Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Реалізація і легітимність влади

Структура влади

Ресурси поділяються на утилітарні, примусові, нормативні, економічні, соціальні, культурно-нормативні, демографічні.

Утилітарніресурси – це матеріальні й соціальні блага, пов’язані з повсякденними інтересами людей.

Примусові ресурси – це звичайно заходи адміністративного впливу, які використовуються у випадках, коли утилітарні виявляються неефективними. Нормативні ресурси влади включають засоби впливу на внутрішній світ людини, її ціннісні орієнтації і норми поведінки.

Економічні ресурси – це матеріальні цінності, необхідні для суспільного виробництва.

Соціальні ресурси – це здатність змінювати (підвищувати, знижувати) соціальний статус, ранг або місце в соціальній стратифікації.

Культурно-нормативні ресурси - це знання й інформація, а також засоби їх отримання і поширення: інститути науки й освіти.

Силові ресурси включають у себе апарат фізичного примусу, який має в своєму розпорядженні зброю і спеціально навчених людей.

Демографічні ресурси є доволі специфічними, універсальними і багатофункціональними, вони створюють усі інші ресурси.

Влада – воістину багатоаспектний феномен. Вона виглядає наступним чином:

- Соціальна влада щільно пов’язана з економічною, що передбачає розподіл матеріальних благ, означає розподіл станів у соціальній структурі, визначення статусів, посад і привілеїв.

- Духовно-інформаційна влада – це влада, здійснювана за допомогою наукових знань та інформації.

- Політико-силова влада – це влада, яка опирається на силові ресурси і означає контроль за людьми за допомогою легального застосування фізичної сили або загрози її застосування.

Типологія влади за змістом: інституційна і не інституційна.

Перша організована у формі різних установ із структурами керівних і підлеглих рівнів.

Друга на відміну від першої, не формалізована, вона реалізується при відсутності чітко виражених керівних і виконавчих ланок.

За кількісною ознакою, одноосібна (монархічна, самодержавна, диктаторська), олігархічна (влада згуртованої групи) і поліархічна (множинна влада ряду інститутів).

За соціальним типом управління – монархічна і республіканська. Демократична і авторитарна, при цьому остання може бути деспотичною, тоталітарною.

Реалізація влади – це стрижнева проблема науки про політику. Влада реалізується не лише відкрито. Дослідники, розрізняють очевидну й приховану влади. У найзагальнішому вигляді ефективність реалізованої влади – це її результативність, тобто ступінь втілення нею тих функцій і очікувань.

Важелі, що роблять демократичну владу ефективною. Перший з них – це розподіл демократичної влади на три гілки: законодавчу, виконавчу й судову.

Поділ влади на три гілки гарантує її від узурпації і забезпечує ефективну реалізацію. Другий важіль – владне панування в суспільстві не окремої особи, а закону, а також рівність громадян перед законом. Влада закону захищає суспільство від можливої суб’єктивістсько-волюнтаристської діяльності правителів.

Третій важіль – сполучення демократичною владою обох її сторін: примусу як силового панування, і примусу як усвідомленої підлеглості громадян законові.


Читайте також:

  1. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  2. Альтернативна реалізація із вільним вихідним кодом – сервер SAMBA
  3. Антиконкурентні дії органів влади, управління і контролю
  4. Апарат державного управління як система органів виконавчої влади.
  5. Берестейський мирний договір УНР з державами німецько-австрійського блоку. Падіння радянської влади в Україні
  6. Бюджетний устрійпоказує, в який спосіб побудована бюджетна система. Іншими словами,він відображає організацію вертикальної структури бюджету держави за рівнями влади.
  7. Бюджетні права органів державної влади і управління
  8. В/. Кабінет Міністрів та інші органи виконавчої влади.
  9. Важливою складовою економічної політики 60-х рр. була реалізація програми “нових рубежів” президента Дж. Кенеді.
  10. Верховна Рада України - орган законодавчої влади в Україні. Статус народного депутата України
  11. Верховна Рада України – єдиний орган законодавчої влади в Україні
  12. Верховна Рада України: структура, функції, порядок формування та взаємодії з іншими органами влади.




Переглядів: 581

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ресурси влади | Поняття і типи легітимності влади.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.