МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Умови, в яких розвивалася культура в 30-х роках (порівняно з 20-ми).Ключові терміни та поняття ТРУДНОЩІ 1 СУПЕРЕЧНОСТІ РОЗВИТКУ КУЛЬТУРИ В УКРАЇНІ В 30-і РОКИ «РОЗСТРІЛЯНЕ ВІДРОДЖЕННЯ» · український ренесанс · „розстріляне відродження” · деукраїнізація · репресії
· „контрреволюційні організації” · Спілка письменників України · генофонд Завдання державної політики культурної революції, які були складовою частиною плану будівництва соціалізму, доводилося перетворювати в життя в різних історичних умовах 20-х і 30-х років. 20-і роки характеризувалися новою економічною політикою з її відносною свободою економіки, політикою «українізації», спрямованою на розвиток української мови, літератури, культури, історії українського народу та підняття його національної самосвідомості. 30-і роки характеризувалися сталінською диктатурою і політикою українського керівництва (С. Косіора, Постишева та ін.) та радянських управлінських структур, спрямованою на боротьбу з «українським націоналізмом» і українською культурою, що врешті-решт привело до знищення завоювань 20-х років, до «розстріляного відродження». Суперечливість розвитку культури в 30-х роках: в цей період були й досягнення, були й трагічні сторінки в розвитку освіти, української мови, літератури, розвитку мистецтва, процесі формування й діяльності інтелігенції тощо, Розвиток освіти. В 30-х роках стали явними позитивні наслідки ліквідації неписьменності впродовж 20-х років: більшість населення вже вміла читати й писати, сформувалося три типи шкіл — початкова, неповна середня й середня, створена мережа інтернатів для дітей сиріт (А. Макаренко). Поряд з цим виявилися недоліки: засилля політичних предметів; нехватка вчителів, особливо в селах; невисока заробітна плата у них; різке скорочення кількості учнів (виселення куркулів, голодомор тощо); у викладі матеріалу вчителі повинні були керувалися лише підручниками, ніякої «самостійності»; еталоном для шкільного курсу історії з 1938 р. став сталінський «Короткий курс ВКП(б)». Ставлення до української мови. Якщо в 20-х роках навчання в 4/5 шкіл, 1/2 технікумів, 1/4 інститутів, 90 % газет, усі кінофільми, 2/3 діловодства велося українською мовою, а окрім того існувало понад 2 тис. шкіл, де навчання проводилося мовами нацменшин, то в 30-і роки під гаслом боротьби з українським буржуазним націоналізмом відбувається скорочення шкіл з українською мовою навчання, різко скорочується доля україномовних газет, кінофільмів; радіомовлення переводиться на російську мову, школи нацменшин, починаючи з 1938 р., як «розсадники буржуазного націоналізму», переводяться на російську мову навчання. У 1935 р. П. Постишев заявив, що українські комуністи майже всі «деукраїнізувалися», і така заява зрозуміла, бо лише слово «український» розглядалося як синонім націоналізму. Трагічні сторінки літератури 30-х років. Майже все, чого досягла в своєму розвиткові українська література в 20-х роках, було знищено. Тоталітарний режим встановив свій контроль і над українською літературою, і над українським мистецтвом. Для літератури ці роки стали найтрагічнішими за всю її історію. Органи ДПУ (державного політичного управління) зачисляли письменників до членів «контрреволюційних організацій». Були ліквідовані усі українські літературні об'єднання і створена єдина Спілка письменників України (1934 р.). Літературний процес підпадав під партійний контроль, письменники повинні були стати на позиції соцреалізму, а хто не хотів цього робити, попадав під репресії. Така ж доля настигла в 30-х роках і представників інших прошарків інтелігенції. Загалом в 20-х — на поч. 30-х рр. в народному господарстві спеціалістів (з точки зору кількості) було набагато більше, ніж до революції. Вчені доклали багато зусиль у вирішенні нових проблем науки, що особливо було важливим в умовах нової війни, що насувалася. Дослідження в галузі термоядерного синтезу почав Ландау; важку воду отримав на лабораторному устаткуванні А. Бродський; почав роботу в галузі електрозварювання Є. Патон; всесвітньовідомими стали наукові праці офтальмолога В. Філатова; плідно в цьому працювала Академія наук України. Але з самого початку 30-х років почався погром інтелігенції; щодо України, то цей погром почався вже в к. 20-х років: була сфабрикована «шахтинська справа» про шкідництво «буржуазних спеціалістів» і інженерів. На поч. 30-х років почалися масові репресії, які трагічно відбилися на долях представників самих різноманітних професій: заарештований М. Грушевський і невдовзі по цьому помер в Кисловодську (Ї934 р.) при невідомих обставинах; академіки Яворський і Ландау, філософ Демчук, академік-геолог Світальський, вчені-історики Слабченко, Пархоменко, Горбань та ін. Взагалі українська історична наука була розгромлена і опинилася в такій кризі, з якої вона до недавнього часу не могла вийти. Таким чином, підсумовуючи, можна сказати, що все те прогресивне, що було досягнуто в 20-і —на поч. 30-х рр., в 30-х було зведено нанівець внаслідок деукра-їнізації, переслідувань української інтелігенції за вільнодумство, внаслідок репресій. Генофонд української нації було зрубано під корінь.
Читайте також:
|
||||||||
|