МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||
Будова автономної нервової системиПЛАН-ПРОСПЕКТ ЛЕКЦІЇ (чи ЛЕКЦІЯ) № _6_ І СПОРТУ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ Факультет _______Менеджмент і управління ______________________________________________ Кафедра____________________Анатомії і фізіології________________________ тема:_____ Нервова та гуморальна регуляція автономних функцій._____ _______________________________________ _________________2 курс, ІV семестр______________________ (для якого контингенту студентів)
Затверджено на засіданні кафедри пр.№______ від “___”__________20__р. завідувач кафедри____________________ (підпис, П.І.Б.) План лекції: 1. Вступ – 5 хв. 2. Основна частина: 2.1. – визначення нервової та гуморальної регуляції функції, їх порівняльна характеристика – 10 хв 2.2. – розгляд будови різних відділів автономної нервової системи (АНС) – 15 хв 2.3. – розгляд особливостей передачі збудження в гангліонарних та нервово-органних синапсах АНС, а також розгляд впливів на діяльність органів та систем різних відділів АНС – 15- хв. 2.4. – характеристика будови та функцій метасимпатичного відділу – 10 хв 2.5. – порівняльна характеристика факторів гуморальної регуляції – 5 хв. 2.6. – розгляд роль гіпоталамо-гіпофізарної системи у регуляції діяльності ендокринних залоз – 10 хв. 2.7. – розгляд ролі гормонів у регуляції росту та розвитку – 10 хв. 3. Підсумок, відповіді на запитання – 5 хв.
Короткий зміст лекції: (не менш 5 сторінок – для плану-проспекту лекції) (не менш 20-24 сторінок – для повного тексту лекції) У вступі обґрунтувати для студентів необхідність вивчення даної теми, тому що знання механізмів нервової та гуморальної регуляції вісцеральних функцій має значення у професійній діяльності тренера. В основній частині дати визначення нервової регуляції функцій : нервова регуляція функцій ділиться на соматичну (забезпечує аферентні та еферентні звязки з навколишнім середовищем, бере участь у регуляції рухів та пози, забезпечує сенсорні та моторні функції) та вегетативну (автономну) нервову систему (забезпечує координацію функцій внутрішніх органів, гладких м'язів судин і обмін речовин, направлена на підтримку гомеостазу організму, тобто керує всіма функціями, окрім рухових). Зазначити, що ця система не є повністю автономною, тому що підкоряється впливам з вищих відділів ЦНС – лімбічної кори, гіпоталамуса, РФ та ін. Далі розглянути наступні функції АНС: 1 – гомеостатична – підтримує постійність внутрішнього середовища, регулює діяльність органів та систем 2 – забезпечує пристосувальні реакції (збільшення виробленя тепла при зменшені температури) 3 – грає ключову роль у стресових ситуаціях, які загрожують існуванню организма. Далі слід обговорити будову 2 відділів автономної нервової системи – симпатичного, парасимпатичного.
Первинні нервові центри – тіла нейронів, розташовані в СМ, аксони їх виходять з ЦНС до внутрішніх органів (прегангліонарні нейрони). Інтегративні нервові центри – це нейрони, розташовані в центрах головного мозку, які керують діяльністю первинних центрів. Ганглій – нервовий центр, винесений за межі ЦНС, інформація по їх аксонах передається безпосередньо на орган. Прегангліонарне волокно – це аксон нейрона первинного нервового центру, що несе інформацію до ганглія. Постгангліонарне волокно – це аксон гангліонарного нейрона, що утворює синапс з органом.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||
|