Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз показників прибутковості та рентабельності підприємства

Показники рентабельності є важливими для характеристики складових формування прибутку та доходів підприємства. При аналізі виробництва показники рентабельності використовуються як інструмент інвестиційної політики та ціноутворення.

Методика аналізу прибутковості та рентабельності підприємства включає в себе такі етапи:

1. Визначаються показники прибутковості та рентабельності підприємства.

2. Виконується аналіз рентабельності окремих видів продукції.

3. Складається аналітичний висновок.

Усі показники рентабельності можна поділити на чотири основні групи:

1. Показники рентабельності щодо реалізації.

2. Показники рентабельності щодо активів.

3. Показники рентабельності щодо власного капіталу та зобов’язань.

4. Показники рентабельності витрат і продукції.

Показники першої та четвертої груп розглянемо в наступному питанні, а зараз більш детальніше зупинемося на двох інших групах.

До показників рентабельності щодо активів належать такі:

1. Рентабельність активів (RА) — відношення чистого прибутку до середньої величини активів підприємства (А); розраховується за формулою:

 

 

 

Показує, скільки чистого прибутку припадає на 1 грн. вкладених активів (інвестицій). Може визначатися у відсотках. Цей показник називається також рентабельністю інвестицій (ROE).

2. Рентабельність необоротних активів (RНА) — відношення чистого прибутку до середньої величини необоротних активів (НА), розраховується за формулою:

 

 

 

Характеризує величину чистого прибутку, що припадає на кожну гривню необоротних активів. Може розраховуватися у відсотках. Зростання є позитивним результатом.

3. Рентабельність оборотних активів — відношення чистого прибутку до середньої величини оборотних активів (ОА), розраховується за формулою:

 

 

 

До показників групи рентабельності щодо власного капіталу та зобов’язань належать:

1. Рентабельність власного капіталу ( ) — відношення чистого прибутку до середньої величини власного капіталу (ВК), розраховується за формулою:

 

 

 

2. Рентабельність позикового капіталу ( ) визначається як відношення чистого прибутку до середньої величини позикового капіталу (ПК) розраховується за формулою:

 

 

 

3. Рентабельність діяльності підприємства (Rд) — відношення прибутку від звичайної діяльності (ПЗД) до середньої величини власного та позикового капіталу або суми всіх активів (валюти балансу), розраховується за формулою:

 

 

 

Визначає, який прибуток одержало підприємство на 1 гривню капіталу, тобто характеризує ефективність використаних ресурсів підприємства [8].

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. IV група- показники надійності підприємства
  4. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  5. SWOT-аналіз у туризмі
  6. SWOT-аналіз.
  7. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  8. V. Нюховий аналізатор
  9. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  10. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  11. АВС (XYZ)-аналіз
  12. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.




Переглядів: 3361

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поряд із класифікацією факторів впливу на прибуток підприємства, слід здійснити класифікація видів прибутку. | Аналіз рентабельності продукції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.