МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Дискусія — засіб навчання та вирішення економічних проблемДискусія — це одна з найдавніших форм організації навчання. Тому викладання теми і почнемо з методики її проведення. Як форма навчання вона потребує певної методичної підготовки. Тому вчитель економіки, як і кожна освічена людина, повинен володіти методикою ведення дискусії. Розглянемо таку ситуацію. Відбувається обговорення економічного проекту. Обговорення починається зі взаємних уклонів та люб’язностей. Зауваження дрібні, не торкаються суттєвих питань. Аж раптом хтось порушує негласний порядок і висловлює свою рішучу незгоду. І тут вибухає суперечка. Тепер не можна впізнати ораторів. Ведучий не може впоратися з їхніми емоціями. Думка працює у всіх. Виникла творча атмосфера! Як правило, користь від таких обговорень буває значною, оскільки учасники обговорення наближаються до істини через глибоке усвідомлення проблеми. На жаль, у нашому суспільстві дуже поширеною була така позиція: «Не варто втручатися...Від мене нічого не залежить, а ворогів собі наживу». Хтозна скількох помилок в економіці наше суспільство могло б уникнути, якби обговорення і впровадження різних проектів було б конструктивним, вільним і творчим! Чи не тому прагматичні японці організують повсюдно «гуртки якості», а затвердження будь-яких проектів розпочинають «знизу»? Як зробити обговорення проблем творчим? Для цього потрібні доброзичливі взаємини в колективі, повага до думки кожного, готовність винести будь-яке серйозне питання на колективне обговорення. Викладач має бездоганно володіти навичками «творчого слухання», бути прикладом щодо цього для своїх учнів, навчити їх такому вмінню, бо воно потрібне кожній людині і на все її життя. Навички «творчого слухання» 1. Коли слухаєте, зосереджуйтесь на головній думці того, хто говорить. 2. Запам’ятовуйте основні моменти сказаного. 3. Спробуйте зрозуміти план промови, складений виступаючим. 4. Намагайтеся знайти у сказаному елементи нового, яке раніше не було Вам відоме. 5. Ведіть записи. 6. Ніколи не поспішайте заперечувати, поки виступаючий не закінчить говорити. 7. Умійте оцінити не тільки явний, а й прихований емоційний стан того, хто говорить, бо тільки це дасть Вам змогу правильно оцінити ступінь його зацікавленості проблемою. 8. Не давайте порад, поки Вас не попросять. Творче обговорення не виникає само собою. Його потрібно готувати, виховувати звичку до нього, розуміння того, що думка кожного — це цінність. Її треба вислухати або спростувати фактами і доказами, або врахувати і прийняти. Але обережно! Далеко не все, що більшість сьогодні вважає очевидним, і справді є істинним. Жорж Кюв’є колись своїми аргументами спростував теорію еволюції Сент-Ілера. І тільки після появи теорії Дарвіна виявилося, що Сент-Ілер був правий. В.І. Ленін на ІІ з’їзді РСДРП вщент розгромив меншовиків, але історія довела, що останні в цьому випадку були ближчими до істини. Спеціалісти вважають, що найважливішими умовами проведення дискусії як тематично спрямованої суперечки можуть бути такі: – усі учасники дискусії мають бути готовими до неї; – кожен учасник дискусії повинен мати чіткі стислі тези свого виступу; – можна практикувати «розминку» для активізації дискусії; – дискусія мусить бути спрямована на з’ясування істини, а не на словесне змагання її учасників. Чи завжди потрібна дискусія? Як правило, її проводять, коли наявні полярні погляди на якийсь предмет і лише ґрунтовне обговорення цих поглядів може привести до оптимального рішення. В інших випадках можна обмежитись простим обговоренням проблеми. Методика рольових тріад. Для розвитку здатності до конструктивного мислення фахівці пропонують метод рольових тріад. Він корисний тим, що привчає навіть тих, хто ніколи не бере участі в дискусіях, до стилю дискусійної поведінки, включає їх до творчого обговорення. У дискусії розрізняють такі етапи: сприйняття предмета дискусії, його аналіз і оцінка, прийняття рішення. На кожному етапі по-різному можуть виявлятися психологічні й інтелектуальні здібності людини. Не заглиблюючись надто далеко в психологію, виділимо специфічні дії та засоби, за допомогою яких виконують свої ролі в дискусії різні люди таблиця 7.1 Тріади ролей на різних етапах обговорення
Продовження таблиці 5.1
Поради викладачу, який користуватиметься методикою рольових тріадролі бажано розділити за 5–10 днів до обговорення для «входження» виконавців у свої ролі. поданий у табл. 5.1 набір ролей, ясна річ, не є вичерпним і вимагає конкретної інтерпретації ведучого. - Можна призначити на одну роль кількох виконавців, різних за підготовкою й психологічними характеристиками. - Не варто наперед оцінювати ролі — головна, другорядна, незначна тощо. - За будь-якої зручної нагоди ведучий має відзначити внесок кожного в дискусію, щоб задовольнити позитивні очікування особистості. Особливо відзначайте тих, хто виступає з конструктивною критикою. - При розподілі ролей зважайте на реальну позицію особи в колективі. - Критичні відгуки викладайте у безособовій формі. - Уникайте особистих оцінок і взаємних суперечок. - Намагайтесь створити атмосферу доброзичливого гумору та подолання «емоційних» труднощів. - Не очікуйте негайного ефекту. -- Не хвилюйтеся, почувши буркотіння «Все це несерйозно, дитячі ігри, відірвані від життя...». Це припиниться вже після проведення перших занять.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|