Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура простої програми

ЛЕКЦІЯ №9

Запитання для самоперевірки

1. Що називається градієнтом і для чого потрібний антиградієнт ?

2. Як виконується зменшення кроку на k – й ітерації в методі з дробленням кроку ?

3. Як поміняти а алгоритмі рух до мінімуму на рух до максимуму ?

4. Як вибирається крок руху до оптимуму на кожній ітерації пошуку в методі найшвидшого спуску ?

5. Який недолік градієнтного методу найшвидшого спуску ?

6. Як виконувати оптимізацію градієнтними методами, коли похідні від цільової функції не беруться ?

 

Тема:Особливості побудови лінійних та розгалужених програм мовою QBasic

Мета:Навчити основним службовим словам та командам мови QBasic для побудови лінійних та розгалужених програм.

Розвинути логічне мислення, увагу та пам'ять.

Виховати зацікавленість до предмету, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.

Навчально-методичне забезпечення, ТЗН:рисунки, таблиці.

 

План

1. Побудова простих програм мовою QBasic

2. Особливості написання розгалужених програм мовою QBasic

Література

1. Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г. Інформатика: підруч. для 11 кл.– К.: Школяр, 2010р.

2. Глинський Я.М., Антохін В.Є., Ряжська В.А. Бейсік. Qbasic, Visual Basic I VBA. – Львів: Деол, 2005р.

3. Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І. Інформатика: 11 кл.: підручник – К.: Генеза, 2009р.

4. Гаєвський О.Ю. Інформатика. Навчальний посібник. – Київ: А.С.К., 2005р.

Проста (лінійна) програма скла­да­єть­ся переважно з команд уведення–виведення даних (READ, INPUT, PRINT), команди присвоєння (LET), зупинки (STOP) та виходу (END) з програми, з команд-коментарів та ін. Ці команди називають простими. Розглянемо деякі з них.

Команду-коментар REM використовують для вне­­сен­ня пояснень у текст програми ( у деяких версіях його можна замінити знаком оклику (!), а в нових версіях – апострофом ’):

REM <текст пояснення>

або

’ <текст пояснення>

Ця команда може знаходитись у будь-якому місці програми, але в рядку має бути єдиною або останньою. Вона не впливає на вико­нан­ня програми.

Команда зупинки STOP. Команда зупинки виконання програ­ми може знаходитись у будь-якому місці програми:

STOP

Ця команда зупиняє виконання програми і на екран виводиться про це повідомлення. Часто цю команду використовують, щоб пере­пи­сати проміжні результати з екрана монітора. Виконання прог­ра­ми можна продовжити за допомогою команди-директиви CONTI­NUE, яку вводять з клавіатури (у старих версіях мови), або відповідної команди з меню сере­довища QBasic (або натискають на клавішу F5).

Команда END. Команда закінчення роботи програми має вигляд

END

Ця команда є необов’язковою у програмі. Її можна не писати.

Команда SWAP. У сучасних версіях мови обмін значеннями між двома змінними можна виконати за допомогою одної спеціальної команди, яка має вигляд

SWAP <A, B>

де А та В – імена змінних, які обмінюють значеннями.

Приклад 1. У результаті виконання програми

10 A = 7

20 B = 5

30 SWAP A, B

40 PRINT A, B

на екрані монітора будуть виведені значення 5 i 7.

В класичному Бейсику для обміну данними необхідно вводити проміжну змінну, і програма буде виглядати так:

10 A = 7

20 B = 5

30 С = А : А = В : В = С

40 PRINT A, B

Приклад. Скласти програму для обчислення

Значення сталих величин:

Значення аргумента: Um=360.6 .

Ідетинфікація змінних

Змінна Ідентифікатор
Z R1 R2 p Um j U Z R1 R2 R3 R4 P U1 F U


Програма мовою QBasic і результати обчислень мають вигляд

10 REM ЛІНІЙНА ПРОГРАМА

20 DATA 20.5, 31.6, 18.95, 3.142

30 READ R3, R4, R2, P

40 INPUT U1

50 F=P/16 : R1=R3+R4

60 U=SQR(U1)*SIN(F)

70 Z=(R1^2+R2^2)/(R1+R2)*U

80 PRINT “F=”;F,”R1=”;R1,”U=”;U

90 PRINT “Z=”;Z,”U1=”;U1

100 END

Результат:

F= 0.196375 R1= 52.1 U= 3.705136

Z= 160.2784 U1=360.6

 


Читайте також:

  1. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. VІ. План та організаційна структура заняття
  4. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  5. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  6. Алгоритм створення тренінгової програми
  7. Анімаційні програми
  8. Антивірусні програми
  9. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  10. Атомно-кристалічна структура металів
  11. Базова алгоритмічна структура
  12. Банківська система та її структура. Функції Центрального банку.




Переглядів: 857

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розв’язок задачі | Особливості написання розгалужених програм мовою QBasic

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.