Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Показ наочного приладдя

Особливим прийомом показу є використання наочного приладдя, тобто предметів і зображень, що доповнюють зоровий ряд екскурсійних об’єктів та ілюструють матеріал.

На відміну від основного екскурсійного об’єкта, на якому зазвичай розвивається екскурсійна тема, наочне приладдя відіграє допоміжну роль, ілюструючи ту чи іншу конкретну думку.

Наочні приладдя класифікуються за двома групами: натуральні й образотворчі; останні, у свою чергу, підрозділяються за способами зображення на образні і схематично-умовні і за видами – на площинні, об’ємні, статичні та динамічні.

Велике місце наочні приладдя обіймають у тих екскурсіях, де широко застосовується метод відтворення епохи, події, історичної обстановки тощо, тобто в екскурсіях на історичні, літературні, театральні, музичні теми.

Застосовуються наочні приладдя й у міських екскурсіях з показом творів мистецтва. Так, корисно демонструвати фотографії чи портрети автора доробків, репродукції картин, плани, креслення будинків, ескізи, проекти, фотографії будинків, яких більше не існує.

Як наочні посібники використовуються також фотокопії документів, плани, карти, схеми, чи фотографії, інші зображення подій, їх учасників, книжкові ілюстрації тощо. Як засвідчує практика, застосування наочного приладдя збагачує екскурсію, привертає увагу екскурсантів, підсилює їх інтерес до змісту і підвищує ефективність сприйняття матеріалу, що викладається.

Демонструючи наочні приладдя, екскурсовод, звичайно, коментує їх. Приготовлене по темі наочне приладдя не потрібно показувати раніше, цього вимагає хід екскурсії.

РОЗПОВІДЬ ЕКСКУРСОВОДА

Показ в екскурсії невіддільний від розповіді екскурсовода. Їхнє сполучення може бути різним. За допомогою розповіді екскурсовод акцентує увагу екскурсантів на об’єкті, а основні знання про зовнішній вигляд об’єкта, його будівлі, а часом і про процеси, що відбуваються, екскурсанти одержують за результатами власних спостережень.

Цей ефективний виховний прийом розвиває спостережливість у екскурсантів, активізує їх, але вимагає порівняно великих витрат часу й однорідного складу учасників екскурсії (школярі одного віку).

При іншій формі поєднання розповіді і показу дані про об’єкти екскурсанти одержують зі словесних повідомлень екскурсовода, а показ служить для їх конкретизації чи підтвердження. Цей прийом найчастіше застосовується в екскурсіях.

Розповідь може будуватися на основі як індуктивного (від часткового до загального), так і дедуктивного (від загального до часткового) прийомів.

Висвітлення підтеми можна починати з викладу загальнотеоретичних питань, використовуючи час переїзду від одного об’єкта до іншого. У такому випадку показ об'єкта служить ілюстрацією уже відомого екскурсантам положення.

Однак значно ефективніше прийти до загальних положень на прикладі аналізу екскурсійного об’єкта. Розповідь екскурсовода, так само як і показ, будується на дидактичних принципах, систематичності і послідовності викладу знань, переходу від відомого до невідомого.

Форми розповіді під час екскурсії можуть бути різними, однак в основі кожної з них повинні лежати взаємозв'язок, взаємопроникнення розповіді та показу. Розповідь не повинна бути самодостатньою. В екскурсії найчастіше вживаються такі прийоми розповіді: довідка, опис чи характеристика об’єкта, пояснення, коментування.

Особливо широко застосовуються довідки в багатопланових (оглядових) екскурсіях. Довідка повинна фіксувати головне і бути лаконічною. У багатоплановій (оглядовій) екскурсії не слід повідомляти екскурсантам багато цифр, імен, дат. Вибравши з них найбільш істотні, бажано пов'язати їх з матеріалом, що добре відомий слухачам.

При значному числі архітектурних споруд, включених до маршруту екскурсії, точну дату спорудження будинків краще замінити вказівкою на століття чи десятиліття. Розміри будинків варто давати лише при характеристиці унікальних споруд, замінюючи їх порівняльними даними (наприклад, у два рази вищий за навколишні будинки тощо).

Опис і характеристика об’єкта

Опис, тобто послідовне перерахування основних якостей і властивостей екскурсійного об’єкта, невіддільний від прийому характеристики, тобто виявлення найбільш істотних його сторін.


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. Абсолютні показники фінансової стійкості
  3. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Аналіз відносних показників прибутковості (рентабельності) роботи банку
  6. Аналіз макроекономічних показників
  7. Аналіз основних техніко-економічних показників діяльності підприємств будіндустрії
  8. Аналіз показників валового прибутку і собівартості реалізованої продукції
  9. Аналіз показників прибутковості та рентабельності підприємства
  10. Аналіз показників рентабельності.
  11. Аналіз показників складу, структури й технічного стану основних фондів.
  12. Аналіз ризикованості підприємства на основі показників фінансового стану.




Переглядів: 810

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Висновок | Прийом пояснення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.