МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Регулювання міграційних процесів.Тенденції розвитку міжнародного ринку робочої сили. Сучасна трудова міграція характеризується наступними рисами: · зростання масштабів міграції; · збільшення питомої ваги мігрантів у загальній кількості працездатного населення країн; · розширення еміграції з країн Східної Європи та країн , що утворилися на території колишнього СРСР; · формування нових центрів залучення робочої сили; · зростання нелегальної імміграції; · посилення “відпливу інтелекту”; · ротаційний характер міграції. Розширення міграції спричинило появу в країнах імміграції двох ринків праці – для робітників-громадян даної країни та для іноземних робітників. Другий з цих ринків формується значною мірою за рахунок нелегальної міграції. Проте, незважаючи на всі зусилля заборонити нелегальну міграцію повністю не вдалося жодній з країн. Нелегальні іммігранти використовуються на низькооплачуваних роботах зі шкідливими умовами праці без соціального захисту, що суперечить національним законодавствам та міжнародним конвенціям. Однією з найважливіших особливостей сучасного стану міжнародної міграції є „відплив інтелекту”, тобто безповоротна або довготривала еміграція вчених і високваліфікованих спеціалістів. Основними причинами цього процесу в більшості країн є: постійне зниження соціального статусу вченого та спеціаліста; те, що результати роботи вчених та спеціалістів часто не знаходять своєї остаточної реалізації; бажання покращити своє матеріальне становище; більша можливість за кордоном реалізувати свої знання та досвід. Значний вплив на міграційні процеси має міжнародна економічна інтеграція, розвиток якої сприяє збільшенню масштабів міграції в рамках окремих інтеграційних угрупувань. Міжнародна міграція робочої сили набуває глобального характеру. У світі утворилися постійні ринки робочої сили. Перший ринок традиційно належить США та Канаді, трудові ресурси яких склалися історично за рахунок іммігрантів. Але в міграційних потоках, які скеровані в США і Канаду, знизилась частка мігрантів із Європи та зросла їх кількість із Латинської Америки та Азії. Другий ринок – країни Західної та Північної Європи. Велику роль у використанні іноземної робочої сили зіграло створення ЄС, одним з елементів якого є спільний ринок робочої сили. Третій ринок – район нафтовидобувних країн Близького Сходу. Четвертий ринок – Латинська Америка. Інтенсивними є міграційні потоки між латиноамериканськими країнами. Негативні наслідки міжнародної міграції робочої сили та високий рівень нелегальної міграції викликають необхідність регулювання даним процесом зі сторони держави та міжнародних організацій. Державна міграційна політика – це ціленаправлена діяльність держави по регулюванню процесів експорту та імпорту робочої сили. Державна міграційна політика поділяється на два види: еміграційну та імміграційну. Еміграційна політика включає непрямі методи регулювання, завданням яких є створення сприятливого еміграційного клімату. А також прямі методи, направлені на регулювання об’ємів та структури еміграційних потоків. До непрямих методів входять: 1) валютна та банківська політика стимулювання валютних переказів із –за кордону (надання пільг по валютних вкладах, продаж робочим – мігрантам цінних паперів, що не оподатковуються); 2) митна політика, яка передбачає митні пільги, для емігрантів які повертаються на батьківщину; 3) спеціальні еміграційні програми Прямі методи включають: 1) вимоги до суб’єктів трудової міграції: до фірм – посередників; працівників – мігрантів; 2) експансивна політика, направлена на завоювання робочих місць на зарубіжних ринках; 3) структурна політика, елементами якої можуть виступати лімітування видачі закордонних паспортів; заборона (пряма і непряма) на виїзд окремих категорій робітників та введення еміграційних квот; встановлення термів обов’язкової роботи в країні після отримання освіти за державний рахунок. Імміграційна державна політика покликана захистити національний ринок праці від неконтрольованого притоку мігрантів, забезпечити раціональне використання їх праці. В різних імміграційних програмах мігрантів класифікують за трьома критеріями: · сімейна еміграція (передбачає обов’язкову наявність родича-громадянина країни, який може поручитися за мігранта); · економічна еміграція (передбачає наявність кваліфікації, особливих здібностей, досвіду підприємницької діяльності, які можуть бути корисними в економічному розвитку країни); · гуманітарна еміграція (передбачає визнання статусу біженця і т. д.) Розрізняють три основних типи імміграційних політик, які можуть використовуватися одночасно в залежності від категорій мігрантів: · політика, яка базується на обмеженні перебування іммігрантів в країні (за кількістю і термінами); · політика, що передбачає проживання без визначеного терміну з правом в’їзду членів сім’ї; · політика, яка дозволяє постійне проживання іммігрантів і передбачає право на отримання громадянства. Інструментами імміграційної політики є: 1. Кількісні вимоги до іноземної робочої сили: наявність сертифікату про освіту; стаж роботи за спеціальністю. 2. Віковий ценз. 3. Стан здоров’я. 4. Пряме квотування імпорту робочої сили. 5. Фінансові обмеження. 6. Часові обмеження. 7. Заборони у явній формі, що виражаються в прийнятті законів, в яких міститься детальний перелік професій, займатися якими іноземцям заборонено, і у непрямій формі, коли визначається перелік пріоритетних професій для в’їзду. 8. Обмеження особистісного характеру (так звана соціальна чистка). 9. Національно–географічні пріоритети. 10. Система санкцій, які діють по відношенню до незаконних працівників-мігрантів; осіб, зайнятих незаконним імпортом робочої сили; роботодавців, які незаконно використовують працівників – мігрантів. 11. Програми репатріації, завданням яких є стимулювання відтоку трудящих – мігрантів. Використовується, як правило, три види програм: · програми матеріальної компенсації, що передбачають грошові виплати іммігрантам за передчасне переривання їх діяльності; · програми професійної підготовки з метою полегшити імпортерам від’їзд на батьківщину та їх працевлаштування вдома; · програми економічної допомоги регіонам масової еміграції. Характерною особливістю регулювання міграційних процесів є те, що пріоритети в даній галузі віддаються національним державам. На міжнародному рівні створено декілька організацій, діяльність яких спрямована на впорядкування процесів міграції. Найвпливовішою серед них є Міжнародна організація праці (МОП), яка була створена у 1919р., а в 1946р стала спеціалізованим закладом ООН. Завданнями МОП є: · сприяння забезпеченню соціальної справедливості для трудящих; · розробка міжнародної політики і програм, направлених на покращення умов праці і життя; · розробка міжнародних трудових стандартів, покликаних служити в якості керівних принципів для національних урядів при проведенні цієї політики; · регламентація набору робочої сили; · боротьба з безробіттям; · гарантії заробітної плати, що забезпечує нормальний рівень життя; · захист від професіональних захворювань та нещасних випадків; · захист дітей і жінок; · регламентація питань соціального страхування та забезпечення; · організація професійно – технічного навчання. В структуру МОП входять: · Міжнародна конференція праці – вищий орган МОП, що виконує законодавчі функції; · адміністративна рада – керує роботою різних комітетів та комісій при МОП; · Міжнародне бюро праці – інформаційний та консультативний орган.
Читайте також:
|
||||||||
|