Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Організація діяльності виконавчих комітетів місцевих рад

 

Відповідно до ст. 140, 141 Конституції України, ст. 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі — Закон), до виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад належать їхні виконавчі комітети, відділи, управління та інші виконавчі органи, які створюються цими радами.

Згідно з Конституцією та Законом, районні й обласні ради виконавчих органів не мають, а створюють лише власний виконавчий апарат.

Відповідно до пп. 5 і 6 ст. 25 Закону затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності її апарату та виконавчих органів, витрат на їх утримання, утворення за його поданням інших виконавчих органів ради належить до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад. У гл. 2 Закону визначаються повноваження виконавчих органів цих рад.

Глава 5 Закону визначає порядок формування, організації роботи органів і посадових осіб місцевого самоврядування. Зокрема, у ст. 51 гл. 5 йдеться про виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної в місті ради; у ст. 52 — про повноваження виконавчого комітету; у ст. 53 — про організацію його роботи; у ст. 54 — про відділи, управління та інші виконавчі органи рад.

Відповідно до Закону, виконавчі органи рад мають всі ознаки са­мостійно структурованих органів місцевого самоврядування. Вони є юридичними особами, наділені виконавчо-розпорядчими функціями і повноваженнями, від свого імені видають нормативно-правові акти, які є обов'язковими для виконання на території відповідної ради, а також є відповідальні та підзвітні перед відповідною радою.

Виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет, який створюється відповідною радою на строк її повноважень. Після їх закінчення він здійснює свої повноваження до сформування нового складу.

Виконавчий комітет ради є підзвітним і підконтрольним відповідним місцевим радам, а з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої ради — також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.

Основні функції виконавчого комітету ради:

1) попередній розгляд проектів місцевих програм соціально-економічного і культурного розвитку, цільових програм з інших питань, місцевого бюджету, проектів рішень з інших питань, що вносяться на розгляд відповідної ради;

2) координація діяльності відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідної територіальної громади, заслуховування звітів про роботу їх керівників;

3) право змінювати або скасовувати акти підпорядкованих йому відділів, управлінь, інших виконавчих органів ради, а також їхніх посадових осіб.

Кількісний склад виконавчого комітету визначається відповідною радою, а персональний склад затверджується радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, районної в місті ради — за пропозицією голови відповідної ради.

До складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради входить також за посадою секретар відповідної ради.

Депутати, крім секретаря ради, не можуть входити до складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті ради.

Очолює виконавчий комітет сільської, селищної, міської ради відповідно сільський, селищний, міський голова, районної в місті ради — голова відповідної ради. Функції секретаря за рішенням ради може здійснювати секретар відповідної ради.

Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати всі питання, віднесені законом до відання виконавчих органів ради (ст. 52 Закону).

Повноваження, надані виконавчим органам сільських, селищних, міських рад Законом, слід класифікувати за такими сферами (галузями):

1) соціально-економічного і культурного розвитку, планування та обліку;

2) бюджету, фінансів і цін;

3) управління комунальною власністю;

4) житлово-комунального господарства, побутового, торгівельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв'язку;

5) будівництва;

6) освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту;

7) регулювання земельних відносин і охорони навколишнього природного середовища;

8) соціального захисту населення;

9) зовнішньоекономічної діяльності;

10) оборонної роботи;

11) вирішення питань адміністративно-територіального устрою;

12) забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян;

13) відзначення державними нагородами, відзнаками Президента України і присвоєння почесних звань України.

Основною формою роботи виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її створенні) ради як колегіального органу є засідання. Вони скликаються відповідно сільським, селищним, міським головою (головою районної в місті ради), а у разі його відсутності чи неможливості здійснення ним цієї функції — заступником сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради (районної в місті ради — заступником голови ради) в міру необхідності, але не рідше одного разу на місяць. Засідання є правомочним; якщо у ньому бере участь більше половини загального складу виконавчого комітету.

Основним документом, який визначає організаційно-процедурні питання діяльності виконавчого комітету ради, є регламент виконкому, що затверджується з метою забезпечення здійснення виконавчим комітетом покладених на нього повноважень та упорядкування документування управлінської діяльності.

Для реалізації своїх функцій і повноважень виконавчі комітети використовують відповідні форми діяльності. В процесі їх практичної роботи постають різні завдання та цілі, що зумовлюють використання правових, організаційних і матеріально-технічних форм.

Правові форми діяльності мають велике значення для функціонування виконавчих комітетів місцевих рад. Саме завдяки їм існує можливість реалізовувати повноваження шляхом встановлення загальнообов’язкових правил поведінки, прав і обов’язків окремих суб’єктів, здійснювати виконання законодавства України та рішень місцевих рад. Реалізація нормотворчої, правозастосовчої, контрольної форм діяльності виконкому відбувається шляхом видання правових актів з питань, віднесених до його відання. Конкретні процедури, провадження і стадії в рамках правових форм діяльності встановлюються за допомогою норм регламенту виконавчого комітету.

Результатом правових форм діяльності виконавчого комітету є його рішення, що приймаються на засіданнях більшістю голосів від загального складу виконкому і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної в місті ради. У разі незгоди голови з рішенням виконкому він може зупинити його дію своїм розпорядженням та внести питання на розгляд ради. Рішення виконавчого комітету з питань, віднесених до власної компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані радою. Рішення виконавчого комітету з мотивів їх невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Через організаційні форми забезпечується упорядкування діяльності виконкому, виявляється його організаційна єдність. В діяльності виконкомів найбільш часто застосовуються такі організаційні форми, як: засідання (звичайні, розширені, виїзні); персональна діяльність членів виконкому; проведення нарад, семінарів і зустрічей; спільні заходи (наради, засідання робочих груп) з депутатами ради; індивідуальний прийом громадян. Поряд з ними застосовуються й такі форми, як «гарячі лінії», брифінги, прес-конференції, зустрічі з трудовими колективами, переговори з делегаціями інших муніципалітетів.

Основною організаційною формою роботи виконкому місцевої ради є засідання. Вони скликаються сільським, селищним, міським головою, а в разі його відсутності чи неможливості здійснення ним цієї функції — заступником сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради в міру необхідності, але не рідше одного разу на місяць, і є правомочними, якщо в них бере участь понад половина від загального складу виконавчого комітету. Більш детальну регламентацію процедури підготовки і проведення засідання, організації виконання і контролю рішень тощо закріплено в регламентах діяльності виконавчих органів місцевих рад.

До матеріально-технічних форм належать дії зі складання довідок, записок, звітів, протоколів засідань стенографуванням, обробкою кореспонденції, виконанням машинописних робіт, розмножуванням документів тощо.

У процесі своєї діяльності виконавчі комітети використовують наступні організаційні методи роботи. Планування є необхідним засобом організації роботи виконавчих комітетів, за допомогою якого досягається забезпечення скоординованої та спрямованої діяльності виконавчих органів та посадових осіб. У практиці роботи передбачається перспективне та поточне планування. Планові заходи передбачаються як в організаційних планах (план роботи виконавчого комітету), так і в планах (програмах) розвитку відповідних галузей управління.

Особливості методу вироблення рішень визначаються на підставі регламентних норм, які закріплюють порядок підготовки і опрацювання актів виконкомів. Для розробки проекту рішення можуть утворюватися комісії, робочі групи у складі заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, представників відділів, управлінь та інших зацікавлених організацій, висококваліфікованих спеціалістів, юристів.

Зміст методу організації виконання рішень полягає в тому, що виконкоми для організації виконання обирають спосіб доведення рішення до відома виконавців, здійснюють планування заходів для організації виконання, встановлюють їх послідовність та строки проведення, вирішують питання матеріально-технічного, фінансового і трудового забезпечення, створюють в необхідних випадках структури для організації виконання (відділи, служби або координаційні ради і комісії), проводять організаційно-масову, роз’яснювальну роботу у громадських організаціях, трудових колективах, організаціях, організовують семінари, наради, конференції тощо. Контроль за виконанням рішень виконкому покладається на заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами виконкому, керівників відділів і управлінь, інших виконавчих органів ради.

Метод координації виступає як засіб досягнення погодженості та доцільного співвідношення дій виконкомів, відділів, управлінь, їх посадових осіб з найменшими затратами сил та ресурсів. Численність виконавчих органів місцевої ради вимагає постійного узгодження їх діяльності. Цей метод є одним з необхідних засобів організації діяльності виконавчих органів, завдяки якому досягається узгодженість функціонування системи виконавчих органів при збереженні їх функціональної і статутної самостійності.

Зміст методу інформаційного забезпечення становить діяльність виконавчих комітетів щодо збору, обробки та використання інформації, яка використовується ними в процесі управління. Залучення сучасних комп’ютерних технологій, нових форм роботи з інформацією в плануванні та прогнозуванні управління, виробленні рішень є завданням виконавчих комітетів сьогодні. Належне використання цього методу допомагає встановити зворотний зв’язок територіальної громади і виконавчих органів місцевої ради.

Метод роботи з кадрами передбачає реалізацію дій з підготовки, підбору та розстановки кадрів, оцінки їх діяльності, підвищення кваліфікації кадрів.

 

Контрольні питання до теми:

  1. Визначте ознаки правового статусу депутата місцевої ради та форми його діяльності?
  2. Охарактеризуйте повноваження депутата місцевої ради?
  3. Визначте основні аспекти організації роботи постійних і тимчасових комісій місцевих рад?
  4. Визначте основи правового статусу та основні функції сільського, селищного, міського голови?
  5. Охарактеризуйте повноваження сільського, селищного, міського голови?
  6. Визначте організаційні засади діяльності секретаря сільської, селищної та міської ради
  7. Визначте основи правового статусу голів районних, обласних та районних у місті рад?
  8. Визначте поняття та систему виконавчих органів місцевого самоврядування?
  9. Визначте поняття, склад, порядок формування та основні функції виконавчого комітету місцевої ради?
  10. Охарактеризуйте основні повноваження виконавчих комітетів місцевих рад?
  11. Охарактеризуйте форми діяльності виконавчого комітету місцевої ради?
  12. Охарактеризуйте методи діяльності виконавчого комітету місцевої ради?

 

Рекомендована література до теми: [1, 2, 8, 9, 12, 13, 18, 24, 26, 27, 28, 29, 30, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 41, 43, 44, 45, 46, 48, 51, 50, 55, 56, 57, 58, 59, 61, 62, 63, 65, 67, 68, 71, 75, 76, 79, 80, 81, 83, 87, 89, 90, 91]

Перелік рекомендованої літератури з до курсу лекцій з дисципліни „Державне будівництво та місцеве самоврядування в Україні”

 

1. Конституція України : закон України від 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 30. – Ст. 141.2.

2. Європейська Хартія місцевого самоврядування, ратифікована Законом України від 15.07.1997 р. // Відомості Верховної Ради України. - 1997. - № 38.

3. Про вибори народних депутатів України : Закон України в редакції від 07.07.2005 p., зі змінами і доповненнями // Урядовий кур'єр. — 2005. — 19 серпня.

4. Про комітети Верховної Ради України : Закон України від 17.11.1992 р. // Голос України. - 2006. - 20 січня.

5. Про Рахункову палату : Закон України від 11.07.1996 p., зі змінами і доповненнями // Відомості Верховної Ради України. - 1996. - №43. – ст. 72

6. Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини : Закон України від 23.12.1997 р. // Відомості Верховної Ради України. - 1998. - № 20.

7. Про статус народного депутата України : Закон України від 17.11.1992 p., зі змінами і доповненнями // Відомості Верховної Ради України. - 2001. - № 42.

8. Про місцеве самоврядування в Україні : Закон України від 21.05.1997 p., зі змінами і доповненнями // Відомості Верховної Ради України. - 1997. - № 24.

9. Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів : Закон України від 06.04.2004 p., зі змінами і доповненнями // Урядовий кур'єр. — 2004. — 9 липня.

10. Про місцеві державні адміністрації : Закон України від 09.04.1999 p., зі змінами і доповненнями // Відомості Верховної Ради України. — 1999. - № 20-21.

11. Про всеукраїнський і місцеві референдуми : Закон України від 03.07.1991 p., зі змінами і доповненнями // Відомості Верховної Ради України. - 1991. - № 33.

12. Про статус депутатів місцевих рад : Закон України від 11.07.2002 p., зі змінами і доповненнями // Урядовий кур'єр. — 2002. — 2 серпня.

13. Про органи самоорганізації населення : Закон України від 11.07.2001 р. // Урядовий кур'єр. - 2001. - 15 серпня.

14. Про Конституційний Суд України : Закон України від 16.10.1996 p., зі змінами і доповненнями // Відомості Верховної Ради України. — 1997. - № 43.

15. Про судоустрій України : Закон України від 07.02.2002 p., зі змінами і доповненнями // Урядовий кур'єр. — 2002. — 27 березня.

16. Про прокуратуру : Закон України від 05.11.1991 p., зі змінами і доповненнями // Відомості Верховної Ради України. — 1991. — № 53.

17. Про Вищу раду юстиції : Закон України від 15.01.1998 p., зі змінами і доповненнями // Відомості Верховної Ради України. — 1998. — № 25.

18. Про службу в органах місцевого самоврядування : Закон України від 06.07.2001 p., зі змінами і доповненнями // Відомості Верховної Ради України. - 2001. - № 33.

19. Про Кабінет Міністрів України : Закон України від 21.12.2006 р. // Урядовий кур'єр. — 2007. — 2 лютого.

20. Про вибори Президента України : Закон України в редакції від 18.03.2004 р. // Урядовий кур'єр. — 2004. — 6 квітня.

21. Про Раду національної безпеки і оборони України : Закон України від 05.03.1998 р. // Відомості Верховної Ради України. — 1998. — №35.

22. Про систему центральних органів виконавчої влади : указ Президента України від 10.04.2011 p., зі змінами і доповненнями // Урядовий кур'єр. — 2011. — 17 квітня.

23. Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності : Указ Президента України від 10 червня 1997 року № 503/97 // Урядовий кур'єр від 14.06.1997.

24. Про концепцію сталого розвитку населених пунктів : постанова Верховної Ради України від 24.12.1999 № 1359 // Офіційний вісник України. – 2000. – № 1. – С. 29.

25. Авер’янов В. Організація виконавчої влади: необхідність усунення внутрішніх суперечностей // Право України. – 2009. - № 5. – с. 34-39

26. Актуальні проблеми становлення та розвитку місцевого самоврядування в Україні : кол. монографія / В. О. Антоненко, М. О. Баймуратов, О. В. Батанов та ін. ; за ред. В. В. Кравченка, М. О. Баймуратова, О. В. Батанова. – К. : Атіка, 2007. – 864 с.

27. Актуальні проблеми виконання законів України “Про місцеве самоврядування в Україні” та “Про місцеві державні адміністрації” / За ред. В.В. Кравченка. – Наук.-практ. Посібник. – К.: Атіка, 2003. – 288 с.

28. Батанов О. В. Муніципальне право України : Підручник. — X. : «Одіссей», 2008. — 528 с.

29. Біленчук П. Д. Місцеве самоврядування в Україні : навч. посібник / П. Д. Біленчук, В. В. Кравченко, М. В. Підмогильний – К. : Атіка, 2000. – 304 с.

30. Бисага Ю. М., Рогач О. Я., Бачинська А. В. Муніципальне право України. – Ужгород : Ліра, 2008 –338 с.

31. Бодрова І. Проблеми системно-структурної організації центральних органів виконавчої влади в Україні // Державне будівництво та місцеве самоврядування. – 2009 - № 17. – с. 57-68

32. Бодрова І.І., Болдирєв С.В., Величко В.О., Кулакова А.І., Любченко П.М. Державне будівництво і місцеве самоврядування в Україні: Підручник для студ. юрид. спец. вищ. навч. закл. / Національна юридична академія України ім. Ярослава Мудрого / С.Г. Серьогіна (ред.). – Х. : Право, 2005. – 255 с.

33. Бондарук Т. Г. Місцеве самоврядування та його фінансове забезпечення в Україні / Т. Г. Бондарук ; НАН України, Ін-т економіки та прогнозування. – К., 2009. – 607 с.

34. Борденюк В. І. Місцеве самоврядування та державне управління: конституційно-правові основи співвідношення та взаємодії : монографія / В. І. Борденюк. – К. : Парлам. вид-во, 2007. – 573 с.

35. Борденюк В. Сільський, селищний, міський голова у механізмі здійснення місцевого самоврядування: конституційно-правові аспекти // Право України. – 2011. - № 2. – с. 209-217

36. Борденюк В. Правовий статус сільського, селищного, міського голови у контексті законодавчих ініціатив // Право України. – 2011. - № 3. – с. 193-201

37. Бориславська О. М. Місцеве самоврядування в Україні : теорія та практика реалізації конституційно-правових засад. — Львів : ПАЮ, 2005. – 310 с.

38. Вовк Ю. Розмежування сфери компетенції між Президентом і Прем’єр-міністром в Україні // Право України. – 2009. - № 5. – с. 49-52

39. Ворона П. В. Місцеве самоврядування і політичні партії в Україні : монографія / П. В. Ворона ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Харків. регіон. ін-т держ. упр. – Харків : ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2008. – 183 с.

40. Георгіна А. Законодавча влада: поняття, правова природа, місце і роль у системі органів публічної влади // Право України. – 2009. - № 11. – с. 22-25

41. Гнилорибов В.В., Тихонов В.М. Державне будівництво и місцеве самоврядування в Україні: Навч. посіб. – Луганськ: Вид–во СНУ ім. В. Даля, 2004. – 376 с.

42. Грицяк І. А. Європейське управління: теоретико-методологічні засади : монографія / І. А. Грицяк. – К. : Вид-во “К.І.С.”, 2006. – 398 с.

43. Демиденко В. О. Державне будівництво та місцеве самоврядування в Україні (у схемах) : посібник / В. О. Демиденко. – К. : КНТ, 2007. – 440 с.

44. Державне будівництво і місцеве самоврядування в Україні: Підруч. для студ. юрид. спец. вищ. навч. закл. / І.І. Бодрова, С.В. Болдирєв, В.О. Величко, А.І. Кулакова, П.М. Любченко; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х.: Право, 2005. — 255 с.

45. Державне будівництво і місцеве самоврядування в Україні: підручник / І. І. Бодрова, С. В. Болдирєв, В. О. Величко, П. М. Любченко, О. Ю. Лялюк; Ред.: С. Г Серьогіна; МОНМС України, Нац. ун-т "Юрид. акад. України ім. Ярослава Мудрого". — 2-ге вид., переробл. та доповн. — Х.: Право, 2011. — 360 с.

46. Державне будівництво та місцеве самоврядування в Україні: навч. посіб. / В.І. Загуменник; Київ. держ. акад. вод. трансп. ім. гетьмана П.Конашевича-Сагайдачного. — К., 2007. — 204 с.

47. Древаль Ю. Д. Парламентаризм у політичній системі України (політико-правовий аналіз) : Монографія. — X. : Вид-во Нац. ун-ту внутр. справ, 2003.

48. Дробот І. О. Гарантування місцевого самоврядування в Україні: теоретико-методологічний аспект : монографія / І. О. Дробот ; Львів. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2010. – 312 с.

49. Дудченко О. Особливості правового статусу колегій центральних органів виконавчої влади незалежної України // Право України. – 2009. - № 10. – с.77-79

50. Журавський В.С., Серьогін В.О., Ярмиш О.Н. Державне будівництво та місцеве самоврядування в Україні: Підруч. для студ. вищих навч. закл.. – К. : Видавничий дім "Ін Юре", 2003. – 671 с.

51. Загальні засади місцевого самоврядування в Україні : підручник / авт-упоряд. : В. М. Вакуленко, М. К. Орлатий, О. С. Ігнатенко [та ін.] ; за заг. ред. В. М. Вакуленка, М. К. Орлатого ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. – К. : НАДУ, 2010. – 401 с.

52. Заяць Н. Теоретико-правові проблеми інституту президентства в механізмі реалізації державної влади в Україні // Право України. – 2009. - № 6. – с. 67-69

53. Заяць І. Місцеве самоврядування: генеза законодавства та політики // Право України. – 2009. - № 12. – с. 41-43

54. Калиновська Т. Класифікація правових актів місцевого самоврядування // Право України. – 2009. - № 10. – с. 78-80

55. Камінська Н. В. Місцеве самоврядування: теоретико-історичний і порівняльно-правовий аналіз: навч. посіб. / Н. В. Камінська. – К. : КНТ, 2010. – 232 с.

56. Коваленко А. А. Конституційно-правове регулювання місцевого самоврядування в Україні: Питання теорії та практики / А. А. Коваленко. – К. : Довіра, 1997. – 181 с.

57. Козюра І. В. Місцеве самоврядування в Україні. Становлення та еволюція : навч. посібник / І. В. Козюра, О. Ю. Лебединська. – Ужгород : Патент, 2003. – 224 с.

58. Колодій А. М., Олійник А. Ю. Державне будівництво і місцеве самоврядування : Навч. посіб. - К. : Юрінком Інтер, 2001. - 304 с.

59. Колодій А. М. Державне будівництво і місцеве самоврядування в Україні : підручник / А. М. Колодій, А. Ю. Олійник. – 2-ге вид., переробл. і доповн. – К. : Юрінком Інтер, 2007. – 502 с.

60. Конституція України: Наук.-практ. коментар / В. Б. Авер'янов, О. В. Батанов, Ю. В. Баулін та ін. — X.: Право, К.: Видавничий Дім «Ін Юре», 2008. – 582 с.

61. Корнієнко М. Районні у містах ради як конституційний інститут // Право України. – 2011. - № 2. – с. 201-208

62. Куйбіда В. С. Місцеве самоврядування України в контексті розвитку місцевої демократії : монографія / В. С. Куйбіда, М. С. Куйбіда, О. О. Бабінова. – Хмельницький : Вид-во ХУУП, 2008. – 467 с.

63. 90. Кулешов О.О. Питання організації та діяльності виконавчих органів місцевих рад в системі державного управління // Вісник Академії адвокатури України. – 2011. - № 1. – с.18-24

64. Лазор О. Д. Інституціоналізація публічної самоврядної влади в Україні [Текст] : монографія / О. Д. Лазор. – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2009. – 440 с.

65. Лазор О. Д. Місцеве самоврядування. Вітчизняний досвід [Текст] : навч. посіб. Видання друге, доповнене і перероблене / О. Д. Лазор, О. Я. Лазор – К. :Дакор, 2005. – 560 с.

66. Лазор О. Д. Публічна служба в Україні : Нормативно-правове регулювання [Текст] : навч. посіб. / О. Д. Лазор, О. Я. Лазор. – К. : Дакор, КНТ, 2006. – 528 с.

67. Лазор О. Д. Служба в органах місцевого самоврядування [Текст] : Науково-практичний коментар. Навч. посіб. (Публічна служба). 2-ге видання / О. Д. Лазор, О. Я. Лазор. – К. : Дакор, 2007. – 424 с.

68. Любченко П. Місцеве самоврядування в Україні: концептуальні підходи реформування // Право України. – 2009. - № 5. – с. 24-27

69. Лукашенко А. Конституційно-правовий аналіз наукових джерел повноважень органів самоорганізації населення в Україні // Право України. – 2009. - № 11. – с. 76-78

70. Лукашенко А. Органи самоорганізації населення як форма впровадження місцевої демократії в Україні // Право України. – 2010. - № 6. – с. 81-84

71. Муніципальне право України / За ред. В. Ф. Погорілка, О. Ф. Фрицького. — К. : Юрінком Інтер, 2010. – 442 с.

72. Мартинюк Р. Проблеми визначення конституційно-правового статусу Президента України в умовах змішаної форми правління // Право України. – 2009. - № 5. – с. 99-100

73. Майданник О. Парламентські функції: правовий зміст поняття, ознаки, конституційна регламентація // Право України. – 2009. - № 6. – с.70-72

74. Майданник О. Депутатський запит та інтерпеляція як форми реалізації парламентом контрольної функції: характерні ознаки, співвідношення // Юридична Україна. – 2009. – № 7. - с. 18-22

75. Муніципальне право України : навч. посібник / За редакцією В. Ф. Погорілка, О. Ф. Фрицького. К. : Юринком Інтер. 2006. - 590c.

76. Муніципальне право України : підручник / за ред. Баймуратова М. О. – 2-е вид., допов. – К. : Правова єдність, 2009. – 720 с.

77. Овдієнко Я. Система органів влади Автономної Республіки Крим // Право України. – 2009. - № 6. – с. 30-33

78. Органи самоорганізації населення: створення, легалізація, організація діяльності : Нормативні акти, навчально-методичні матеріали. - К. : Атака 2004. – 300 с.

79. Основи місцевого самоврядування сільських громад : навч. посібник / за ред. М. К. Орлатого. – К. : Вид-во НАДУ, 2005. – 386 с.

80. Панейко Ю. Теоретичні основи самоврядування. - Л. : Літопис 2008. – 224 с.

81. Публічна влада на місцевому рівні: стан і перспективи розвитку: навч. посіб. / В. С. Куйбіда; Відкритий міжнар. ун-т розв. людини "Україна", Відкрита вища шк. політ. лідера. — К., 2011. — 88 с.

82. Публічна влада та управління: принципи і механізми реалізації: монографія / Ред.: Н.Р. Нижник; Центр дослідж. пробл. публіч. упр. — Чернівці: Технодрук, 2008. — 432 с.

83. Рубцов В.П., Фіалко С.В. Державне будівництво і місцеве самоврядування: Навч. посіб. для дистанц. навч. / Відкритий міжнародний ун-т розвитку людини "Україна". – К. : Університет "Україна", 2005. – 256 с.

84. Семко С. Окремі питання нормативно-правового регулювання організаційних форм роботи постійних комісій місцевих рад // Право України. – 2011. - № 3. – с. 278-285

85. Серьогіна С. Оптимізація статусу президента як ключова ланка конституційної реформи в Україні // Право України. – 2009. - № 6. – с. 58-60

86. Скрипнюк О., Федоренко В. Правотворчість Президента України та її нормопроектне забезпечення: питання теорії і практики // Право України. – 2011. - № 2. – с. 168-179

87. Теплюк М. Публічна влада в Україні: визначення поняття і конституційно-правова природа // Право України. – 2009. - № 5. – с. 95-97

88. Територіальна організація влади в Україні: статус і повноваження місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування / за заг. ред. А. П. Зайця ; уклад. : О. М. Семьоркіна, І. І. Чипенко, Л. В. Нефедова ; М-во юстиції України. – К. : Видав. дім “Ін Юре”, 2002. – 928 с.

89. Трачук П.А. Державне будівництво та місцеве самоврядування: навч. посібник для студ. вищих навч. закл. / Закарпатський держ. ун-т. –Чернівці : Наші книги, 2007. – 280 с.

90. Чапала Г. В. Місцеве самоврядування в системі публічної влади: теоретико-правовий аналіз / Г. В. Чапала ; Академія правових наук України, НДІ держ. будівництва та місцевого самоврядування. – Харків : Право, 2006. – 219 с.

91. Ярмиш О. Н., Серьогін В. О. Державне будівництво та місцеве самоврядування в Україні : Підручник. – Харків : Вид-во Національного ун-ту внутр. справ, 2002 – 534 с.

 

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. II. Організація і проведення спортивних походів
  3. II. Організація перевезень
  4. II. Організація перевезень
  5. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  6. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  7. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  8. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  9. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  10. Автоматизація метрологічної діяльності
  11. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  12. Адміністративно-територіальна організація




Переглядів: 1313

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основи правового статусу голів районних, обласних та районних у місті рад | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.