Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Застосування аналізу економічних ситуацій та завдань

 

Освіта — це вміння зустрічати життєві ситуації.

Ситуація як поєднання умов і обставин, які створюють певну обстановку чи проблему, може служити ілюстрацією, вправою, засобом передачі досвіду вирішення проблем.

Розвиток студентів уміння аналізувати ситуацію, працювати з інформацією, викладати й відстоювати свої погляди допоможе їм орієнтуватися в конкретних економічних умовах.

Під виробничою ситуацією в найбільш загальному вигляді мається на увазі поєднання організаційних, технічних, економічних та соціальних умов і обставин, які створюють певну обстановку, стан, проблему.

Робота економіста — це практичне вирішення виробничих ситуацій, що постійно виникають. Тому впровадження в навчання економістів розбору виробничих ситуацій — необхідне і невідкладне завдання, спрямоване на активізацію і зближення навчання з виробництвом.

У методичній літературі досить ґрунтовно описані різні види виробничих ситуацій та організація відповідних навчальних завдань (вправ): аналіз конкретних соціально-економічних ситуацій, рольові ігри, розгляд інцидентів, аналіз кореспонденції тощо. У процесі аналізу і вирішення виробничих ситуацій закладаються основи економічного стилю мислення нового типу.

Аналіз будь-якої економічної ситуації починається з формулювання проблеми. Проблема — це різниця між існуючим та ідеальним станом системи. Її вирішення — це наближення наявного стану до ідеального.

Успішне формулювання проблеми — запорука її вирішення, оскільки для першого потрібна творча уява, а для другого — лише професійне вміння. Все починається з «плутанини», під якою розуміють невизначеність. Коли керована система починає помилятися, дуже важливо спочатку зібрати факти, відокремити їх від емоцій та глибоко проаналізувати стан системи. При цьому потрібно відповісти на запитання: «Чому сталася помилка?» «якими способами розвинути позитивні явища?»


За характером проблеми можна розподілити на три основні типи.

- Аналітичні, або причинні, типу: чому автомобіль не заводиться?

- Синтетичні, або проблеми мір: як я дістанусь до роботи, якщо автомобіль не заводиться?

- Проблеми вибору: яким способом можна найзручніше дістатися до роботи? Такі проблеми найкраще вирішувати методом «мозкового штурму».

Етапи вирішення проблемних ситуацій можна сформулювати у вигляді відповідей на такі запитання:

- У чому суть проблеми?

- Що в даній проблемі є невідомим, а що відомо?

- До чого треба прагнути?

- Чи можна вирішити цю проблему вже відомим способом?

- Що нове потрібно застосувати?

Навчання вирішенню економічних проблем — це найважливіша складова економічної підготовки. Відомий фахівець у галузі психопедагогіки Стоун навіть розробив поетапний графік такого навчання.

А. Передактивна фаза

1. Аналіз уроку для з’ясування характеру проблеми, що вирішується.

2. Визначення необхідних для вирішення проблеми умінь.

Б. Фаза взаємодії

3. Залучення студентів до широкого охоплення методів вирішення проблеми.

4. Нагадування студентам про властивості окремих складових проблеми, що може виявитися корисним для її розв’язання.

5. Залучення студентів до аналізу проблеми.

6. Підказування студентам у розумних межах, без спроби вирішення проблеми за них.

7. Забезпечення в ключових моментах зворотного зв’язку між викладачем та студентами.

8. Пояснення відомого методу вирішення проблеми і заохочення до пошуків самостійних способів вирішення.

В. Оцінювання студентів

10. Пред’явлення студентам нових проблем того самого типу.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. IV етап. Ситуаційний підхід
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  5. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  8. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  9. Автомобільні ваги із застосуванням цифрових датчиків
  10. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  11. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  12. Акти застосування норм права в механізмі правового регулювання.




Переглядів: 812

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дискусія — засіб навчання та вирішення економічних проблем | Фактори, що заважають організації МШ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.