МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Реалізація і легітимність владиСтруктура влади Ресурси поділяються на утилітарні, примусові, нормативні, економічні, соціальні, культурно-нормативні, демографічні. Утилітарніресурси – це матеріальні й соціальні блага, пов’язані з повсякденними інтересами людей. Примусові ресурси – це звичайно заходи адміністративного впливу, які використовуються у випадках, коли утилітарні виявляються неефективними. Нормативні ресурси влади включають засоби впливу на внутрішній світ людини, її ціннісні орієнтації і норми поведінки. Економічні ресурси – це матеріальні цінності, необхідні для суспільного виробництва. Соціальні ресурси – це здатність змінювати (підвищувати, знижувати) соціальний статус, ранг або місце в соціальній стратифікації. Культурно-нормативні ресурси - це знання й інформація, а також засоби їх отримання і поширення: інститути науки й освіти. Силові ресурси включають у себе апарат фізичного примусу, який має в своєму розпорядженні зброю і спеціально навчених людей. Демографічні ресурси є доволі специфічними, універсальними і багатофункціональними, вони створюють усі інші ресурси. Влада – воістину багатоаспектний феномен. Вона виглядає наступним чином: - Соціальна влада щільно пов’язана з економічною, що передбачає розподіл матеріальних благ, означає розподіл станів у соціальній структурі, визначення статусів, посад і привілеїв. - Духовно-інформаційна влада – це влада, здійснювана за допомогою наукових знань та інформації. - Політико-силова влада – це влада, яка опирається на силові ресурси і означає контроль за людьми за допомогою легального застосування фізичної сили або загрози її застосування. Типологія влади за змістом: інституційна і не інституційна. Перша організована у формі різних установ із структурами керівних і підлеглих рівнів. Друга на відміну від першої, не формалізована, вона реалізується при відсутності чітко виражених керівних і виконавчих ланок. За кількісною ознакою, одноосібна (монархічна, самодержавна, диктаторська), олігархічна (влада згуртованої групи) і поліархічна (множинна влада ряду інститутів). За соціальним типом управління – монархічна і республіканська. Демократична і авторитарна, при цьому остання може бути деспотичною, тоталітарною. Реалізація влади – це стрижнева проблема науки про політику. Влада реалізується не лише відкрито. Дослідники, розрізняють очевидну й приховану влади. У найзагальнішому вигляді ефективність реалізованої влади – це її результативність, тобто ступінь втілення нею тих функцій і очікувань. Важелі, що роблять демократичну владу ефективною. Перший з них – це розподіл демократичної влади на три гілки: законодавчу, виконавчу й судову. Поділ влади на три гілки гарантує її від узурпації і забезпечує ефективну реалізацію. Другий важіль – владне панування в суспільстві не окремої особи, а закону, а також рівність громадян перед законом. Влада закону захищає суспільство від можливої суб’єктивістсько-волюнтаристської діяльності правителів. Третій важіль – сполучення демократичною владою обох її сторін: примусу як силового панування, і примусу як усвідомленої підлеглості громадян законові. Читайте також:
|
||||||||
|