МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Положення про дитячий будинок сімейного типуОсобливості розвитку ДБСТ на різних етапах існування ПЛАН 1. Дитячий будинок сімейного типу (ДБСТ) як сім′я, соціальний інститут і форма державної опіки Література: 1. Технології створення та функціонування прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу. Збірник методичних матеріалів / Авт. Кол. Г.М.Бевз, А.Й.Капська, Н.М.Комарова та ін. – К.: Державний ін-т проблем сім′ї та молоді, 2003. – 188с. 2. Шакурова М.В. Методика и технология работы социального педагога: Учебное пособие для студ. высш. пед. учебн. заведений. – М.: Издательский центр «Академия», 2002.- 272с. 3. Трубавіна І.М. Підготовка соціальних працівників до супроводу дитячих будинків сімейного типу. Методичні матеріали. – К.: Центр стратегічної підтримки, 2002. – 91с. 4. Краснова Н.П., Харченко Л.П. Методика роботи соціального педагога: Навчальний посібник для студентів педагогічного університету. Частина ΙΙΙ. – Луганськ: Альма-матер, 2003. – 292 с. 5. Положення Про дитячий будинок сімейного типу (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2002 року №564
1. Дитячий будинок сімейного типу (ДБСТ) як сім′я, соціальний інститут і форма державної опіки Дитячі будинки сімейного типу - нова в Україні форма державної опіки дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування. Її особливостями є те, що вона поєднує в собі ознаки сім'ї, первинного колективу, виконує їх функції, має родинні та суспільні зв'язки, об'єднує під одним дахом рідних і нерідних людей, має особливі стосунки з мікро- та макросередовищем, свій спосіб життя, виробляє свої традиції, є закритою і разом з тим відкритою соціальною системою, установою і сім'єю водночас. Усе це вимагає особливої соціальної роботи з ДБСТ у вигляді соціального супроводу, який здійснює працівник центру соціальних служб та залучені ним, за потребою, інші фахівці (лікарі, психологи, дефектологи тощо). Дитячий будинок сімейного типу – окрема сім′я, що створюється за бажанням подружжя або окремої особи, яка не перебуває у шлюбі, які беруть на виховання та спільне проживання не менш як 5 дітей сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування (згідно Положення про дитячий будинок сімейного типу (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2002 року № 564)) Метою створення ДБСТ є забезпечення належних умов для виховання в сімейному оточенні дітей – сиріт та дітей, які залишилися без батьківського піклування. За даними Державного комітету статистики України в 2000 році діяли дитячі будинки сімейного типу в 22 областях. У них утримувалися 982 дитини - сироти, або діти, позбавлені батьківського піклування. Дитячий будинок сімейного типу - це сім'ї, де поряд з рідними дітьми виховуються 5 дітей-сиріт і дітей, які залишилися без опіки батьків. Переваги таких сімей у тому, що реалізується право дитини на проживання в сім'ї в атмосфері любові, підтримки, піклування й пестощів, усуваються наслідки материнської неуваги, відновлюється психофізичне здоров'я дітей. У сім'ях протягом місяця більшість хвороб проходять самі собою. Діяльність дитячих будинків сімейного типу зіштовхується з багатьма проблемами: 1. Особливості розвитку кровних дітей в умовах приймальної сім'ї, їхнє емоціонально-особистісне благополуччя й розвиток. 2. Психологічна сумісність або несумісність прийомних дітей і батьків- вихователів, прийомних і кровних дітей. 3. Виникнення в батьків комплексу вини внаслідок незадоволеності результатами своєї виховної діяльності, інколи уявними невдачами. 4. Право дитини покинути сім'ю й право батьків розлучитися з дитиною в деяких ситуаціях. 5. Проблема входження приймальних дітей в сім'ю, коли тривалість процесу передбачає перебудову взаємостосунків у сім'ї, зміну соціально-психологічних ролей у сім'ї. 6. Проблеми шлюбних стосунків. Дитячий будинок сімейного типу - це особлива й дуже складна структура. Його призначення - надання дійової допомоги дитині, що залишилися без опіки рідної сім′ї. Така місія не може бути виконана без людських емоцій, без виникнення звичок, без високого ступеня «вигорання» усиновителів, яким щоденно належить вирішувати складні виховні завдання. Дитині і батькам дуже важко погодитися з тим, що, незалежно від обставин, у 18 років вихованець повинен залишити «свій будинок2 і вже не розраховувати на допомогу держави. Дитячий будинок сімейного типу (ДБСТ) - сім'я і водночас - первинний дитячий колектив, який налічує не більше 10 дітей. Саме тому ДБСТ має більші можливості для виховання, соціалізації і розвитку дітей, ніж інші державні форми опіки, він здійснює сімейно-суспільне виховання і поєднує у собі виховний потенціал сім'ї і дитячого колективу. Особливостями ДБСТ є те, що його окремі вихованці пов'язані між собою кровними стосунками, які у поєднанні з подружніми стосунками батьків і батьківсько-дитячими стосунками створюють у вихованців позитивну модель сімейного життя. Дитячий же колектив створює позитивну модель стосунків з однолітками, умови для соціалізації дітей у мікросередовищі. Ще однією з особливостей ДБСТ є також те, що він розвивається як сім'я і як дитячий колектив, має ступені розвитку на кожному з цих етапів.
Читайте також:
|
||||||||
|