Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Етапи управління змінами

 

Розробці програми змін повинен передувати процес планування.

На думку Джон П. Коттер [70, с. 31], зміни, незалежно від їх масштабу, проходять ряд етапів. Майже завжди виникають складнощі пов'язані з пропуском одного з етапів, невиконанням завдань даного етапу. Важлива чітка послідовність розгортання етапів змін, тому що, не володіючи надійним базисом, формована організаційна система неминуче буде давати збої. Перші чотири стадії змін потрібні для «розхитування» окостенілість старого порядку. На етапах з п'ятого по сьомий вводяться основні нововведення. На заключному етапі зміни впроваджуються в організаційну культуру і починають вкорінюватися.

Процес проведення змін передбачає вісім етапів.

1. Створення атмосфери невідкладної роботи:

а) дослідження ринкової ситуації і продукції конкурентів;

б) виявлення та обговорення реальних і потенційних слабких ланок роботи, а також основних перспектив.

2. Створення впливової команди реформаторів:

а) формування групи, наділеної повноваженнями, достатніми для керівництва змінами;

б) забезпечення злагодженої роботи такої групи:

3. Бачення перспектив і визначення стратегії:

а) створення концепції майбутнього з метою узгодження зусиль реформаторів, розробка стратегій досягнення бачення;

б) формулювання стратегії реалізації змін.

4. Представлення нової концепції майбутнього:

а) пропаганда нової стратегії і концепції всіма засобами;

б) вироблення еталонної рольової моделі поведінки реформаторів.

5. Створення умов для широкої участі співробітників у перетвореннях:

а) усунення опору;

б) заміна систем або структур, що не відповідають вимогам змін;

в) сприяння всім, хто з часткою ризику береться за реалізацію змін, мислить і діє нетрадиційно.

6. Планування і досягнення найближчих результатів:

а) планування видимих ​​позитивних змін;

б) вміння досягати поставлених результатів;

в) моральне і матеріальне стимулювання тих, хто забезпечив позитивні зміни.

7. Закріплення досягнень та розширення перетворень:

а) підвищення довіри сприяє рішенню задачі заміни всіх структур, систем і політики, які не задовольняють цілям змін;

б) прийняття на роботу кваліфікованих і творчих співробітників, здатних втілити в життя нове бачення, сприяння їхньому службовому і професійному зростанню;

в) поглиблення реформ за допомогою нових проектів, програм та агентів змін.

8. Інституціоналізація нових підходів і вкорінення змін в корпоративній культурі:

а) удосконалення роботи на основі узгодження потреб організації та її співробітників, забезпечення потреб клієнтів, зростання продуктивності, динамічного стилю управління та підвищення ефективності менеджменту;

б) роз'яснення учасникам змін зв'язку нового стилю роботи з швидким досягненням організаційних успіхів;

в) відпрацювання способів вдосконалення керівництва і його наступності.

 

На думку А.П. Єгоршин [41, с. 146-147], для мінімізації факторів ризику при впровадженні змін потрібно всебічне планування, що включає наступні етапи.

1. Оцінка необхідності впровадження стратегічних змін. Мотив для початку проекту по реорганізації повинен бути істотний, чітко визначений і зафіксований. Керівники і співробітники організації повинні бути впевнені, що впровадження змін дозволить істотно підвищити результати виробничої і комерційної діяльності, створить кращі умови для соціального розвитку колективу.

2. Створення системи підтримки впровадження змін. Проекти з перетворення повинні виконуватися під спільним контролем керівництва організації, причому з обов'язковим дотриманням ієрархії управління. Ініціатор реалізації програм змін найчастіше перший керівник організації; рівень підтримки представлений менеджерами середньої ланки, а доведення завдань перетворень до робітників, службовців, безпосередніх виконавців здійснюють менеджери нижньої ланки.

3. Управління змінами за допомогою менеджерів. Найбільш важливі провідники змін знаходяться на середньому і нижньому рівнях управлінської ієрархії. Начальники цих ланок повинні підтримувати хороші ділові стосунки з керівниками цільових програм. Керівникам потрібно пройти навчання та мати чіткий опис своєї відповідальності в цільових програмах.

4. Створення чіткого бачення майбутнього стану організації. В ході реалізації плану змін детально визначаються аспекти майбутнього стану організації, пов'язані з людським фактором, а саме поведінку, знання, навички та очікування співробітників.

5. Багатофакторна оцінка готовності організації досягти майбутнього стану. Фактор впливу - один із засобів визначення ступеня готовності. З його допомогою оцінюється, наскільки готова компанія прийняти зміну без переходу до дисфункціональної організаційної поведінки, яка може виявитися при реалізації програми змін.

6. Створення плану переходу до нового цільового стану. При розробці плану управління змінами зачіпаються такі аспекти, як витрати на реалізацію стратегії, ясність бачення майбутньої ситуації, передбачення і управління опорами, прихильність керівників до реалізації стратегії.

7. Організація процесу управління змінами. Основною метою процесу управління змінами є формування прихильності керівництва та команди проекту впровадження змін.

8. Роль лідерства в реалізації стратегії змін. Позитивний результат реалізації стратегії змін залежить від ефективності дій менеджерів усіх рівнів, що здійснюють керівництво реалізацією стратегії, особливо від їх лідерських і організаторських якостей.

Управління змінами - це завжди спроба врівноважити рухливу організаційну конструкцію, а зробити це треба з найбільшою вигодою і найменшими втратами. У ланцюжку заходів, пов'язаних з впровадженням змін, кожен крок алгоритма перетворень може залежати від конкретної ситуації, мати більшу чи меншу значимість і можливість здійснення. Отже, дослідникам організацій, так само як і менеджерам, доцільно дотримуватися діагностичного підходу до проблем управління змінами. Для кожної конкретної організаційної ситуації необхідно розробляти свій варіант взаємопов'язаних заходів, який повинен визначати політику змін, систему мотивації та активізації діяльності персоналу, стратегію управління переходом у стан «як повинно бути».

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. Oracle Управління преміальними
  6. А. Видання прав актів управління
  7. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  9. Адаптивні організаційні структури управління.
  10. Адміністративне право і державне управління.
  11. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.
  12. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.




Переглядів: 2876

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи та рівні управління змінами | Характеристика політик змін

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.