Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Аналіз показників прибутковості та рентабельності підприємства

Показники рентабельності є важливими для характеристики складових формування прибутку та доходів підприємства. При аналізі виробництва показники рентабельності використовуються як інструмент інвестиційної політики та ціноутворення.

Методика аналізу прибутковості та рентабельності підприємства включає в себе такі етапи:

1. Визначаються показники прибутковості та рентабельності підприємства.

2. Виконується аналіз рентабельності окремих видів продукції.

3. Складається аналітичний висновок.

Усі показники рентабельності можна поділити на чотири основні групи:

1. Показники рентабельності щодо реалізації.

2. Показники рентабельності щодо активів.

3. Показники рентабельності щодо власного капіталу та зобов’язань.

4. Показники рентабельності витрат і продукції.

Показники першої та четвертої груп розглянемо в наступному питанні, а зараз більш детальніше зупинемося на двох інших групах.

До показників рентабельності щодо активів належать такі:

1. Рентабельність активів (RА) — відношення чистого прибутку до середньої величини активів підприємства (А); розраховується за формулою:

 

 

 

Показує, скільки чистого прибутку припадає на 1 грн. вкладених активів (інвестицій). Може визначатися у відсотках. Цей показник називається також рентабельністю інвестицій (ROE).

2. Рентабельність необоротних активів (RНА) — відношення чистого прибутку до середньої величини необоротних активів (НА), розраховується за формулою:

 

 

 

Характеризує величину чистого прибутку, що припадає на кожну гривню необоротних активів. Може розраховуватися у відсотках. Зростання є позитивним результатом.

3. Рентабельність оборотних активів — відношення чистого прибутку до середньої величини оборотних активів (ОА), розраховується за формулою:

 

 

 

До показників групи рентабельності щодо власного капіталу та зобов’язань належать:

1. Рентабельність власного капіталу ( ) — відношення чистого прибутку до середньої величини власного капіталу (ВК), розраховується за формулою:

 

 

 

2. Рентабельність позикового капіталу ( ) визначається як відношення чистого прибутку до середньої величини позикового капіталу (ПК) розраховується за формулою:

 

 

 

3. Рентабельність діяльності підприємства (Rд) — відношення прибутку від звичайної діяльності (ПЗД) до середньої величини власного та позикового капіталу або суми всіх активів (валюти балансу), розраховується за формулою:

 

 

 

Визначає, який прибуток одержало підприємство на 1 гривню капіталу, тобто характеризує ефективність використаних ресурсів підприємства [8].

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. IV група- показники надійності підприємства
  4. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  5. SWOT-аналіз у туризмі
  6. SWOT-аналіз.
  7. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  8. V. Нюховий аналізатор
  9. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  10. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  11. АВС (XYZ)-аналіз
  12. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.




Переглядів: 2993

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поряд із класифікацією факторів впливу на прибуток підприємства, слід здійснити класифікація видів прибутку. | Аналіз рентабельності продукції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.036 сек.