МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Прийом поясненняПояснення – прийом висвітлення внутрішніх зв’язків об’єкта, виявлення причин будь-якого факту, явища. Найчастіше прийом пояснення застосовується в історичних, архітектурних, мистецтвознавчих і природознавчих екскурсіях. Рух в екскурсії Разом із показом і розповіддю специфіку екскурсії складає рух. При цьому мається на увазі не просте переміщення екскурсантів від одного об’єкта до іншого, а роль руху як особливого методичного прийому у процесі екскурсії. З його допомогою пізнається екскурсійний об’єкт і закріплюються знання. Так, наприклад, обхід будинку, підйом на гору чи штучне спорудження не тільки дозволяють більш правильно представити їх розмір, висоту тощо, але й емоційно збагачують і зміцнюють ці уявлення. Швидкість руху впливає на характер і точність сприйняття екскурсантами навколишнього простору. Швидке переміщення за допомогою транспорту визначеними маршрутами дозволяє створити єдине враження від далеко розташованих ділянок міської забудови, підсумовуючи і зіставляючи роз’єднані частини міста, тим самим уявлення про одне й теж місто в екскурсантів, котрі брали участь, наприклад, в автобусній і пішохідній екскурсіях, будуть різними і можуть доповнювати один одного. Крім того, пересування екскурсантів означає зміну вражень, вносить елемент відпочинку в процес пізнання, а в ході пішохідної екскурсії складає приємне фізичне навантаження, що нерідко має цілющі властивості (природознавчі екскурсії по заповідних місцях, морському узбережжю, сходження в гори тощо). ВИКОРИСТАННЯ ПРИЙОМІВ У ПРОВЕДЕННІ ЕКСКУРСІЇ Прийом локалізації подій Цей прийом є одним з основних методичних прийомів, що найбільш повно відбиває сутність екскурсії. Він полягає у встановленні зв’язку між відомими екскурсанту подіями і фактами та певною місцевістю, конкретним об’єктом. Ефективність прийому локалізації залежить від масштабу й історичного значення подій, а також від рівня знань, культурного кругозору екскурсантів, застосовується для знайомства екскурсантів з фактами, про які розповідає екскурсовод. Прийом порівняння Прийом порівняння полягає в зіставленні різних ознак того самого об’єкта чи різних об’єктів між собою. Порівняння можна проводити як за подібністю, так і за контрастом. Цитування в екскурсії Цитування, тобто певне відтворення уривків з літературних творів, спогадів, документів та інших джерел, широко застосовується в екскурсіях. Цитата загострює інтерес слухачів, допомагає довести яке-небудь положення, додає велику авторитетність висловленню екскурсовода, дозволяє повніше представити колорит епохи. Цитування допомагає краще використовувати в екскурсії багатий арсенал фактів, подій і думок. При цитуванні екскурсовод зобов’язаний стежити за тим, щоб цитата ілюструвала чи супроводжувала його думки, акцентувала увагу екскурсантів на потрібному підтексті. Цитата повинна бути короткою і збуджувати інтерес екскурсантів до теми. Однак не слід зловживати цитатами в процесі екскурсії. Цитати доцільно виписати на картки для зручності користування ними під час екскурсії, однак краще вивчити напам’ять. Особливі методичні прийоми У ході екскурсії застосовуються особливі методичні прийоми, багато з яких мають значний емоційний вплив. У процесі екскурсій передбачаються зустрічі екскурсантів з учасниками історичних подій, ветеранами, ученими, діячами культури та іншими видатними людьми. Ці зустрічі повинні бути підготовленими, визначено орієнтовне коло питань, погоджені час, місце і тривалість бесіди. Бесіда повинна бути органічно пов’язана з темою екскурсії. Іноді учасники подій виступають у ролі екскурсовода. До числа особливих прийомів належать прийоми дослідження, під якими умовно розрізняються певні дії, що наочно підтверджують розповідь екскурсовода (наприклад, визначення глибини висохлого колодязя за допомогою падіння камінчика, визначення твердості мінералу за допомогою нанесення ним подряпин на склі тощо). Елементи ритуалу на екскурсіях Деякі екскурсії передбачають відвідування могил героїв, Вічного вогню. Екскурсанти вшановують їх хвилиною мовчання, покладанням квітів, вінків. Екскурсоводу варто заздалегідь продумати місце розташування групи, простежити за тим, щоб хлопці зняли головні убори. Зрозуміло, що елементи ритуалу, що включаються в екскурсії, мають велику силу емоційного впливу. Саме тому вони вимагають особливо ретельно продуманої організації і точності. Читайте також:
|
||||||||
|