Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розвиток економіки країни, транспортне сполучення

Розташування та природно кліматичні умови

На Українські Карпати припадає лише 10,3 % площі усіх Карпат. Простягаються вони з північного заходу на південний схід майже на 280 км при середній ширині − 100 км. Займають площу 37 тис. км 2, або 3,5 % території України. Середня висота Українських Карпат сягає 1000 м., найвищою точкою є г. Говерла (2061 м.).

Клімат в Українських Карпатах помірно-континентальний, теплий, з циклонічними та антициклонічними вторгненнями атлантичного повітря. Температура найтеплішого місяця − липня складає: у передгір'ях +18, +20 С°, у високогірному ярусі +8, +10 С°, найхолоднішого − січня − відповідно −3, −6 С° і −8, −9 С°.

Через західну частину Українських Карпат і Розточчя проходить головний Європейський вододіл, що розділяє басейни Балтійського і Чорного морів. До Балтійського басейну належать ріки Сян і Західний Буг (притоки Вісли), а до Чорноморського басейну – ріки Стир, Горинь (притоки Прип'яті), Прут, Тиса, Сучава (притоки Дунаю), Дністер. Даний регіон багатий й на озера, серед них: Бребенескул, Верхнє, Несамовите, Ворожеське, Апшинець та інші. Найбільшим озером Українських Карпат є Синевир.

В Українських Карпатах зосереджено понад 1400 природоохоронних об`єктів, що займають близько 2,8 % загальної площі гір, серед них: Карпатський природний національний парк (Івано-Франківська обл.), Природний національний парк «Гуцульщина» (Івано-Франківська обл.), «Ужанський» (Закарпатська обл.), «Синевир» (Закарпатська обл.), «Сколівські Бескиди» (Львівська обл.), Природний заповідник «Горгани» (Івано-Франківська обл.), ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Ґрофа» та «Бредулецький» (Івано-Франківська обл.) і інші.

За адміністративним поділом Українська частина Карпат відносяться до 4 областей України: Львівської, Івано-Франківської, Чернівецької і Закарпатської. Тут проживає біля 6,5 млн. чоловік (13,7% від загальної кількості в країні).

За останні роки у структурі промисловості Української частини Карпатського регіону проходять суттєві зміни пов'язані з переорієнтацією виробничих зв'язків. Проте, основні промислові центри регіону зберігають спеціалізацію. Це перш за все Львівська економічна зона у якій виділяються два райони: Передкарпатський (Дрогобич − машинобудування, деревообробка, легка промисловість; Стрий − машинобудування, харчова і деревообробна промисловість; Борислав − нафтовидобувна, легка і хімічна промисловість; Новий розділ і Яворів − виробництво сірки), Північний (Червоноград − видобуток вугілля, легка промисловість; Сокаль − хімічна промисловість, Добротвір − електроенергетика); Львівський − машинобудування, харчова, легка промисловість).

Івано-Франківська, Чернівецька і Закарпатська області мають схожу спеціалізацію. Основу тут складає лісопромисловий комплекс. Також в даному регіоні розвиваються такі галузі: в Івано-Франківській області − нафтопереробна (Долина, Надвірна), хімічна (Калуш, Івано-Франківськ), машинобудівна (Івано-Франківськ); в Чернівецькій області − машинобудування, харчова і легка промисловість (Чернівці), в Закарпастській області − харчова промисловість (Ужгород, Берегово), машинобудування (Мукачево).

Для української частини Карпатського регіону характерне багатогалузеве сільське господарство. З півночі на південь виділяються такі зони-спеціалізації:

- малополіська (льонарство, буряківництво, хмелярство, картоплярство, молочно-м'ясне тваринництво);

- лісостепова (зернове господарство, буряківництво, м'ясне і молочне тваринництво, свинарство, птахівництво);

- карпатська з підзонами:

А) передгірська передкарпатська (льонарство, картоплярство, молочно-м'ясне тваринництво;

Б) гірська (м'ясо-молочне і м'ясне тваринництво, овочівництво, льонарство);

В) передгірська закарпатська (виноградарство, садівництво, тютюнівництво, молочно-м'ясне тваринництво і птахівництво).

Сучасні заходи, спрямовані на збереження ландшафтного і біологічного різноманіття в процесі сільськогосподарської діяльності, включають впровадження контурного і меліоративного фермерства, регламентацію застосування добрив і хімікатів, пом'якшення негативного впливу тваринницьких ферм на водні джерела.

Щодо транспортного сполучення, то потрібно відмітити, що територію Карпатського економічного району перетинає в усіх напрямках сітка залізничних і автомобільних шляхів, головні з яких виходять на західний кордон України з Польщею, Угорщиною, Словаччиною, Румунією, Молдовою. Міжнародний аеропорт м. Львова з'єднує регіон з багатьма країнами світу.

Вантажні і пасажирські перевезення здійснюються в основному автотранспортом, чому сприяє розгалужена сітка автодоріг з твердим покриттям: Київ-Львів-Перемишль, Київ-Чоп, Рахів-Хуст-Ужгород, Мукачево-Ужгород, Львів-Берегово.

Залізничний транспорт району також високорозвинений: загальна довжина залізничних колій − 2887 км, з них електрифіковані − 1023 км. Основним вантажем, що перевозять залізниці є вугілля, мінеральні добрива, гірничо-хімічна і хімічна продукція, нафта, нафтопродукти, лісоматеріали, сировина і готова продукція для харчової промисловості.

З північного сходу на південний схід території району проходять нафтопроводи «Дружба», Уренгой-Помари-Ужгород, через які з Росії транспортується на Захід нафта, а також продуктопровід Броди-Самбір-Дрогобич, яким перекачуються бензин і керосин.


Читайте також:

  1. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  2. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  3. Аварії з викидом (загрозою викиду) сильнодіючих отруйних речовин на об'єктах економіки.
  4. Аграрний комплекс національної економіки.
  5. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  6. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  7. Адміністративної економіки.
  8. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  9. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  10. Аналіз словосполучення
  11. Античні міста-держави на півдні України, їх культурні традиції.
  12. АТ – одна з найбільш зручних форм колективного підприємства в умовах ринкової економіки. Першим АТ вважають створену у 1602 році Голандсько –Ост - Індську компанію.




Переглядів: 729

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порядок списання техніки продовольчої служби. | Історична довідка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.