Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прийняття християнства на Русі і його значення

Діяльність Київського князя Володимира Великого

Владимир Святославич (980-1015) енергійно проводив державні реформи .Під час його князювання основні союзи східнослов'янських племен були приєднані до Києва. Володимир відсторонив від влади племінних вождів, а на їхнє місце посадив своїх синів, уся влада в державі зосередилася в руках київського князя.

Зміцнив зв'язки з королями інших європейських країн. Свого сина Святослава він женив на дочці польського князя Болеслава Хороброго.Однієї із заслуг був захист Русі від нападів печенежских орд. Боротьба велася практично постійно. Наші предки проявляли в ній силу, мужність, відвагу, а також лицарство й патріотизм.

Владимир мав на меті перетворити Київ у релігійний центр усіх східних слов'ян. У столиці він створив пантеон головних язичеських богів. Дерев'яну статую бога Перуна із князівського двору перемістив у центральну частину міста. Уже самим перенесенням ідола на пагорб для загального огляду Володимир намагався перетворити його у всенародного бога. Однак незабаром переконався, що із установленням язичеського пантеону Київ єдиним ідеологічним центром не став. Язичество з його багатобожжям і відсутністю єдиного верховного божества для всіх східних слов'ян було далеким від ідеї його єдності. Воно стало гальмом на шляху подальшого політичного й культурного розвитку Русі

Уведення християнства на Русі було прискорено політичними відносинами з Візантією. В 987 г. у Візантійській імперії спалахнуло повстання проти Василя II, який за допомогою звернувся до князя Володимиру. Останній погодився, але за умови, що імператор віддасть за нього заміж свою сестру Ганну. Імператор погодився, Володимир надав допомогу, однак Василь не поспішав виконати обіцянку. Одруження Володимира загрожувало міждержавним конфліктом, оскільки розглядалася в якості важливого політичного акту, що ставив російського князя урівень із візантійським імператором. У Корсуні (Херсонесі) відбулося хрещення Володимира, після чого він обвінчався із царівною Ганною.

Після свого хрещення Володимир в 988 г. велів знищити язичеських ідолів. На місцях, де ранзі стояли ідоли, Володимир наказав ставити християнські церкви. В 989 г. почалося й через сім років було завершене будівництво кам'яної Десятинної церкви.

У Новгороді проти прийняття християнства спалахнуло повстання. Нова релігія поширювалася по країні повільно й повністю так і не витиснула язичество. Багато елементів старої релігії сприйняло й християнство, що стало пануючою формою ідеології на Русі.

У цілому прийняття християнства мало велике значення для подальшого розвитку Давньоруської держави. Нова релігія сприяла підвищенню авторитету й влади князя, а також зміцненню єдності держави. Русь долучилася до світової культури. Розширилися економічні й культурні зв'язки Київської Русі з європейськими країнами. Прийняття християнства ввело Київську державу в коло християнських держав миру, зробивши можливими рівноправні взаємини з ними.

 


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  6. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  7. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  8. Iсторичне значення революції.
  9. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  10. Ocнoвнi визначення здоров'я
  11. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  12. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації




Переглядів: 767

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Норманська та анти норманська теорії походження державності Київської Русі. | Основні напрямки діяльності князя Ярослава Мудрого

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.