Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Планування товарообороту і реалізації продукції.

Кожен ЗРГ самостійно розробляє програму господарсько-фінансової діяльності підприємства. Розділи плану включають кількісні (об'ємні) та якісні показники діяльності.

При прогнозуванні товарообороту використовують:

· метод варіантних наближень, суть якого полягає в тому, що розробляється декілька варіантів розрахунків, їх вивчення і всебічне врахування конкретних соціально-економічних умов єосновою вибору оптимального варіанту.

· нормативний метод - базується на використанні збалансованих раціонів харчування, різних соціально-вікових і професійних груп населення. При цьому розраховується частка основних продуктів харчування, що реалізується через заклади ресторанного господарства, в загальному фонді споживання. Ця частка за попередні роки може бути встановлена на основі даних бюджетної і торгової статистики.

При довгостроковому прогнозуванні враховують:

• перехід до ринкових форм господарювання;

• зростання реальних грошових доходів населення;

• збільшення приватних закладів харчування, кооперативів, тощо;

• подальший розвиток туризму;

• збільшення кількості садово-городніх кооперативів, індивідуальних господарств мешканців міст в приміських зонах і сільських населених пунктах. та відповідно збільшення закупівель сільськогосподарської продукції закладами ресторанного господарства.

В Україні розроблені приблизні нормативи роздрібного товарообороту й обороту з продукції власного виробництва на одне місце для основних типів закладів харчування. Ці нормативи диференційовані за типами населених пунктів, місцезнаходженням закладів (на залізничних вокзалах, автовокзалах, річкових і морських пристанях, тощо) залежно від режиму роботи і кількості місць в обідній залі.

План товарообороту окремого закладу встановлюється на основі даних про: контингент відвідувачів, потужності підприємства, з врахуванням нормативів відвідувачів на одне місце. При цьому важливо забезпечити підвищення ефективності роботи закладів ресторанного господарства .

Річний план товарообороту розподіляється за кварталами і місяцями

Розрахунок виробничої програми проводять на основі чисельності споживачів, які користуються послугами закладів, потужності кухні, пропускної спроможності обідньої зали, вивчення попиту і планового меню. Використання як основоположних тих чи інших даних залежить від типу закладу та умов його роботи.

Випуск страв закладів ресторанного господарства можна розрахувати і на основі планового меню страв, що потрібно виготовити протягом певного відрізку часу (тижня, декади, місяця). На основі цього меню визначається середньодобовий випуск, що являє собою перелік страв, які виготовляються в даний день, зі вказівкою їх ціни і ваги порції.

План випуску обідньої та іншої продукції може бути розроблений на основі розрахунків виробничої потужності кухні і пропускної спроможності обідньої зали закладів ресторанного харчування. Методика розрахунку окремих видів вказаної продукції різна. Обсяг випуску напівфабрикатів, кулінарних і кондитерських виробів визначається з урахуванням чисельності споживачів, які обслуговуються даним закладом.

В умовах ринку в основу розрахунку планового обсягу товарообороту і виробничої програми закладів харчування можна покласти програмно-цільовий підхід. Для забезпечення нормальної життєдіяльності закладів керівництву необхідно знати, при якому обсязі товарообороту і випуску продукції цей прибуток буде отриманий.

 


Читайте також:

  1. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  2. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  3. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  4. Аналіз асортименту й структури випуску продукції.
  5. АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ
  6. Аналіз впливу факторів на зміну сумми гуртової реалізації
  7. Аналіз загальної суми витрат на виробництво продукції.
  8. Аналіз обсягу пропозиції і реалізації послуг туристського підприємства
  9. Аналіз рентабельності продукції.
  10. Аналіз собівартості окремих видів продукції.
  11. Аналіз стану та проблем реалізації Болонського процесу в Україні за ключовими напрямками.
  12. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу




Переглядів: 1765

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Планування товарообороту і реалізації продукції. | Захист особистих немайнових прав

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.