МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття фінансової безпеки державиТема 17. Фінансова безпека держави 1. Поняття фінансової безпеки держави. 2. Оптимальний розмір боргів держави. 3. Вплив на державну фінансову безпеку чинників грошово-кредитної політики. 4. Фінансова криза як дестабілізатор фінансової безпеки держави.
Фінансова безпека держави (ФБ)- це захищеність інтересу держави у фінансовій сфері, або такий стан бюджетної, податкової та грошово-кредитної систем, що гарантує спроможність держави ефективно формувати, зберігати від надмірного знецінення та раціонально використовувати фінансові ресурси країни для забезпечення її соціально-економічного розвитку і обслуговування фінансових зобов'язань. Перехід до ринкової економіки означає також перехід до ринкових методів регулювання економічних процесів. В ринковій економіці це, насамперед, монетарні та фіскальні важелі впливу. Виходячи з цього, спроможність держави забезпечити прийнятний на цей час рівень забезпечення фінансової безпеки держави пов'язується з ефективністю дії бюджетно-податкових і грошово-кредитних важелів, які є основними ринковими регуляторами соціально-економічного розвитку держави. Основними загрозами фінансовій безпеці держави є: • недосконалість бюджетної політики і нецільове використання коштів бюджету; • переважно фіскальний характер системи оподаткування; • значні розміри державного та гарантованого державою боргу, проблеми з його обслуговуванням; • різкі зміни рівня цін та курсу національної валюти; • невисокий рівень капіталізації банківської системи, невеликі обсяги довгострокового банківського кредитування та значний рівень відсоткових ставок по кредитах; • неспроможність банків до акумулювання коштів і довгострокового кредитування; • криміналізація та масштабний відплив капіталу у "тінь" і за кордон. Неадекватне реагування на зазначені загрози призводить до фінансової кризи,котра виявляється у різкому падінні ВВП, порушенні процесу формування і розподілу централізованих фондів держави, дестабілізації банківської системи, знеціненні національної валюти та дефолті з суверенних боргів. Підвищення рівня фінансової безпеки здійснює держава в рамках фінансової політики (бюджетної, в т.ч. боргової, податкової) і грошово-кредитної політики (в т. ч. валютно – курсової). Бюджетна безпека- це спроможність бюджетної системи забезпечити фінансову самостійність держави та ефективне використання нею бюджетних коштів в процесі виконання функцій соціального захисту; державного управління і міжнародної діяльності; фінансування науки, освіти, культури і охорони здоров'я; забезпечення національної безпеки і оборони, реалізації інвестиційної та екологічної політики. Критеріями ефективності бюджетної політикиз позиції ФБ є: збалансованість бюджету; самостійність національної бюджетної політики; фінансова забезпеченість функцій держави; стабільність джерел доходів бюджету; цілісність бюджетної системи як фінансової основи єдності держави; узгодженість поточних і стратегічних завдань. Бюджетне і податкове регулювання - один із двох (поряд з монетарною політикою) класичних методів впливу держави на фінансову безпеку. Одним з показників, що характеризує бюджет держави, є відношення обсягу бюджету до ВВП.Через зведений бюджет України в останні роки перерозподілялось 25-32% ВВПЗ одного боку, 9-10 млрд. дол. недостатньо для функціонування державної інфраструктури України. Однією із загроз є перевищення реального бюджетного дефіциту над запланованим.Це спричиняє секвестрування, піддає сумніву ефективність роботи уряду, створює труднощі у співпраці з міжнародними фінансовими організаціями. Згідно з вимогами ЄС, бюджетний дефіцит країни не має перевищувати 3% від ВВП. Невиконання бюджету пов'язане з наданням пільг.Продовжується практика перетворення більшості областей на реципієнти ("донорами" залишаються Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Одеська області, місто Київ і Крим). В окремих галузях періодично проводиться списання податкової заборгованості, при цьому дотації і пільги залишаються. З'являються нові пільги. Бюджет щорічно недоодержує 700 млн. грн. через пільги з ПДВ сільгоспвиробникам, 130 млн. грн. спрямовуються на здешевлення кредитів аграріям, пільги з ПДВ для молочної і м'ясної промисловості оцінюються в 160 млн. грн., автомобільної - у 75 млн. грн. Отже, формування бюджету в Україні багато в чому залишається сферою популізму і лобізму. Читайте також:
|
||||||||
|