Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Договори (статті) гетьманів України з московським царем як кроки на шляху обмеження автономії України в другій половині XVII – XVIII ст.

За Березневими статтями 1654 р. Україна увійшла до Москви на правах автономії (Гетьман- виборний глава України, мав присягнути на вірність цареві - зберігалися суспільний лад, порядок управління, система права, судова система, права та привілеї для козаків та шляхти. =встановлювався козацький реєстр у розмірі 60 тис. осіб - зовнішні відносини мали погоджуватися з Москвою. Москва мала захищати Україну від зовнішньої загрози. За це Україна мала сплачувати данину Москві.В подальшому кожен новий гетьман підписував з Росією „статті” – договір, в яких все більше і більше обмежувалися права автономії України, зокрема:1. обмежено право гетьмана на ведення зовнішніх зносин: заборона без дозволу царя приймати послів, брати участь у військових походах Переяслівські статті 1659 р.Б.Хмельницький, заборонено безпосередні зв’язки з іноземними державами Глухівські статті 1669 р.І.Монгогрішний2. Україна проголошена частиною Московської держави, вибори гетьмана стають в залежність від царя Конотопські статті, 1674, І.Самойлович, „Коломацькі статті” І.Мазепа , 16873. . влада гетьмана обмежена царським резидентом –встановлено рос. контроль за збиранням податків та витратами на утримання козацького війська „Решетилівські статті”, І.Скоропадський 1709 р.4. козацьке військо обмежено 3 полками, генеральну старшину і полковників затверджував цар, генеральний суд складався з 3 укр. та 3 росіян під головуванням гетьмана „Рішительні пункти” 1728 р. Д.АпостолЗ 1734 по 1750 р. було встановлено правління гетьманського уряду (складався порівну з російських офіцерів та козацької старшини)У 1764 Указом Катерини II гетьманство було повністю ліквідовано.Для управління Україною створено Малоросійську колегію.

45. Гарантії прав різних верств населення в нормах Конституції Пилипа Орлика (1710р.)Конституцію П.Орлика (схвалено 5 квітня 1710 р. в день його виборів на гетьмана, з назвою ''Правовий уклад та Конституції відносно прав і вольностей Війська Запорозького'') була першим конституційним актом в Україні і укладалася не між гетьманом і монархом, а між гетьманом та козацтвом, яке виступило від імені всього народу, написана українською та латинською мовами, мала чітку систему (вступ і 16 розділів) і складала документ, де були сформульовані головні принципи побудови держави, проголошувала незалежність України від Польщі та МосквиКонституція Передбачала соціальне забезпечення убогих, удовиць, сиріт.Приділяла увагу становищу міщан, посполитих та козаків - ''людей убогих'', точно визначала різного роду податки та звільнення від них. Закликала дбати проте, щоб на простий народ не накладали надмірного тягарів, утисків, вимог. Вдови козаків, діти сироти, господарства тих, хто перебуває на війні не мали притягатися до повинностей і податків.Необмежена влада не має порушувати права ченців, священиків, бездітних удів, виборних і рядових козаків, двірських слуг і приватних осіб. Не пригноблювати підданих людей, не відбирати у них землю та майно. Передбачала надання відпусток козакамКонституція була затверджена шведським королем Карлом XII, але практично не вступила у юридичну силу в Україні, за винятком обмеженої території, яка контролювалася ШвецієюЛишилася в історії як оригінальна правова та мовна пам'ятка, що обґрунтовує можливість існування парламентарної демократичної республіки.


Читайте також:

  1. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  2. XVII-XVIII ст.
  3. А/. Верховна Рада України.
  4. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  5. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  6. Аграрні закони України
  7. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  8. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  9. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  10. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  11. Адміністративно-територіальний устрій, економічне становище українських земель у першій половині ХІХ ст.
  12. Адміністративно-територіальний устрій, економічне становище українських земель у першій половині ХІХ ст.




Переглядів: 835

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правовий статус Запорізької Січі у другій половині 17 ст. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.