МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
КИЇВСЬКА РУСЬ ЗА ЧАСІВ РОЗДРОБЛЕНОСТІ. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВАВИНИКНЕННЯ ТА РОЗКВІТ КИЇВСЬКОЇ РУСІ СТАРОДАВНЯ ІСТОРІЯ УКРАЇНИ Пояснювальна записка На базі повної загальної середньої освіти Які складають державну підсумкову атестацію ПРОГРАМА З ПРЕДМЕТУ «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ» для студентів Економіко-правового коледжу,
Програму державної підсумкової атестації для студентів Економіко-правового коледжу з предмету «Історія України» розроблено на основі Програми зовнішнього незалежного оцінювання з історії України.
Студенти повинні знати і вміти: - основні політичні, соціально-економічні, культурні події та видатних історичних діячів; - встановлювати причино-наслідкові зв’язки подій і явищ; - працювати з різними джерелами інформації; - визначати хронологічні межі соціально-економічних та політичних подій, їх зміст та послідовність; - позначати на картосхемі місця історичних подій; - аналізувати історичні джерела, класифікувати їх; - пояснювати і застосовувати історичні поняття і терміни.
Факти: поява та розселення людей на території України. Поширення землеробства й скотарства на землях України. Кочовики за раннього залізного віку. Заснування античних міст-колоній у Північному Причорномор’ї та Криму. Перші писемні згадки про давніх слов’ян (венедів, антів, склавинів). Велике розселення слов’ян. Дати: ІV – середина III тис. до н.е. – розселення племен трипільської культури на території України; V – VII ст. – Велике розселення слов’ян. Поняття та терміни: історичні джерела, археологічна культура, палеоліт, мезоліт, неоліт, бронзовий вік, ранній залізний вік, ремесло, осілий спосіб життя, кочовий спосіб життя, колонізація.
Факти: розселення східнослов’янських племінних союзів. Утворення Київської Русі. Внутрішньо- та зовнішньополітична діяльність князів/княгині: Олега, Ігоря, Ольги, Святослава. Князювання Володимира Великого та Ярослава Мудрого. Запровадження християнства як державної релігії. Спорудження Софійського собору. Правління Ярославичів. Боротьба за київський стіл між Ярославичами. Князювання Володимира Мономаха та його сина Мстислава в Києві. Дати: 882 р. – об’єднання північних та південних руських земель Олегом; 988 р. – запровадження християнства як державної релігії; 1019 – 1054 рр. – князювання Ярослава Мудрого в Києві; 1097 р. – Любецький з’їзд князів. Персоналії: Олег, Ігор, Ольга, Святослав, Володимир Великий, Ярослав Мудрий, Володимир Мономах. Поняття та терміни: племінний союз, князь, бояри, верства, язичництво, християнство.
Факти: роздробленість Київської Русі. Боротьба за київський стіл. Об’єднання Галицького та Волинського князівств. Князювання Данила Романовича. Монгольська навала на південно-західні землі Русі. Розподіл і збереження Галицько-Волинської держави нащадками Данила Романовича. Дати: 1187 р. – перша згадка назви «Україна» в писемних джерелах; 1199 р. – утворення Галицько-Волинської держави; 1238 – 1264 рр. – правління Данила Романовича; 1240 р. – захоплення Києва монголами. Персоналії: Ярослав Осмомисл, Роман Мстиславович, Данило Романович, Лев Данилович, Юрій І Львович, Юрій ІІ Болеслав. Поняття та терміни: роздробленість, федеративна монархія, колективний сюзеренітет, золотоординське ярмо
Читайте також:
|
||||||||
|