Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сучасні тенденції в засто­суванні мита як метода регулювання зовнішньої торгівлі. Митні платежі. Митні процедури.

 

В останні десятиріччя сформувались певні тенденції в засто­суванні мита як метода регулювання зовнішньої торгівлі. Основ­ними серед них є:

• зниження рівня (розміру) ставок митного оподаткування, що

зумовлено відносним вирівнюванням цін на світовому ринку; од­нак цей факт не є беззаперечним доказом реального зниження рі­вня протекціонізму щодо внутрішнього ринку;

• посилення захисту внутрішнього ринку не шляхом загально­го (тотального) підвищення ставок мита на товари, а за рахунок вибіркового збільшення ставок мита на окремі товари та знижен­ня їх рівня, насамперед на необхідну сировину і товари, що вхо­дять складовими в готову продукцію;

• тарифна ескалація, тобто пряма залежність імпортних ставок

мита від ступеня обробки товарів;

- збільшення частки адвалорних ставок мита в митних тари­фах, що зумовлено тенденцією до зростання світових цін, спро­щенням системи тарифної класифікації товарів, нерегламентованістю питання щодо визначення митної вартості товарів;

• зниження номінальних ставок мита у поєднанні із заходами щодо збереження і навіть посилення Інших елементів митного регулювання (митні податки та збори, митні процедури);

• зворотна залежність рівня ставок імпортного мита від рівня

економічного розвитку країни;

• заміна експортних ставок мита на інші, гнучкіші, як тариф­ні, так і нетарифні методи регулювання експортних потоків, що зумовлено загальною тенденцією до посилення стимулювання експорту в країнах;

• заміна транзитних ставок мита на різноманітні види зборів і

податків, які мають обгрунтованіший та ліберальніший характер, що пояснюється прагненням транзитних країн до збільшення об­сягів транзиту товарів.

Митні платежі — всі види платежів, що стягуються мит­ними органами країни з товарів і транспортних засобів, які перети­наються митний кордон, а також в інших випадках, передбаченими національними законодавствами. До митних платежів належить:

• мито (custom duty);

• митні податки (custom tax);

митні збори {custom fei).

Мито — один з видів митних платежів, що стягується митни­ми органами з товарів, цінностей та майна, що перевозяться через кордон країни, передбачених митним тарифом. Розмір мита за­лежить від країни походження товару (торговельного режиму), розміру або вартості партії поставки і номінальної ставки мита, передбаченої для даної товарної позиції. Митом обкладаються всі товари — імпортовані, експортовані і транзитні.

Митні податки — це обов'язкові платежі, що стягуються ми­тними органами країни з товарів, які імпортуються. До них нале­жить прикордонний податок, спеціальні (надзвичайні) імпортні податки, плинні податки, компенсаційні збори. Склад, розмір та умови застосування цих податків регулюються національними законодавствами або відповідними рішеннями державних органів управління. Всі митні податки є опосередкованими і за економіч­ною сутністю протекціоністськими, посилюючими або компен­суючими недостатній вплив мита на рівень цінової конкурентос­проможності імпортних товарів.

- Прикордонний податок у більшості країн є постійним і обов'язковим у системі національного оподаткування. В основі прикордонного податкового режиму таких країн лежить «прин­цип призначення». У даному разі всі товари, що надходять на експорт, звільняються від сплати опосередкованих податків у країні походження, а обкладаються рівним прикордонним податком у країні призначення товару. Метою застосування прикордонного податку є створення однакового податкового режиму для товарів іноземного та національного виробництва і запобігання подвійному оподаткуванню.

• Спеціальні (надзвичайні) імпортні податки за економічним змістом мало чим відрізняються від мита. Вони застосовуються з метою прямого скорочення обсягів ввезення певного товару іноземного виробництва у разі наявних складнощів або неможливості адекватного і швидкого підвищення ставок мита. Введення надзвичайних податків має тимчасовий характер.

• Плинні імпортні податки, як і мито, безпосередньо впливаю­ть на рівень ціни товару, але відрізняються від останнього тим, що їх ставка не є фіксованою; вона змінюється залежно від співвідношення внутрішніх і світових цін на певний товар. Ставка плинних податків підвищується, коли спостерігається падіння світових цін, і знижується при їх зростанні. Розміри плинних податків можуть змінюватися щоденно. Їх застосування дозволяє постійно підтримувати необхідний ступінь захисту внутрішнього ринку.

• Компенсаційні імпортні податки застосовуються в основне му на продукцію сільського господарства з метою компенсації різниці між світовими та внутрішніми цінами, переважно в сезони збору та переробки врожаїв.

• Митні збори — платежі, що стягуються митними органами країни (крім мита і митних податків) у відносно невеликих роз мірах за виконання певних операцій на кордоні: за митне оформлення, зберігання товарів, митне супроводження, за консультування та інформування. Крім того, можуть існувати такі збори, як ліцензійний або контингентний, статистичний, марочний, банде­рольний, штемпельний або гербовий, за зважування і пломбуван­ня тощо.

Митні процедури — це дії, що здійснюються органами митного контролю держав або інтеграційних угруповань з метою додержання законодавства з митних питань. Митні процедури регулюються митними формальностями, тобто сукупністю пере­дбачених митним законодавством і нормативними актами відпо­відних органів вимог, виконання яких є обов'язковою умовою переміщення товарів через митний кордон. До основних регла­ментованих митних процедур належать: порядок пересування то­варів; організація досмотру товарів і вантажів; оформлення мит­них документів; перевірка правильності заповнення вантажної митної декларації; розрахунок розміру мита, митних податків і митних зборів; передача статистичних даних у відповідні органи.

 


Читайте також:

  1. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  2. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  3. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  4. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  5. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  6. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  7. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  8. Автоматичне регулювання.
  9. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  10. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  11. Адміністративно-правове регулювання проходження державної служби
  12. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ




Переглядів: 708

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ВПЛИВ СПІВВІДНОШЕННЯ СВІТОВИХ І ВНУТРІШНІХ ЦІН НА СТАВКИ МИТА | Становлення економічної думки Стародавнього Сходу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.