МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лекція 4-2012.Словник термінів Аглютинація – об’єднання в створюваному образі властивостей і елементів образів інших предметів. Активна уява – процес довільного створення індивідом наочних образів, який спрямований на виконання творчого або логічного завдання. Він має відтворювальний і творчий характер. Відтворювальна (репродуктивна) уява – процес створення людиною образів нових речей на підставі їх усного опису або графічного зображення. Гіперболізація – збільшення образу реального об’єкта або кількісна зміна його частин. Загострення – акцентування якоїсь частини образу або певної якості, унаслідок чого новий образ набуває особливої виразності. Ілюзія – неадекватне відображення об’єктів, які сприймаються зі спотворенням окремих їхніх властивостей. Літота – зменшення образу реального об’єкта або кількісна зміна його частин. Мрія – внутрішня діяльність, що полягає у створенні образу бажаного майбутнього. Пасивна уява – мимовільне або довільне створення образів, не призначених для втілення в дійсність. Сновидіння – суб’єктивно пережиті уявлення переважно зорової модальності, що мимовільно виникають під час сну. Схематизація – згладжування відмінностей між порівнюваними об’єктами. Творча (продуктивна) уява – створення нових наочних образів, які несуть в собі індивідуальність їхнього суб’єкта та можуть бути втілені в оригінальних і суспільно-цінних продуктах. Типізація– уявне виокремлення істотного в однорідних явищах і втілення його в новому образі, завдяки чому цей образ поєднує в собі риси, притаманні різним об'єктам. Уява – психічний процес створення людиною нових образів на основі її попереднього досвіду. Фантазування– довільне оперування образами уяви, що має задовольнити потребу, на шляху реального задоволення якої є перешкоди. Список використаної літератур: 1. Дудецкий Ф.Я. Воображение. – Смоленськ: Смоленский госуд. пед. ин-т, 1969. – 93 с. 2. М’ясоїд П.А. Загальна психологія: Навч. посіб. – К.: Вищ. шк, 2000. – 479 с. 3. Страхов И.В. Психология воображения. – Саратов: Полиграф, 1971. – 76 с. 4. Ушинський К.Д. Избранные педагогические сочинения: в 2-х т. – К.: Рад. школа, 1983. – Т. 1 – 487 с. 5. Фарман И.П. Воображение в структуре познания. – М., 1994. – 215 с. 6. Шрагина Л.И. Логика воображения: Учеб. пособие. М.: Народное образование, 2001. – 192 с. 7. Роменець В.А. Психологія творчості: Навч. посібник. – К.: Либідь, 2004. – 288 с. 8. Романов К.М., Гаранина Ж.Г. Практикум по общей психологии. Учеб. пособие / Под. ред. К.М. Романова. – М.: Изд-во Московского психолого-социального института; Воронеж: Издательство НПО “МОДЭК”, 2002. – 320 с. 9. Сапогова Е.Е. Задачи по общей психологии: Учеб. пособие для вузов. – М.: Аспект Пресс, 2001. – 447 с. 10. Практикум по общей психологии: Учеб. пособие для студентов пед. ин-тов / А.И. Абраменко, А.А. Алексеев, В.В. Богословський и.др.; Под ред. А.И. Щербакова. – М.: Просвещение, 1990. – 288 с. 11. Психологія. Тести. Роздатковий матеріал: Виявлення творчих здібностей дітей (тест П. Торренса) / Упоряд. Т. Шаповал, Т. Гончаренко. - К.: Вид. дім «Шкіл. Світ»: Вид. Л. Галіцина, 2005. - 128 с. Список рекомендованої літератури: 1. Арнаутов М. Психология литературного творчества. – К.: Вища шк., 1978. – 175 с. 2. Борбели А. Тайны сна: – М.: Знание, 1989. – 191 с. 3. Введение в психологию / Под общ. ред. проф. А.В. Петровского. – М.: Академия, 1996. – 496 с. 4. Выготский Л.С. Воображение и его развитие в детском возрасте // Собр. соч. – М.: Педагогика, 1982. – Т.2. – 568 с. 5. Выготский Л.С. Собр. соч.: В 6 т. – М.: Педагогика. – Т. 4: Детская психология / Под ред. Д.Б. Эльконина, 1984. – 432 с. 6. Дьяченко О.М. Об основных направлениях развития воображения у детей // Вопросы психологии. – 1988. – № 6. – С. 21-29. 7. Загальна психологія: Підруч. для студ. вищ. навч. закладів / За заг. ред. С.Д. Максименка. – К.: Форум, 2000. – 543 с. 8. Максименко С.Д. Загальна психологія: Навч. посібник. – К.: ЦНЛ, 2004. – 272 с. 9. Немов Р.С. Психология: Учеб. для студ. высш. пед. учеб. заведений: В 3 кн. – М.: ВЛАДОС, 2001. – Кн. 1: Общие основы психологии. – 668 с. 10. Ньюкомб Н. Развитие личности ребенка. – 8-е изд. – СПб.: Питер, 2003. – 640 с. 11. Пармон Э.А. Роль фантазии в научном познании. – Минск: Университетское, 1984. – 175 с. 12. Розетт И.М. Психология фантазии: Эксперим.-теорет. исслед. внутр. закономерностей продуктив. умств. деятельности. – М.: Университетское, 1991 – 342 с. 13. Цимбалюк І.М., Яницька О.Ю. Загальна психологія. – К.: ВД «Професіонал», 2004. – 304 с. 14. Смирнов А.Г. Практикум по общей психологии: Учебное пособие. – М.: Изд-во Института психотерапии, 2004. – 224 с.
Читайте також:
|
||||||||
|