Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ВПРАВИ ДО ТЕМИ 4

Різниця між максимальною ціною, яку споживач готовий заплатити за додаткову одиницю продукту, та його ринковою ціною називають виграшем споживача. Загальний виграш споживача – це різниця між максимальною кількістю грошей, що могла бути заплачена за певний обсяг товару, та дійсними видатками споживачів.

ВИСНОВКИ

Рис.4.8. Податковий тягар

Рис.4.7. Загальний виграш споживачів

Рис.4.6. Виграш індивідуального споживача

 

Такі ж висновки можна отримати аналізуючий ринковий попит і загальний виграш споживачів. Загальний виграш споживачів – це різниця між максимальною кількістю грошей, що могла бути заплачена за певний обсяг товару, та дійсними видатками споживачів. Він буде дорівнювати площі фігури, обмеженої віссю цін, лінією ринкової ціни та кривою ринкового попиту (рис. 4.7).

Р

 
 

 


Р1

D

Q

 

Концепцію виграшу споживачів можна застосовувати для оцінки податкового тягаря, який лягає на плечі споживачів внаслідок, скажімо, підвищення податку на додану вартість. Схвалення державою такого рішення призведе до зростання цін проти попереднього періоду, втраті частини виграшу споживача та збільшенню надходжень до державного бюджету. Однак приріст надходжень до бюджету буде меншим, ніж втрата виграшу споживачами (рис.4.8).

 
 


Р

 

Р2 Е

 

С
М
DT

Р1

 

 
 


Q2 Q1 Q

 

 

Уразі підвищення податку на ціни зростуть до Р2 , що призведе до зменшення обсягу продажу та втрати виграшу споживачів. Вона буде відповідати площі фігури Р1Р2ЕМ.

При цьому доходи бюджету зростуть на величину, що відповідає площі прямокутника Р1Р2ЕС. Таким чином, втрачений споживачами виграш, але не отриманий державою у вигляді додаткових надходжень в бюджет, дорівнює площі фігури СЕМ. Він і становитиме додатковий податковий тягар.Аналогічно можна визначити додатковий виграш споживачів при розширенні державних субсидій.

Ринкові експерименти та опитування споживачів фірми використо-вують для отримання інформації про те, як реагує обсяг попиту на зміни цін та інших факторів. Недолік опитування в тому, що дійсні результати можуть не збігатися з відповідями на запитання. Є труднощі в отриманні представницької вибірки. В протилежному випадку результати будуть малозначущі.

 

 

1. Ринковий попит – це сума індивідуальних попитів, що відповідають певному рівню цін, або це кількість товару, яку всі споживачі готові придбати за тими чи іншими цінами.

Загальний обсяг попиту всіх споживачів при будь-якій ціні відображає крива ринквого попиту.

2. Еластичність попиту за ціною – це показник відсоткової зміни обсягу попиту при зміні на 1% ціни на товар уздовж даної кривої попиту на нтого. Вона показує чутливість величини попиту до змін ціни товару де умови, що всі інші фактори, які впливають на попит, залишаються незмінними. Якщо: 0 < |Еd| < 1 – попит нееластичний; |Еd| = 1 – попит з одиничною еластичністю; 1< |Еd| < ∞ – попит еластичний.

3. Еластичність попиту за доходами визначається як співвідношення між відносною зміною попиту та відносною зміною доходу споживача.

Для нормальних товарів Еі > 0; для предметів розкоші Еі > 1; для неякісних товарів Еі < 0.

4. Перехресна еластичність попиту наказує відсоткову зміну в кількості придбаних товарів Х у відповідь на одновідсоткову зміну ціни будь-якого товару Y. Для товарів-субститутів Ес > 0; для комплементар-них товарів Ес < 0; для товарів, які взагалі ніяк не пов’язані між собою Ес = 0.

Вивчення матеріалу, поданого в темі 4, передбачає засвоєння таких термінів і понять:

 

Крива ринкового попиту; перехресна еластичність попиту;

еластичність попиту по цінах; виграш споживача.

еластичність попиту по доходах;

 

 

Вправа 1. Для кожного положення, що наводиться далі, знайдіть відповідний йому термін або поняття серед запропонованих:

1. Відношення процентної зміни величини попиту на товар і процентної зміни ціни.

2. Різниця між граничною корисністю кожної додаткової одиниці товару, вираженої в грошах і ціною товару.

3. Відношення процентної зміни величини попиту на даний товар до процентної зміни ціни іншого товару.

4. Попит, для якого коефіцієнт цінової еластичності більше за одиницю.

5. Попит, величина якого залишається незмінною при зміні ціни.

6. Відношення процентної зміни величини попиту на даний товар до процентної зміни доходу споживача.

7. Попит, для якого коефіцієнт цінової еластичності дорівнює одиниці.

8. Попит, для якого коефіцієнт цінової еластичності менше одиниці.

9. Загальний обсяг попиту всіх споживачів на даному ринку при всіх рівнях цін.

10. Випадок, при якому зміна величини попиту проходить при незмінній ціні товару.


Читайте також:

  1. Акробатичні вправи
  2. Акробатичні вправи.
  3. Вправи для вдосконалення органів дихання
  4. Вправи для відробітку голосних і приголосних звуків
  5. Вправи для очей.
  6. Вправи для розвитку і вдосконалення професійно важливих якостей
  7. Вправи для розвитку пісенної творчості.
  8. Вправи для самостійної роботи
  9. ВПРАВИ ДО ТЕМИ 12
  10. ВПРАВИ ДО ТЕМИ 2
  11. ВПРАВИ ДО ТЕМИ 8




Переглядів: 776

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виграш споживача | Терміни і поняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.