Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації.

ВАРІАНТ 8

Методичні рекомендації.

Опрацьовуючи перше питання, слід визначити, що поява і утвердження нової військово - політичної сили – козацтва – було видатним феноменом у національно-політичному житті українського народу наприкінці XVст. Необхідно висвітлити причини виникнення українського козацтва. Важливо простежити цей процес у часі і показати соціальну базу формування козацтва. Слід підкреслити, що починаючи з середини XVІ ст. осередком українського козацтва стала Запорізька Січ. Вона була не лише військовим, але й особливим державно-політичним утворенням – Козацькою республікою.

Наступне питання передбачає визначення, що входження Західної України та Північної Буковини до складу СРСР-УРСР було результатом підписання пакту Молотова – Ріббентропа. Висвітлюючи дане питання, слід дати історико - правовий аналіз документу і, відповідно, характеру приєднання західноукраїнських земель до СРСР. Охарактеризуйте процес поширення державних структур радянської влади і юридичного оформлення приєднання краю до СРСР.

Література:

 

1. Історія держави і права України: підруч. / за ред. В.Я. Тація. А.Й. Рогожина, В.Д. Гончаренка. – [у 2-х т.]. – Т.1. - К., 2003.

2. Хрестоматія з історії держави і права України / за ред.. В. Д. Гончаренка. – К., 2003.

3. Антонович В. Про козацькі часи на Україні. - К., 1991.

4. Білас І.Г. Репресивно – каральна система в Україні 1917 – 1953 рр.: У двох томах. – Т. 2. – К., 1994.

5. Смолій В.А. Феномен українського козацтва в загально історичному контексті // Укр. істор. журн. – 1991. - № 5.

6. Кульчицький В.С., Насюк М.І., Тищик Б.Й., Глубіш М.І., Входження Галичини Північної Буковини та Закарпаття до складу України (1939 – 1945 рр.). – Дрогобич, 1995.

7. Макарчук В.С. Державно - територіальний статус західноукраїнських земель у період Другої світової війни (1939 – 1945рр.) Історико-правове дослідження / В.С. Макарчук. – К., 2007. – 368с.

8. Шумов С., Андреев А. История Запорожской Сечи. – К., 2003.

9. Щербак В.О. Джерела формування українського козацтва // Укр. істор. журн. – 1994. - № 2-3.

10. Яворницький Д.І. Історія запорізьких козаків. – Львів, 1990. – Т.1.

 

1. Критика антинаукових теорій утворення Київської Русі.

2. Польсько – литовські джерела права в Україні у другій половні XVІІ – XVІІІ ст.

Відповідаючи на перше питання, необхідно сконцентрувати увагу на таких антинаукових концепціях утворення Київської Русі, як норманізм і пантюркізм, показати їх антислов’янський характер і аргументовано викласти критику цих теорій, висвітлюючи тези теорії В. Ломоносова про утворення Київської Русі.

Розглядаючи друге питання бажано з’сувати які джерела польсько - литовського права зберегли свою чинність з утворенням Української держави у другій половині XVІІ ст. і чому так сталося. Доцільно дослідити особливості використання в Україні третього Литовського статуту та магдебурзького права.

 

 

Література:

 

1. Історія держави і права України: підруч. / за ред. В.Я. Тація. А.Й. Рогожина, В.Д. Гончаренка. – [у 2-х т.]. – Т.1. - К., 2003.

2. Хрестоматія з історії держави і права України / за ред. В. Д. Гончаренка. – К., 2003.

3. Бойко І.Й. Держава і права Гетьманщини. - Л., 2000.

4. Брайчевський М.Ю. Походження Русі. – К., 1968.

5. Гурій О. Українська козацька держава в другій половині ХVІІ– XVIIIст.: кордони, населення, право. – К., 1996.

6. Історія держави і права України: підручник / за ред.. А.С.Чайковського. – К., 2004. – 512с.

7. Кульчицький В.С., Тищік Б.І. Історія держави і права України. К., 2007.

8. Мавродин В.В. Образование Древнерусского государства и формирование древнерусской народности. – М., 1971.

9. Толочко П.П. Київська Русь. – К., 1996.

10. Шаскольский И.П. Норманская теория в современной буржуазной науке. – М. – Л., 1965.

 

 


Читайте також:

  1. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  2. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  3. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  4. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  5. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю
  6. Завдання, джерела інформації, методичні прийоми і послідовність процедури контролю
  7. Завдання, об’єкти, джерела інформації і методичні прийоми контролю розрахунків
  8. Завдання, об’єкти, джерела інформації та методичні прийоми ревізії
  9. Завдання, послідовність, джерела інформації і методичні прийоми контролю доходів і фінансових результатів діяльності підприємницьких структур
  10. Загальні методичні рекомендації до проведення занять фізичними вправами з учнями СМГ
  11. Загальні правила та методичні положення конструювання
  12. І. Методичні рекомендації до проведення семінарських занять




Переглядів: 621

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ВАРІАНТ 7 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.