Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Системний підхід до управління виробництвом

НАУКОВІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ ВИРОБНИЦТВОМ

Системний підхід до управління укладається, передусім, в розгляді керованого об'єкта загалом як системи, тобто як сукупності елементів, створюючого комплексне єдине ціле, що має певну внутрішню організацію. Він означає, що керівники будь-якого рівня можуть оцінити ситуацію і ухвалити рішення лише з урахуванням всіх обставин загалом і можливих наслідків для керованого об'єкта як єдиної системи. Тільки такий підхід служить відмінковою гарантією проти однобічності, вихоплення якоїсь однієї, неістотної сторони процесу, забезпечує гармонійне функціонування всіх складових частин керованого об'єкта, сприяє ліквідації диспропорцій і протиріч між різними його сторонами. Він передбачає правильне визначення основних задач розвитку керованого об'єкта, а також облік різних шляхів досягнення намічених цілей. Останнє дозволяє вибрати оптимальний варіант рішення поставленої задачі. Важливим моментом систебагато підходу до управління є облік чинника часу.

Будь-яка система складається з елементів, що знаходяться у взаємозв'язку один з одним за допомогою коштів зв'язку. Для неї характерна сукупність внутрішнього і зовнішнього впливу.

Управління і організація не існують самі по собі. Вони носять супідрядний характер і діють в рамках якоїсь третьої категорії. Такою категорією є система.

Наприклад. Ми відібрали з автомобілів всіх сучасних моделей кращий карбюратор, кращу трансмісію, кузов і, таким чином, по черзі перебрали

Всі деталі автомобіля. Після цього намагаємося зібрати автомобіль з відібраних деталей. Чи Буде він кращим з всіх сучасних? Виявляється, що не буде, оскільки деталі не відповідають один одному. Взаємозв'язок між деталями важливий в тій же мірі, що і самі деталі. За принципом складності системи діляться на простої, складні, дуже складні. На вигляд зв'язків між елементами системи можуть бути детермінований, при яких ми зазделегідь можемо передбачити кінцеві результати (наприклад, технологічний прогрес), і імовірностні, коли зазделегідь не можна передбачити поведінку системи. Наприклад, автотранспортне підприємство відноситься до імовірностной системи, оскільки ми не можемо точно передбачити, як воно буде поводитися в майбутньому, хоч за допомогою економіко-математичних методів, теорії імовірностей, методів моделювання і статистики можна з деякою мірою точності визначити розвиток системи в майбутньому.

Прості детермінований системи складаються з невеликої кількості елементів з незначним числом внутрішніх зв'язків між ними (слюсарні лещата).

Складна система може бути описана, але для цього потрібні спеціальні формальні засоби (до складних детермінований систем відносяться ЩОМ, для опису їх роботи потрібне використання, принаймні, булевской логіки).

Дуже складна система (АТП або АТО) не може бути описана повністю, але можлива побудова її окремих фрагментів, вивчення яких дозволяє судити про поведінку системи загалом. Можна побудувати інформаційну модель автотранспортного підприємства, що враховує найбільш стабільні зв'язки між його елементами, але неможливо побудувати яку-небудь модель, що враховує все різноманіття зв'язків, існуючих насправді.

Дуже складна система не може бути детермінований, оскільки в цьому випадку вона може бути описана як складна (для всякої детермінований системи може бути побудоване кінцевий опис).

Принципи систебагато - підходуполягають в наступному:

а) Наявність чітко сформульованої мети. Цілі класифікують за змістом економічні, соціальні, політичні, ідеологічні, науково-технічні; по рівнях управління від народногосподарського, галузевого і територіального (регіонального) до підприємств, цехів, дільниць і конкретних виконавців; за часом короткострокові (тактичні) і довгострокові (стратегічні).

б) Визначення цілей і обмежень автотранспортного підприємства. Для автотранспортного підприємства, що розглядається як ланка в системі управління, метою згідно з основним економічним законом суспільства є надання матеріальних послуг для забезпечення постійного процесу відтворювання. Цілі повинні визначатися так, щоб можна було оцінювати ефективність поточної роботи. Чітко зафіксовані цілі сприяють створенню сприятливого клімату на підприємстві. Якщо мета організації сформульована неясно, її працівники не випробовують задоволення через відсутність мірила їх досягнень або навіть можуть вважати свою діяльність нераціональною. Оскільки рішення про конкретні якості шуканих кінцевих цілей приймають керівники, визначення цілей залежить від думки окремих осіб. Наприклад, при визначенні науково-технічних цілей автотранспортного підприємства з урахуванням заданого плану вантажообігу можливі різні варіанти перевезення вантажів. Процес оптимального вибору варіанту перевезення вантажів може стати одним з компонентів цілей підприємства.

Інший спосіб визначення цілей пов'язаний з вивченням психологічного клімату на підприємстві. Наприклад, якщо велика частина співробітників незадоволена своїм положенням па підприємстві, це може виразитися зрештою в дефіциті кадрів, а в загальному випадку в їх текучості. У такому випадку керівництву необхідно вирішити питання житла, поліпшити сферу обслуговування, вдосконалити систему стимулювання і

Ще одним способом визначення цілей є вироблення загальних угод між дирекцією і працівниками підприємства в формі колективного договору і далі складання плану соціального розвитку. Це є мобілизующим чинником, сприяючим досягненню головної мети підприємства.

Автотранспортне підприємство загалом характеризується множинністю цілей і якщо при цьому вдається вибрати найбільш важливу, то відносно всіх інших цього, як правило, зробити не можна внаслідок їх суперечливого характеру. Тому при прагненні до оптимального розв'язання центральної проблеми необхідно враховувати обмеження в зв'язку з іншими цілями.

Наприклад, ми можемо поставити задачу впровадження бездефектної системи праця (БСП), але при цьому треба враховувати, що штат контролерів не повинен перевищувати певної величини.

Правильним буде формулювання «максимум продукції при заданих витратах», а не «максимум продукції при мінімальних витратах». Оскільки у другому випадку передбачається досягнення одночасно двох суперечливих цілей.

Найбільший інтерес представляє випадок, коли потрібне уточнення як ціліше, так і обмежень. При цьому поняття «обмеження» (обмеження це те, що виділяє систему з навколишнього середовища) може мати досить широке значення і бути близьким до поняття «норма поведінки». Це витікає з того факту, що управління виробництвом це передусім управління людьми і відмова від обліку цього чинника може привести до некерованих ситуацій.

Так, введення зайвої формалізації у відносинах з підлеглими, переоцінка адміністративних методів керівництва можуть привести до виникнення ненормальної структури, активно протидіючої досягненню поставлених цілей.

Роль обмежень особливо важлива на стадії формування рішень.

в) Початковим пунктом всякого систебагато дослідження є уявлення про цілісність об'єкта. Система існує у зовнішній середі і повинна взаємодіяти з нею. Зовнішня середа диктує системі мету. Наприклад, план має мету, він повинен бути виконаний або, наприклад, спосіб виробництва, властивий даному типу, т. е. виробничі сили і виробничі відносини можна розглядати як середу. Розчленовуючи систему на елементи, кожний з яких також можна розглядати як систему (виробництво). Однак треба мати на увазі, що властивості цілої не можуть бути зрозумілі без елемента, і навпаки. Як правило, будь-яка система, що досліджується являє собою елемент більш високого порядку. Наприклад, цех є елементом на підприємстві, але і сам цех можна розглядати як систему, у якої елементом буде дільниця. Останнім елементом розподілу системи у виробництві є людина.

г) Уявлення про цілісність системи конкретизується через поняття про зв'язок. Зв'язок являє собою процес, що забезпечує функціонування системи взагалі і керуючої системи зокрема. Вона може приймати різні форми (усна, письмова, людино-машинні системи).

Поняття зв'язку дає можливість об'єднати елементи в одне ціле, єдине, т. к. єдине пізнається в зв'язку, а зв'язок в єдності. У системі необхідно не менш двох типів зв'язку. Наприклад, зв'язки просторові, функціональні і т. д., причому особливо необхідно приділяти увагу системі створюючим зв'язкам.

д) Сукупність зв'язків і їх типова характеристика приводять до поняття система.

е) Структура системи може характеризуватися по горизонталі і вертикалі.

Структура це сукупність зв'язків. Горизонталь це зв'язок між однаковими елементами системи. Вертикаль це різні рівні ієрархії (верхні і нижні).

Розглядаючи транспорт, можна виділити ряд структур: лінійно-функціональні, матричні, програмно-цільові. Горизонталь це ряд пов'язаних між собою автомобільних підприємств, а вертикаль це ієрархічна підлеглість їх починаючи від верхнього і кінчаючи нижнім рівнем управління (об'єднання підприємство виробництво майстерні бригади).

Методи управлінняце способи впливу на колективи людей. Вони нерозривно пов'язані з метою управління. Саме мета управління визначає вибір методів, а сукупність цілей арсенал методів. Загальна система методів управління приведена на малюнку 1.

На відміну від принципу управління, який носить основоположний, фундаментальний характер і представляє загальну базу методів управління, організації управління і його вдосконалення, в понятті метод укладена певна альтернативність, можливість вибору. Метод управління виступає у вигляді способу реалізації принципу управління. Якщо забути про те, що методи це можливі способи дій, то їх відмінність від принципів втрачається, бо принципи також способи дій в управлінні, але основоположні, обов'язкові і тому виступаючі у вигляді правил.

 

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III етап. Системний підхід
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. IV етап. Ситуаційний підхід
  6. Oracle Управління преміальними
  7. А. Видання прав актів управління
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  10. Адаптивні організаційні структури управління.
  11. Адміністративне право і державне управління.
  12. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.




Переглядів: 1172

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Облік надходження, видачі, ремонту і зберігання автомобільних агрегатів, вузлів і базових деталей. | Класифікація методів управління по мотивах діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.