Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Економічна концепція вартості відображає погляд ринку на вигоди, що придбаваються тим, хто стає власником даних товарів або користується даними послугами

Вартість не є фактом сплати грошей, а розрахункова величина цінності конкретних товарів і послуг в конкретний момент часу відповідно з вибраним тлумаченням вартості.

Поняття, види вартості та необхідність її визначення

ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ

Література додаткова

Література основна

Нормативні та регулюючі документи

План

ТЕМА 6. ВИДИ ВАРТОСТЕЙ, ЩО ПІДЛЯГАЮТЬ ОЦІНЮВАННЮ

Лекція 6.Тема 6.1. Поняття та види вартості

1.Поняття, види вартості та необхідність її визначення

2.Ринкова вартість як база оцінки

3.Бази оцінки, відмінні від ринкової вартості

Ключові терміни та поняття:

Вартість

Ціна

Ймовірна сума грошей

Ринкова вартість

 

1.ЗУ « Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» ст.29-32

2. .Національний стандарт №1 “Загальні засади оцінки майна і майнових прав” затв.постановою КМ України від 10.09.2003р.№1440

1..Воротіна Л.І. Оцінка майна в Україні. Том 1. нерухоме майно,- К.: 2004 с.16-24

2.Пазинич В.І. Оцінка об’єктів нерухомості : навч. Пос. – К.: Центр учбової літератури, 2009 ст.94-110

1.А.Мендрул,Ф.Пузий и др. Уч. Пособ по экспертной оценке имущества, недвижимости, с. 44-56


Оцінка – це наука про вартість майна, частина економічного аналізу, ціль якого полягає у виявленні найбільш ефективного з економічного точки зору використання об’єкта через дослідження попиту та пропозиції на відповідному ринку, а також розробці економічної моделі оцінки об’єкта, яка прогнозувала б найбільш вірогідну ціну його продажу.

Отже , оцінка вартості майна є процедура визначення корисності майна, що визначена у грошовому еквіваленті.

Відповідно до всякого товару або послуг існує поняття його вартості, витрат ( на створення) та ціни ( ціни пропозиції, попиту або ціни придбання) При цьому ці поняття мають відмінності по суті.

Відповідно до Національного стандарту № 1 « Загальні засади оцінки майна і майнових прав» Вартість - еквівалент цінності об’єкта оцінки, виражений у ймовірній сумі грошей.

Ймовірна сума грошей – найбільша сума грошей яку може отримати продавець та може погодитися сплатити покупець.

Ціна– фактична сума грошей, сплачена за об’єкт оцінки або подібне майно.

Отже, ціна – це факт, що фіксує на визначену дату вартість майна у грошовій сумі, за якою відбувся продаж.

Ціна сплачена покупцем за майно стає для нього витратами на придбання майна.

Ціна залежить від багатьох факторів: величини витрат на створення товару, норми прибутку та рентабельності, співвідношення попиту та пропозиції на конкретний товар, купівельної сили грошей.

Отже, вартість є економічним поняттям, що стосується з одного боку, грошового зв’язку між товарами та послугами, які доступні для придбання, та тих, хто їх купує та продає , - з другого.

Умови виникнення вартості

Вартість є наслідком прояву таких властивостей майна та послуг:

- корисність;

- попит;

- дефіцитність

- передаваність

Корисність. Майно має вартість тільки у тому випадку, коли воно має корисність.

Корисність – це задоволення, яке людина отримує від споживання певного блага ( майна)

Попит – це потреба в товарах та послугах, що забезпечені грошовими та іншими платіжними засобами. Попит впливає на пропозицію і в свою чергу визначається ним. Вартість майна визначається співвідношенням мі попитом і пропозицією.

Основні фактори, що впливають на зміну попиту:

1. Рівень доходів споживачів.

2.Ціни на спряжені блага

3.Уподобання та переваги споживачів

Основні фактори, що впливають на зміну пропозиції:

  1. Зміни в собівартості виробництва
  2. Очікувані зміни цін
  3. Кількість товаровиробників на ринку

У ринковій економіці між попитом та пропозицією на ринку встановлюється співвідношення, яке називається рівновагою.

Рівновага попиту та пропозиції – це стан ринку, за якою обсяги попиту та пропозиції збігаються, тобто встановлюються такі ціни та товари, за яких не створюється надлишків майна у продавців і не виникає недостачі у покупців.

Дефіцитність – це невідповідність товарної пропозиції попиту. Вартість виникає за наявності корисності майна при обмеженій його пропозиції.

Передаваність. Умовою виникнення вартості є юридична можливість передачі майнових прав, що придбаваються в процесі здійснення купівлі-продажу товару.

Для здійснення різних потреб та функцій на сучасному ринку існує багато різновидів вартості, що відповідають конкретній меті та задачам, за якою визначається вартість майна.

Адже в залежності від цілей оцінки одне і те ж майно може мати різні вартості. Тобто можна зробити висновок, що така різниця обумовлена основними критеріями вибору бази оцінки.

Тому вибір адекватної поставленій задачі бази оцінки ватості майна є важливим в роботі оцінювача. Професійні оцінювачі намагаються не вживати невизначеного терміну « вартість « і додають деякі слова та словосполучення, що пояснюють, який саме тип вартості мається на увазі.


 

 


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  3. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  4. VII. За видами товарів і послуг
  5. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  6. Автомати для продажу штучних товарів
  7. Автоматичний обмін даними.
  8. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  9. Альтернативні теорії вартості
  10. Аналіз вартості капіталу
  11. Аналіз витрат на 1 грн. вартості продукції
  12. Аналіз міжринкової взаємодії товарів і грошей




Переглядів: 1072

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мета та призначення оцінки | Бази оцінки, відмінні від ринкової вартості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.