Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ОРГАНІЗАЦІЯ ПЕРЕВЕЗЕНЬ

ТЕМА 4

Основою для перевезення вантажів автомобільним транспортом і надання в користування вантажних автомобілів є замовлення вантажовідправника або вантажоодержувача.

У автопідприємствах з децентралізованою системою керівництва перевезеннями замовлення на перевезення вантажів представляється старшому диспетчеру (або, в його відсутність, черговому диспетчеру) за формою № 81.

У тих випадках, коли за умовами роботи неможливий кількісний облік вантажів, що перевізяться, замовлення може бути оформлене на надання в користування вантажних автомобілів з оплатою по почасовому тарифу. При цьому в замовленні вказується кількість автомобілів (по марках), що замовляються і тривалість користування ними.

Замовлення на перевезення вантажів представляється не пізнішим 14 годин дня, попереднього дню перевезень.

Замовник може повідомити зміни в кількості вантажу, заявленої до перевезення, не пізніше 16 годин дня, попереднього дню перевезення.

Централізовані перевезення виконуються по декадних або по п'ятиденних заявках вантажовідправників, за формою згідно з додатком 3, а також по наказах-вбраннях збутових організацій.

Перед прийняттям замовлення до виконання служба експлуатації перевіряє через бухгалтерію автопідприємства стан дебіторської заборгованості замовника за перевезення.

У основу добового оперативного плану повинні бути встановлені наступні початкові документи і матеріали:

замовлення, що поступили на перевезення;

середньодобові ліміти по об'єму перевезень (в тоннах і тонно-кілометрах) по підприємствах міністерств, відомств і радгоспов і по номенклатурі вантажів, встановлені відповідно до затверджених річного і квартального планів перевезень;

середньодобові об'єми перевезень (в тоннах і тонно-кілометрах), встановлені виробничою програмою автопідприємства;

дані про середньодобовий випуск рухомого складу по типах і марках;

списки відстаней основних маршрутів рушення і класів доріг;

дані про умови роботи на пунктах відправлення і призначення вантажів: про під'їзди, фронт робіт і т.д.;

нормативні дані і планові середньомісячні техніко-експлуатаційні показники роботи рухомого складу (норми часу на вантажно-розвантажувальні операції, технічна швидкість, середня тривалість роботи рухомого складу за планом з урахуванням режиму роботи пунктів відправлення і призначення вантажів, середньодобовий пробіг за планом, диференційований для відповідних марок автомобілів по їх вантажопідйомності; передбачені планом коефіцієнти використання вантажопідйомності і пробігу).

Добовий оперативний план перевезень служить керівним документом, на основі якого автопідприємства організують свою роботу на доби, що плануються, черговий диспетчер контролює випуск рухомого складу, і організує його роботу на лінії, лінійні диспетчери керують роботою рухомого складу у відповідності з оперативними завданнями.

Добовий оперативний план перевезень розробляється старшим диспетчером за формою згідно з додатком 4. План складається роздільно по групах автомобілів (бортові, автомобілі-самоскиди, спеціалізовані) і послідовно по об'єктах вантаження.

При розробці оперативного плану звертається особлива увагу на максимальну ув'язку перевезень шляхом організації рушення рухомого складу по раціональних маршрутах.

Об'єм робіт, передбачений добовим оперативним планом, повинен забезпечити завантаження автопідприємства виходячи з встановлених для нього планом середньодобових завдань по перевезеннях і найважливіших техніко-експлуатаційних показників, насамперед коефіцієнтів випуску рухомого складу на лінію і пробігу, з урахуванням виконання і перевиконання місячного плану.

Добовий оперативний план вручається для виконання черговому диспетчеру автопідприємства.

Для керівництва лінійних диспетчерів на основних пунктах відправлення, по яких здійснюються централізовані перевезення вантажів, складається диспетчерська карта за формою згідно з додатком 5 з вказівкою вантажоодержувачів і адрес доставки.

Старший диспетчер автопідприємства одночасно з добовим оперативним планом' повинен підготувати і передати черговому диспетчеру список резервних адрес робіт для використання рухомого складу, що випускається автопідприємством зверх плану протягом робочого дня, для переадресування автомобілів у разах неможливості отримання вантажу на деяких передбачених планом об'єктах і т.д.

Служба експлуатації автопідприємства здійснює своєчасну інформацію вантажоодержувачів про майбутнє завезення їм вантажів.

Після отримання заявок від клієнтури і їх ретельної перевірки диспетчерський апарат автопідприємства зв'язується по телефону з відповідальними обличчями вантажоодержувачів, уточнює адреси доставки вантажу, наявність коштів розвантаження, фронт розвантаження, можливість використання автопоїздов і повідомляє про кількість, рід вантажу і час майбутнього його завезення.

У разі неможливості задовольнити заявлену замовником потребу в перевезеннях (через нестачу автомобільного транспорту, через виявлені при перевірці незадовільні умови перевезення і т.п.) служба експлуатації повинна своєчасно попередити про це замовника.

Випуск рухомого складу на лінію проводиться на основі графіка випуску, що складається старшим диспетчером спільно з начальниками колон (гаража) по узгодженню з технічною службою.

Графік випуску рухомого складу на лінію встановлюється, як правило, на місяць або квартал (в залежності від умов експлуатації) за ступінчастим принципом, за формою згідно з додатком 6.

При складанні графіка враховуються:

завдання по середньодобовому випуску рухомого складу по типах і марках відповідно до встановленого за планом коефіцієнта випуску рухомого складу на лінію і фактичного середньообліковим складу;

встановлена планом величина середньої тривалості роботи рухомого складу на. линии;

розроблений технічною службою автопідприємства місячний графік постановки і випуску автомобілів з другого технічного обслуговування і капітального ремонту;

режим роботи об'єктів, що обслуговуються автопідприємством;

зведення про способи виробництва вантажно-розвантажувальних операцій (механізований, ручний), а також про фронт одноразового вантаження і розвантаження рухомого складу, визначальні ступність його подачі на об'єкти роботи.

Для уточнення затвердженого графіка начальники колон щодня, не пізніше ніж за годину до закінчення роботи першої зміни, по узгодженню з технічною. службою складають і передають в диспетчерську відомість випуску рухомого складу на доби, що плануються за формою згідно з додатком 7, з урахуванням вказаної відомості встановлюється добовий оперативний план перевезень.

На основі отриманого оперативного плану перевезень і відомості випуску рухомого складу диспетчер готує шляхові листи автомобілів для роботи в майбутню зміну і вносить в них змінні завдання водіям.

При видачі водієві шляхового листа черговий диспетчер автопідприємства відмічає в листі час випуску і проводить відповідний запис у відомості випуску рухомого складу на лінію (див. додаток 7).

Контроль за фактичним виходом рухомого складу на лінію повинен здійснюватися біля виїзних воріт автопідприємства з урахуванням спізнень, подальшим розбором їх причин і накладенням стягнень на винних.

Відомість випуску рухомого складу на лінію, що поступила в диспетчерську, служить одночасно диспетчерським журналом, і в ній робляться всі необхідні відмітки після повернення рухомого складу в автопідприємство. Відомість підшивається в диспетчерській у вигляді журналу.

При врученні шляхових листів черговий диспетчер роз'яснює водіям зміст оперативного завдання, маршрути проходження, вказує на характер і можливу специфіку майбутньої перевізної роботи.

Старший і чергового диспетчери контролюють вихід на лінію рухомого складу по передбаченим оперативним планом кількості, типам і вантажопідйомності відповідно до встановленого графіка і вживають необхідні заходів у разі відхилення від плану.

Службі експлуатації категорично забороняється використати пересувний склад з відсутніми, несправними або неправильно опломбованими спідометрами.

Безпосереднє керівництво підготовкою рухомого складу і випуском його на лінію здійснюється начальниками колон (гаража), які:

перевіряють технічний стан рухомого складу і його готовність до випуску на лінію, наявність водіїв, зовнішній вигляд рухомого складу, укомплектування необхідним такелажем, інструментами і належностями, забезпечення паливом і змазкою;

стежать за наявністю і справністю спідометрів і їх опломбуванням у відповідності зі спеціальною інструкцією;

забезпечують своєчасний вихід рухомого складу відповідно до оперативного плану і графіка випуску.

Примітка. При відсутності в штаті автопідприємства посад начальників автоколон (гаража) функції їх передаються іншим працівникам відповідно до раніше вказаних організаційних структур по розсуду начальника автопідприємства.

Відповідно до графіка випуску рухомого складу і прийнятої системи організації праця автомобільних бригад начальниками колон (гаража) розробляються графіки роботи водіїв за формою згідно з додатком 8.

Перед виїздом на лінію водій зобов'язаний:

пересвідчитися в технічній справності рухомого складу;

взяти з комори водійський інструмент (в тому випадку, якщо він не зберігається на автомобілі), перевірити комплектність його і отримати необхідне додаткове оснащення відповідно до умов майбутньої роботи

При отриманні в диспетчерській шляхового листа водій підтверджує своїм підписом в цьому листі справність автомобіля (автопоїзда) і пред'являє водійський посвідчення (з талоном до нього), після чого черговий диспетчер видає йому оформлений шляховий лист і технічний талон на автомобіль.

Технічний талон повертається водієм по закінченні лінійної роботи і зберігається в диспетчерській в спеціальному стелажі з осередками, занумерованими гаражними номерами автомобілів.

При виявленні непідготовленості автомобіля (автопоїзда) до роботи на лінії водій зобов'язаний доповісти про це начальнику своєї автоколони (або, в його відсутність, диспетчеру) і черговому механіку і в. дальнейшем діяти по вказівці начальника колони (диспетчера).

При централізованій системі керівництва перевезеннями прийом замовлень на перевезення, розробка добового оперативного плану, інформація вантажовідправників і вантажоодержувачів і виписка шляхових листів із занесенням завдання водієві вилучаються у автопідприємства і покладаються на централізовану службу експлуатації (управління).

Автопідприємства щодня повідомляють централізованій службі план випуску рухомого складу, що намічається на майбутні доби.

Розроблений централізованою службою експлуатації на основі замовлень, що поступили і даних про випуск від автопідприємств оперативний план перевезень поступає для керівництва в диспетчерську службу експлуатації (управління).

Кожному автопідприємству прямує разом з шляховими листами змінно-добовий план за формою згідно з додатком 9.

Перевезення пасажирів

Відповідно до діючих розкладів і нарядів автобусного і маршрутного таксомоторного рушення, а також планом-графіком роботи таксомотор служба експлуатації автопідприємства (старший диспетчер) проводить розподіл автомобілів по вбраннях (для автобусів і маршрутних таксомотор) і по групах випуску для таксомотор індивідуального обслуговування.

Відповідно до нарядів на роботу автобусів і плану-графіка роботи таксомотор старший диспетчер спільно з начальниками колон по узгодженню з технічною службою складає щомісячний графік випуску рухомого складу на лінію за формою, вказаною в додатку 6.

Для автобусів і маршрутних таксомотор в формі графіка додається графа «№ вбрання».

Виходячи з графіка випуску рухомого складу і прийнятого режиму роботи автомобільних бригад начальники колон складають щомісячні графіки роботи водіїв і кондукторів за формою, вказаною в додатку 8.

Підготовка шляхової документації і випуск пасажирського транспорту на лінію проводяться на основі щоденної рознарядки на роботу пасажирських автомобілів за формою згідно з додатком 10.

Рознарядка складається начальниками колон по узгодженню з технічною службою напередодні дня роботи не пізніше, ніж за годину до закінчення роботи першої зміни.

У рознарядку вносяться всі призначені до випуску автобуси і таксомотор з вказівкою номера наряду (для автобусів і маршрутних таксомотор) або групи випуску (для індивідуальних таксомотор), а також прізвищ водіїв і кондукторів.

Згідно з рознарядкою черговий диспетчер проводить виписку шляхових листів:

для міських автобусів - за формою № 73;

для міжміських автобусів (маршрутних таксомотор) - за формою № 74;

для вантажних і легкових таксомотор - за формою № 75.

Рознарядка одночасно є журналом випуску; черговий диспетчер заносить в неї номери шляхових листів, а також квитково-облікових листів.

Квитково-облікові листи (за формою № 95) видаються кондукторам в пункті інкасації при здачі виручки і пред'являються ними черговому диспетчеру при випуску рухомого складу, а також лінійному диспетчеру після прибуття на початкову станцію рушення.

При підготовці шляхових листів черговий диспетчер вносить в них:

планове завдання по виручці (для автобусів і маршрутних таксомотор);

час виходу і повернення в парк (по графіку);

найменування пункту першої подачі, час прибуття на цей пункт;

свідчення таксометра.

Записи в шляхових листах свідчення таксометра повинні виготовлятися в шляховому листі поточного дня - в рядку «при виїзді» і відповідно суворому до записів в шляховому листі попереднього дня по рядку «при поверненні».

Перед виїздом таксомотор на лінію диспетчерська проводить перевірку таксометров і спідометрів в частині правильності ведення «ланцюжка» свідчення, заведення годин і т.д.

Службі експлуатації категорично забороняється використати пересувний склад з відсутніми, несправними або неправильно опломбованими спідометрами і таксометрами.

Диспетчерська автопідприємства при врученні водієві автобуса (маршрутного таксомотор) шляхового листа одночасно видає почасовий графік роботи автобуса.

У порядку підготовки рухомого складу до роботи на лінії начальники колон:

перевіряють технічний стан рухомого складу і його готовність до виходу на лінію;

стежать за укомплектуванням автомобілів паливом і мастильними матеріалами, інструментами і належностями, за наявністю експлуатаційного інвентаря - правил користування, таблиць вартості проїзду, маршрутних покажчиків;

перевіряють знання водіям і кондукторами діючої інструкції по застосуванню квитків на проїзд в автобусах, маршрутних таксомотор і квитків на провезення багажу;

забезпечують виконання діючої інструкції по зовнішньому і внутрішньому оформленню автобусів;

перевіряють наявність і справність спідометрів і таксометров і їх опломбування у відповідності зі спеціальною інструкцією;

забезпечують своєчасний вихід рухомого складу на лінію відповідно до графіка.


ТЕМА 5


Читайте також:

  1. II. Організація і проведення спортивних походів
  2. II. Організація перевезень
  3. II. Організація перевезень
  4. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  5. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  6. Адміністративно-територіальна організація
  7. Бюджетний устрій в зарубіжних країнах. Організація бюджетного процесу
  8. Вентиляція. Види вентиляції. Організація повітрообміну в приміщеннях, повітряний баланс, кратність повітрообміну
  9. Взаємодія органів публічної влади з трудовими колективами, підприємствами, установами, організаціями
  10. Вибір оптимального розкладу (режиму) роботи в наукових організаціях.
  11. Види податкових перевірок. Організація і здійснення перевірок.
  12. Види сполучень і класифікація вантажних перевезень




Переглядів: 2162

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перевезення пасажирів | Перевезення вантажів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.08 сек.