Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Міжнародний банк реконструкції й розвитку – МБРР (International Bank for Reconstruction and Development – IBRD).

Організаційно-функціональна структура Всесвітнього банку

Організація Основні цілі Джерела формування ресурсів Основні функції
МБРР Сприяння економічному розвитку країн-членів. Заохочення іноземних інвестицій. Підтримка збалансованості платіжних балансів країн-членів. Внески країн-членів у статутний капітал. Позикові кошти із зовнішніх джерел. Платежі в рахунок погашення боргу.   Кредитування країн-членів під урядові гарантії. Технічна допомога країнам, що розвиваються.
МФК Сприяння економічному зростанню країн, що розвиваються, шляхом заохочення приватного підприємництва. Внески в статутний капітал. Кредити МБРР. Відрахування від прибутків. Платежі в рахунок погашення боргу. Позикові кошти із зовнішніх джерел. Кредитування високорентабельних об’єктів без урядових гарантій. Інвестування в акціонерний капітал об’єктів з наступним перепродажем акцій приватним підприємцям. Технічна допомога.
МАР Сприяння економічному зростанню країн, що розвиваються. Прибутки від МБРР. Внески країн-донорів. Платежі в рахунок погашення боргу. Безпроцентні позики найменш розвинутим країнам під урядом гарантії Надання урядам кредиту під певний процент.
БАГІ Сприяння притоку інвестицій в країни, що розвиваються. Внески у статутний капітал. Страхування некомерційних ризиків. Консультативні послуги.
МЦУІС Урегулювання інвестиційних спорів.   Примирення. Арбітраж.

 

Міжнародний банк реконструкції й розвитку заснований у 1945 р. Місцеперебування його – м.Вашингтон. До числа учасників банку входить 182 країни, в тому числі і Україна (увійшла в 1992 p.).

Основні цілі МБРР:

♦ сприяння країнам-членам із розвитку економіки шляхом надання їм довгострокових позик і кредитів;

♦ заохочення іноземного інвестування через надання гарантій або участі в позиках та інших інвестиціях приватних кредиторів;

♦ стимулювання тривалого збалансованого зростання міжнародної торгівлі,підтримка збалансованості платіжних балансів країн-членів.

Організаційна структура МБРР:

♦ Рада керуючих;

♦ Директорат;

♦ Комітет з розвитку;

♦ Президент.

Рада керуючих – вищий орган МБРР. Вона складається з призначених країнами-членами управлінців. Звичайно це міністри фінансів або президенти центральних банків країн. Строк повноважень керуючого – 5 років, але можливе повторне призначення. Рада, збирається один раз па рік для обговорення кардинальних питань політики банку. При голосуванні в Раді всі голоси країни залежать від її частки в капіталі банку. Понад 40% голосів належать державам "Великої сімки".

Директорат складається з 24 директорів-виконавців, які обираються надва роки. З них 5 призначаються п'ятьма членами МБРР – США, Японією, Німеччиною, Великою Британією, Францією; решта обирається з урахуванням належності до певної групи країн. Директори здійснюють поточну діяльність банку.

Комітет з розвитку – спільний орган Всесвітнього банку й МВФ. Він складається з 24 членів і являє собою політичний форум для завчасного обговорення найважливіших проблем у сфері економічного розвитку. Здійснює дослідження й складає аналіз середньострокових і довгострокових перспектив розвитку економіки країн, що розвиваються, розробляє відповідні рекомендації щодо розподілу ресурсів банку.

Президент – обирається строком на 5 років. Він не може бути ні керуючим, ні директором. Президент здійснює адміністративні функції й контролює поточні справи банку.

Формування ресурсів.Джерелами їх формування є статутний капітал, що складається підпискою країн-членів; позикові кошти; платежі в рахунок погашення боргу.

Уставний капітал банку на середину 1998 р. складав 191 млрд. доларів. Він формується нетрадиційно.Уряди країн-членів купують акції, але сплачують лише невелику частину їх вартості (6%). Решта капіталу є "недоторканою" і може бути затребувана банком лише в разі відсутності в нього ресурсів для термінового погашення своїх зобов'язань. Поки що таких випадків не траплялося. Цей гарантійний капітал не можна використовувати для надання кредитів.

Підписка країн-членів на акції банку здійснюється у відповідності з їх економічною потужністю. Кожна країна має свою квоту в уставному капіталі. Квота України становить 0,8% капіталу банку, США – 17, Японії – 6, 24. Росії, Канади, Саудівської Аравії, Індії та Італії – по 2,99%.

Зовнішні джерела фінансування.МБРР є значним позичальником на світовому фінансовому ринку. Він випускає облігації під 7% щорічних, що дуже вигідно приватним інвесторам, їх інтерес підігрівається ще й тим, що банк дає гарантії під ці облігації. Крім того, приватні банки й інші кредитні інститути вкладають також свої капітали в облігації МБРР. За рахунок емісії облігацій МБРР формує 94% своїх ресурсів.

Кредитна політика МБРР.Основне призначення кредитів – стимулювати розвиток приватного сектора в країнах-членах. До прийняття рішення про надання кредиту в країну прямує місія МБРР, яка вивчає економічну ситуацію, оцінюєдоцільність здійснення проектів, під які плануються кредити. Місія складає свій висновок і рекомендації, які країна мусить прийняти, інакше може й не одержати кредиту.

Кредити надаються тільки урядам, відповідно їх центральним банкам для фінансування великих проектів під гарантії урядів. На початок 1998 р. сума позик МБРР досягла 107 млрд. доларів.

Кредити надаються на строк 15-20 років. Ставка кредиту в середньому перевищує на 0,5% ставку по позиковим коштам банку. Оскільки МБРР залучає позики з розрахунку 7% щорічних, то кредитна ставка складає в середньому 7,5%.

Для країн, що розвиваються, ставка дещо нижча. Найбіднішим країнам МБРР може надати безвідсотковий кредит.

Однією з особливостей діяльності МБРР є відмова від реструктуризації заборгованості клієнтів: випадків неповернення кредитів ще не було. Хоч прибуток не є головною метою МБРР, він працює прибутково. В середині 90-х років пересічно за рік прибуток становив понад 1 млрд. доларів; він використовується для поповнення ресурсів МБРР. Дивідендів своїм членам банк не сплачує.

МБРР спочатку кредитував конкретні об'єкти, переважно інфраструктури,ретельно їх відбираючи. Це обмежувало позичальникам можливість маневру, що викликало їх невдоволення. З 80-х років кредити стали менше прив'язуватись до конкретних об'єктів. Крім підприємств приватного сектора банк став кредитувати й державні підприємства, але під гарантії уряду. Банк кредитує й галузі, куди приватний капітал йде неохоче через їх високу капіталоємність або низьку рентабельність (енергетика, транспорт, сільське господарство).

За цільовим призначенням кредити МБРР поділяються на дві групи – інвестиційні й системні. Перші надаються під конкретні проекти тапрограми підприємствам, установам, на навчання та новації. Другі призначені на подолання труднощів макроекономічного характеру. Якщо раніше перевага надавалася інвестиційним проектам, то згодом МБРР змінив стратегію на користь системних проектів (у 1999 р. їх частка становила вже 63%). Нова стратегія полягає в переході від фінансування окремих проектів до співпраці з державними і громадськими організаціями, а також приватним сектором.

Системні кредити поділяються на такі види:

♦ структурного регулювання – на фінансову підтримку трансформації економічної політики і здійснення інституційних реформ у країнах, що отримують кредити;

♦ структурної перебудови сектора – на підтримку змін у політицій інституційних реформ у найважливіших секторах;

♦ кредити на відбудову – на підтримку урядової політики реформ, спрямованих на розвиток приватного сектора;

♦ кредити на скорочення заборгованості – на допомогу країнам з високим рівнем заборгованості.

Особлива увага з боку Всесвітнього банку надається найменш розвинутим країнам. Їх сукупний зовнішній борг у 2002 р. становив 523 млрд. дол. Всесвітній банк надав їм кредит у сумі 104 млрд. дол., в тому числі МБРР – 22 млрд., MAP – 82 млрд. дол.

Зовнішній борг середньорозвинутих країн становить 1817 млрд. дол. У кредит від Всесвітнього банка цікраїни одержали 107 млрд. дол, втому числі від МБРР – 89 млрд., від MAP – 18 млрд дол.

Для найменш розвинутих країн Всесвітній банк задіяв Програму ХІПС(Heavity Indebted Poor Countries – НІРС)– допомога бідним країнам знайбільшою заборгованістю. Програма охоплює 38 найменшрозвинутих країн. Вона спрямована на стимулювання економічних реформ, удосконалення системи освіти, розвиток сільського господарства, охорони здоров'я, боротьби зі СНІДом та ін.

Надання кредитів Всесвітнім банком має демонстраційний ефект: його авторитет стимулює приватних інвесторів та інші банки спрямовувати капітали в країни, що одержали кредити від МБРР. Таким чином, Всесвітній банк дуже сильно впливає на весь валютно-кредитний ринок.

Міжнародна фінансова корпорація − МФК (International Finance Corporation − IFC).Міжнародна фінансова корпорація заснована в 1956 р. Штаб-квартира її знаходиться в м. Вашингтон. Нараховує 174 члени, серед них – Україна (з 1993).

Головна мета МФК– сприяння економічному зростанню країн, що розвиваються, через заохочення приватного підприємництва у виробничому секторі.

Організаційна структура МФК:

♦ Рада керуючих;

♦ Директорат;

♦ Президент;

♦ Банківська консультативна комісія;

♦ Діловий консультативний комітет.

Рада керуючих– вищий орган МФК. Кожний керуючий МБРР автоматично стає й керуючим МФК, якщо його країна є членом МФК. Рада проводить щороку збори водночас зі зборами МБРР, на яких обговорюються найважливіші проблеми політики банку й МФК.

Директоратздійснює поточну роботу. Він складається з 24 директорів, які водночас є директорами МБРР.

ПрезидентМФК за посадою є головою директорату МФК. Він називається також виконавчим президентом.

Банківська консультативна комісіяскладається з восьми представників провідних міжнародних інститутів. Разом з керівництвом МФК вони обговорюють ділові й політичні проблеми й стратегію корпорації.

Діловий консультативний комітетоб'єднує провідних промисловиків, банкірів, державних діячів, які обмінюються думками з керівництвом МФК з економічних та фінансових проблем.

Джерелами фінансуванняє: внески країн-членів в статутний капітал; кредити від МБРР; відрахування від прибутків; кошти від повернення кредитів; кошти, залучені на зовнішніх ринках.

Кредитна діяльність.МФК, як правило, кредитує тільки високорентабельні підприємства в нових індустріальних країнах. Менш розвинутим країнам важче одержати кредит через високу кредитну ставку, яка вища від пересічних ставок на основних ринках позичкових капіталів. Привабливою ж стороною цих кредитів є те, що вони спрямовані на реалізацію таких проектів, які не одержали б коштів з інших джерел. Звичайно МФК фінансуєне більше як 25% загальної вартості проекту. Решта коштів відшукується за рахунок приватних компаній і комерційних банків.

На відміну від МБРР, для інвестування коштів МФК не вимагає урядових гарантій. Це позбавляє приватні компанії від державного контролю. Іншою відмінністю є те, що МФК не тільки надає кредити, а й здійснює інвестиції в акціонерний капітал підприємств, що створюються, з наступним перепродажем акцій приватним інвесторам. З моменту утворенняй до середини 1998 р. МФК здійснила інвестицій па суму 24 млрд. дол..

Попри своєї головної функції – заохочення приватних інвестицій – МФК надає країнам-членам також і технічну допомогу.В 1986 р. вона заснувала Консультативну службу зіноземних інвестицій для надання допомоги урядам країн, що розвиваються, щодо ефективного використання інвестицій. Сфера консультування – капітали, технологія, менеджмент. Видається регулярний довідник "База даних" по нових ринках.


Читайте також:

  1. Development of the Continuous Aspect
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  8. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  9. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  10. Алгоритм розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва нового та реконструкції діючих підприємств харчування.
  11. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  12. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ




Переглядів: 847

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Кредити МВФ в 1990-1998 pp. | Міжнародна асоціація розвитку – МАР (International Development Association– IDA).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.