми бувають канатними і рейковими. Канатний напірний механізм має додатковий реверсивний барабан у п'яті стріли з намотаними в різні сторони канатами. Напірний канат, з'єднаний через блоки з задньою частиною рукояті, при намотуванні висуває рукоять з ковшем (напір), при цьому поворотний канат змотується. При зміні напрямку обертання відбувається повернення рукояті з ковшем унаслідок намотування поворотного і змотування напірного канатів. Поворотний канат кріпиться до рукояті попереду. Рейковий напірний механізм має напірний вал, що служить віссю обертання сідлового підшипника рукоятки. Насаджені на ньому шестірні знаходяться в постійному зачепленні з зубцюватими рейками (кремальєрами), закріпленими на рукояті знизу. У залежності від напрямку обертання напірного вала відбувається напір, чи повернення ковша. В екскаваторах з ковшами місткістю до 0,4 м3 напірний механізм відсутній, рукоять кріпиться до стріли шарнірно; напір здійснюється нахилом стріли.

Екскаватор з канатним приводом, обладнаний зворотною лопатою (рис. 83,б), використовується для риття траншей і невеликих котлованів нижче рівня його стоянки. Устаткування складається з ковша, стріли, шарнірно з'єднаної, з нею рукояті, передньої стійки і канатів: стрілового (для утримання передньої стійки 1), піднімального і тягового. При копанні ковш рухається знизу нагору до екскаватора за допомогою тягового каната 2, врізання в ґрунт виконується за рахунок ваги робочого устаткування. Наповнений ківш піднімається разом зі стрілою піднімальним канатом 3 при загальмованому тяговому; розвантаження відбувається викиданням ковша вперед піднімальним канатом при відпущеному тяговому. Найбільше зручно розвантажувати у відвал; розвантаження в транспорт подовжує час циклу.

Екскаватор з канатним приводом, обладнаний драглайном (рис. 84, а), призначений для розробки ґрунтів, розташованих нижче рівня стоянки екскаватора, з розвантаженням зазвичай у відвал, у транспортні засоби (розробка кар'єрів, виїмок і котлованів, розкривні роботи, зведення насипів, дамб із резервів). Можна також добувати пісок, гравій із-під води, очищувати і поглиблювати водойми. Легка ґратчаста стріла драглайна при роботі утримується під кутом 20-45°. Спочатку ковш вільно падає на ґрунт при відпусканні тягового 1 і трохи пізніше піднімального 2 канатів, причому радіус копання буде більше проекції стріли за рахунок скидання ковша по інерції. При копанні ківш підтягується тяговим канатом при відпущеному піднімальному; врізання відбувається за рахунок ваги ковша. Підйом наповненого ковша виконується одночасним натягом піднімального і тягового канатів; від перекидання ківш утримується розвантажувальним канатом 3. Після повороту платформи ківш розвантажується, перекидаючись при відпусканні тягового каната. Для зменшення зносу канати приєднуються до ковша ланцюгами; тяговий канат на барабан головної лебідки проходить через напрямний блок-наведення 4, підйомний канат обходить головний блок стріли. Глибина копання драглайном при бічному проході менше глибини копання при кінцевому (осьовому) проході, коли екскаватор рухається по осі траншеї.

Рис.84 - Екскаватор з канатним приводом, обладнаний: а драглайном,

б грейфером, в краном.

Стріли виготовляються ґратчастими з дзьобом (гуськом) для збільшення вильоту; стійкість крана забезпечується противагою. Підвищення продуктивності досягається: застосуванням ковшів збільшеної місткості і ковшів активної дії; попереднім розпушуванням важких ґрунтів; максимальним сполученням операцій циклу; застосуванням автоматичного керування, а також правильним підбором транспортних засобів і їхньою безупинною подачею до екскаватора.

Основні правила безпеки при роботі екскаваторів наступні. Екскаватор повинен установлюватися тільки на спланованій площадці з застопореними чи гусеницями чи загальмованими колесами; при перервах у роботі, очищенні ковша він повинний бути опущений на землю. Забороняється перебування людей у зоні дії працюючого екскаватора і присутність на ньому сторонніх облич. Звуковим сигналом екскаватора варто супроводжувати початок і кінець навантаження, пересувку транспортних засобів і екскаватора. При роботі на крайці укосу, котловану екскаватор повинен знаходитися поза призмою обвалення.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  3. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  4. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  5. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  6. Алгоритм розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва нового та реконструкції діючих підприємств харчування.
  7. Аналіз конструкції рульового керування.
  8. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  9. Анатомо-фізіологічні основи статевого розвитку.
  10. Аргументативні конструкції
  11. БЕТОННІ ТА ЗАЛІЗОБЕТОННІ КОНСТРУКЦІЇ
  12. Бізнес-планування, його суть та призначення




Переглядів: 1484

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Призначення та основи конструкції автонавантажувачів. | Робочий інструмент одноковшевих екскаваторів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.