Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правова держава та її характеристики

Термін правова держава вперше запропоновано німецьким філософом Кантом, потім він поширився в німецькій юридичній літературі. Опрацювання концепції правової держави диктується потребою у встановлені такого співвідношення між державою і правом, щоб реалізовувала державна політика, яка ґрунтується на праві, була б найефективнішою. Поява правової держави була обумовлена розвитком самого суспільства, а її становлення стало можливим тільки за умов наявності громадянського суспільства.

Громадянське суспільство – це взаємовідносини вільних і рівноправних особистостей, які розвиваються в умовах ринку та демократичної правової держави.

Наявність громадянського суспільства – важлива ознака правової держави, досвід виникнення останнього дає можливість виділити наступні її ознаки.

1. Принцип первинності й верховенства права. Він лежить в основі відносин між правом і державою. Верховенство права означає примат його над державою, полягання держави праву.

2. Принцип відповідності закону праву. Його можна визначити як категоричний імператив – вимогу до держави приймати правові закони.

3. Принцип формальної рівності. Передбачає визнання права як однакового для всіх масштабу свободи.

4. Принцип суверенності. Означає внутрішню і зовнішню незалежність держави.

5. Принцип розмежування влади. У правовій державі цей принцип лежить в основі структурної організації і функціонування державної влади та її органів.

6.Принцип виборності і ротації влади. Цей принцип випливає з того, що в правовій державі народ як виток влади повинен мати змогу на її формування. Соціальна держава забезпечує:

- Рух до затвердження в суспільстві соціальної справедливості;

- Зменшення соціальної нерівності;

- Забезпечення кожній людині роботи, або іншого джерела існування;

- Збереження миру і згоди в суспільстві;

- Формування нормальних умов для життєвого середовища людини

Соціальна держава заснована:

- На достатньо високому рівні економічного розвитку;

- На демократизмі і політичній системі;

- Компромісу основних політичних сил відносно цілей і шляхів розвитку суспільства;

- Розвиток систем соціального партнерства і захисту громадян;

- Підвищення ролі держави в системі регулювання соціально економічних процесів та забезпечені соціальні гарантії для людини;

- Дотримання необхідних стандартів, пов’язаних з якістю життя людей.

Унітарні держави з елементами федералізму та квазіфедералізму.

№ п/п Назва Кількість складових частин та їх статус
1. Антигуа і Барбадос 3 незалежних острови
2. Бірманський Союз 4 держави, 8 округів, 1 спеціальний округ
3. Республіка Вануата / Нові Гібриді Конституційно легалізовані острови
4. Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії 4 країни, 5 самоврядних островів
5. Республіка Гана 9 адміністративних регіонів
6. Грузія 2 автономні республіки
7. Народна республіка Китай 5 автономних регіонів, 3 племінні федерації, 22 провінції
8. Республіка Колумбія 23 департаменти, 4 інтенданства, 3 комісаріати
9. Ізраїль 1 автономія
10. Іспанія 17 автономних регіонів
11. Італійська республіка 15 звичайних, 5 спеціальних автономних регіонів
12. Республіка Ліван Консоціативний федералізм
13. Молдова 2 (невизнані) автономії
14. Королівство Нідерланди 11 провінцій, 1 асоціативний штат
15. Незалежна держава Папуа-Нова Гвінея 2 групи незалежних островів
16. Республіка Південна Африка 4 провінції, 6 хоумлендів
17. Південно-західна Африка – Намібія 2 складові частини
18. Португальська республіка 2 автономні заморські регіони
19. Соломонові острови 4 райони
20. Демократична республіка Судан 1 автономія, 7 автономних регіонів
21. Об’єднана Республіка Танзанія 2 складові частини
22. Україна 1 автономна республіка
23. Острови Фіджі Консоціація 2 етнічних спільнот
24. Франція 1 автономний острів, 4 заморські території
25. Японія 47 префектур

 

       
 
ФЕДЕРАЦІЇ
 
Суб’єкти федерації
 
 



Читайте також:

  1. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  2. Автономні утворення у зарубіжних державах
  3. Акустичні характеристики порід
  4. АКЦІОНЕРНА ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВА ФОРМА ПІДПРИЄМСТВ
  5. Англо-американська правова система
  6. Банк і його операції. Правова природа банківської діяльності
  7. Берестейський мирний договір УНР з державами німецько-австрійського блоку. Падіння радянської влади в Україні
  8. Будова, принцип роботи та характеристики МДН – транзисторів
  9. Будова, принцип роботи та характеристики тиристорів
  10. Будова, характеристики і параметри біполярного транзистора
  11. Бюджет як економічна і правова категорія
  12. В «Листах про віротерпимість» він твердить, що держава не повинна втручатися в релігійні переконання своїх громадян, вимагаючи від них лише виконання громадянських обов'язків.




Переглядів: 541

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Державне управління і устрій | Проблемна інституційна характеристика президентства та парламентаризму

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.