Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Складання кросворду

ПРИКЛАД ВИКОНАННЯ ЗАВДАННЯ

Таблиця 1

З історії краєзнавства

Пор. № Дата заснування Місце заснування Назва організації Персоналії Особистий внесок і напрями роботи
Гаазькі конвенції 1899–1907рр. Перша Гаазька конференція з ініціативи Росії (травень – липень 1899 р.). Друга з ініціативи США (липень – жовтень 1907 р.) Гаага (Гага)   Гаазькі конференції   Гаазькі конференції стали відправними віхами на шляху запровадження міжнародних норм охорони культурної спадщини міст
13 лютого 1873р. Київ Відкрито Південно-Західний Відділ Імператорського Російського Географічного Товариства Павло Платонович Чубинський Досліджував побут, звичаї, фольклор, говірки та народні вірування. Очолив етнографічно-статистичну експедицію Російського Географічного товариства до Південно-Західного краю.

· Підготувати повідомлення про сучасних краєзнавців Північноприазовського регіону.

ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

«Педагогічне краєзнавство»

  3.б    
  і      
  3.г о с п о д а р 4.ч е  
    л     у  
    1.к о   б  
  2.і   р г   7.в и х о в н а
  с   а і   н  
  т   є ч 4.с к а н с е н
    о   з   н ь  
  1.к р 7.а є з н а в е ц ь   к      
  и д   а     и    
ч а в й  
н п   с  
  е т т  
  и   в  
  в   6.о с в і т 5.н я      
    н         а  
  а   у  
            к      
    о  
  6.р е ф л е к с и в н и й  
  о  
            с    
      2.т р о н ь к о
    і    
                                         

По вертикалі:

1. Краєзнавство – комплекс наукових дисциплін, різних за змістом та методами дослідження, які здійснюють наукове та всебічне пізнання краю.

2. Історичне краєзнавство – напрям краєзнавства, що вивчає історію окремо взятої місцевості, популяризує історичні факти, події, матеріалізовані в пам’ятках історії та культури певного регіону (міста, села), відомих історичних особистостей даної місцевості.

3. Біологічнекраєзнавство– напрям краєзнавства, що ознайомлює з представниками місцевої флори і фауни, їх особливостями, роллю у господарській діяльності, місцевими біогеоценозами, застосування біологічної науки в господарстві, лісництві, вивчення методики проведення спостережень за природою, дослідів, збирання різних краєзнавчих колекцій, ботанічного і зоологічного матеріалу.

4. Чубинський– Український етнолог, географ, краєзнавець, фольклорист, поет, громадський діяч, автор тексту українського національного гімну «Ще не вмерла України ні слава, ні воля». Дослідник побуту, звичаїв, говірок, фольклору та народних вірувань.

5. Науковості– принцип краєзнавчої підготовки майбутнього вчителя, що, передбачає відповідність змісту краєзнавства досягненням науки.

6. Спостереження – вихідний метод емпіричного пізнання, що дозволяє одержати первинну інформацію про об'єкти, предмети навколишньої дійсності.

7. Адаптивна – функція педагогічного краєзнавства, що пропонує ефективні механізми і засоби фізичного, психологічного та інтелектуального звикання студентів до навчальної діяльності, що забезпечують процеси соціалізації.

 

 

По горизонталі:

1. Краєзнавець– дослідник, який вивчає історію, географію, економіку, етнографію, культуру, мистецтво, пам'ятки певного регіону, краю.

2. Тронько – Учений-історик, голова редакційної колеґії 26-томної "Історії міст і сіл Української РСР".

3. Господарче– напрям краєзнавства, що досліджує економіко-географічні особливості населених пунктів, різні фактори історико-географічного розвитку промислових підприємств, ознайомлює з сільськогосподарськими підприємствами, виокремлюючи економіко-географічну характеристику господарств, а також досліджує рослинництво, тваринництво й інші галузі.

4. Скансен – музей просто неба.

5. Освітня– функція педагогічного краєзнавства, що передбачає засвоєння, поповнення та закріплення знань з історії, географії, краєзнавства, школознавства, історії педагогіки, педагогіки; формування вмінь і навичок використання їх на практиці в педагогічній діяльності.

6. Рефлексивний – підхід у педагогічному процесі, що передбачає звернення педагога до внутрішніх духовно-моральних структур особистості, дає можливість особистості стверджуватись у колективі, розуміти власні, загальнолюдські цінності на основі морального, етичного вибору.

7. Виховна функція педагогічного краєзнавства, що сприяє формуванню у студентів відчуттю колективізму, моральних та етичних цінностей, розвитку умінь діалогічної взаємодії у колективі.

ІІ. Індивідуальна робота

за власним вибором студента

Усні повідомлення:

  1. Краєзнавство в Україні: теоретичні питання.
  2. Видатні вчені Північного Приазов’я.
  3. Діяльність Українського комітету краєзнавців (1925 – поч. 30-х років).
  4. Діяльність Павла Платоновича Чубинського – голови етнографічно-статистичної експедиції Російського Географічного товариства.

 

Питання для самоконтролю

1. Визначте місце краєзнавства в системі педагогічних наук.

2. Дайте визначення об’єкта і предмета краєзнавства.

3. Охарактеризуйте напрямки краєзнавства.

4. Коли відбувається становлення краєзнавства як науки?

5. Яку роль відіграє краєзнавство в формуванні наукового світогляду майбутнього вчителя?

Рекомендована література

1. Грушевський М.С. Ілюстрована історія України / М.С. Грушевський. – К. : Наук. думка, 1992. – 543 с.

2. Жванко Л. М. Краєзнавство: Конспект лекцій (для студентів усіх курсів денної і заочної форм навчання напрямів підготовки: 6.030504 «Економіка підприємства», 6. 030509 «Облік і аудит», 6.030601 «Менеджмент») /Авт.: Л.М. Жванко; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х. : ХНАМГ, 2010. – 163 с. (Електронний варіант).

3. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України головний ред. В.Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – С. 430 – 432.

4. Педагогічний словник / За ред. Ярмаченка М.Д. – К. : Педагогічна думка, 2001. – С. 269.

5. Стельмахович М.Г. Українська родинна педагогіка / М.Г. Стельмахович. – К. : ІСДО, 1996. – 288 с.

 


Читайте також:

  1. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  2. Бюджетні запити: їх суть, необхідність складання та аналіз
  3. ВИБІР ТЕМИ КУРСОВОЇ РОБОТИ І СКЛАДАННЯ ПЛАНУ
  4. Вибір типу обмотки і складання схеми.
  5. Вибір типу обмотки і складання схеми.
  6. Виділення мікротем у власному висловлюванні. Складання плану
  7. Визначення термінів та мета складання Звіту про рух грошових коштів
  8. Виникнення справочинства. Історія розвитку писемності. Складання документів у Київській Русі
  9. Врахування витраті втрат електроенергії. Приклад складання електробалансу.
  10. Геометричний метод складання сил
  11. Для складання системи нормальних рівнянь
  12. ЕТАП 12. СКЛАДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ РОЗРОБКИ




Переглядів: 952

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання до заняття | ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №4

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.034 сек.