Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



РОЗДІЛ 3. КЛАСИФІКАЦІЯ РЕСУРСІВ ПІДПРИЄМСТВА

 

Підприємство використовує виробничі ресурси з метою завоювання ринків збуту та найкращого задоволення змінних потреб споживачів. Найчастіше пріоритети виражаються в конкретних показниках: якісні характеристики товару, фінансові ресурси і їх розподіл і т.п. В умовах економіки України основними пріоритетами можуть бути:

- забезпечення фінансової стійкості;

- максимум прибутку на вкладений капітал;

- скорочення витрат на виробництво і реалізацію продукції;

- підвищення якості продукції і наданих послуг;

- пошук і вибір надійних партнерів з господарської діяльності;

- оптимізація внутрішньофірмової фінансової, у т.ч. податкової політики.

Вибір пріоритету визначається поставленою метою, а також станом внутрішнього і зовнішнього середовища діяльності підприємства. Обрані пріоритети у результаті набирають форми конкретних вартісних чи натуральних показників роботи підприємства і його структурних підрозділів та доводяться до виконавців у вигляді інструкцій, розпоряджень і вказівок. Після цього встановлюється контроль за виконанням цих інструкцій і розпоряджень. Чітке виконання прийнятих рішень забезпечує досягнення бажаного результату. Взаємозв'язок між метою і бажаним результатом можна відобразити у вигляді такої схеми (рис. 3.1).

 
 

 


Рис. 3.1. Взаємозв'язок «цілі —результат»

Основною метою будь-якого виробничого підприємства є одержання і нарощування обсягу формованого прибутку. Це пов'язано з тим, що тільки завдяки зростанню прибутку підприємство може розширювати свою діяльність, модернізувати виробництво, випускати нову продукцію і надавати нові види послуг. Зростання прибутку є гарантом фінансової стійкості, що дуже важливо в умовах жорсткої конкуренції. Крім того, постійне збільшення прибутку дає можливість підприємству вирішувати соціальні питання колективу, у т.ч. забезпечувати підвищення рівня оплати праці, створення сприятливих умов для роботи персоналу тощо. Вибір і конкретизація цілей підприємства визначаються інтересами і потребами його власників, включаючи державу; розміром власного капіталу, а також дією внутрішніх і зовнішніх факторів.

На вибір цілей підприємства впливають насамперед такі фактори:

- наявність і обсяг попиту на продукцію;

- наявність власних фінансових і матеріальних ресурсів;

- рівень рентабельності виробництва і продажів продукції;

- капіталоємність, енергоємність і трудомісткість продукції;

- наявність постачальників сировини і матеріалів, комплектуючих виробів і обладнання, необхідних для виготовлення продукції;

- наявність чи можливість одержання (придбання) нових високоефективних технологій виробництва продукції;

- можливість постійного вдосконалювання виробництва, технології і впровадження нової чи модернізованої продукції;

- наявність кваліфікованих кадрів;

- сприятлива економічна й політична ситуація в країні, підтримка підприємництва з боку держави на всіх рівнях;

- розвинене і стабільне господарське законодавство в країні;

- ефективна податкова система;

- раціональна бюджетна політика держави.

Ресурси підприємства, необхідність і сутність управління ними. Для здійснення цілей підприємництва кожне підприємство повинне мати необхідні економічні ресурси. Економічними ресурсами підприємства називається сукупність засобів, за допомогою яких суб'єкт господарювання може досягти мети й одержати очікуваний результат. У теорії і господарській практиці сформувалося досить чітке уявлення про склад економічних ресурсів підприємства. До складу економічних ресурсів звичайно включають:

- природні ресурси

- людські (трудові) ресурси;

- фінансові ресурси;

- матеріальні ресурси, які складаються з основних фондів (засобів) і оборотних активів;

- нематеріальні ресурси;

- інформаційні ресурси;

- природні ресурси.

Людські ресурси є одними із найважливіших, оскільки саме вони здійснюють формування та ефективне використання усіх інших видів ресурсів.

Отже, ефективне управління використанням ресурсів забезпечує прибутковість діяльності підприємства, використовуючи спеціальну методологію та інструментарій.



Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. IV група- показники надійності підприємства
  3. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  4. V. Класифікація і внесення поправок
  5. V. Класифікація рахунків
  6. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  7. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  8. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  9. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  10. Автопідприємства вантажних автомобілів
  11. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  12. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства




Переглядів: 2110

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мета і завдання управління використанням ресурсів | РОЗДІЛ 4. УПРАВЛІННЯ НЕОБОРОТНИМИ АКТИВАМИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.