МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття фінансової безпеки державиТема 17. Фінансова безпека держави 1. Поняття фінансової безпеки держави. 2. Оптимальний розмір боргів держави. 3. Вплив на державну фінансову безпеку чинників грошово-кредитної політики. 4. Фінансова криза як дестабілізатор фінансової безпеки держави.
Фінансова безпека держави (ФБ)- це захищеність інтересу держави у фінансовій сфері, або такий стан бюджетної, податкової та грошово-кредитної систем, що гарантує спроможність держави ефективно формувати, зберігати від надмірного знецінення та раціонально використовувати фінансові ресурси країни для забезпечення її соціально-економічного розвитку і обслуговування фінансових зобов'язань. Перехід до ринкової економіки означає також перехід до ринкових методів регулювання економічних процесів. В ринковій економіці це, насамперед, монетарні та фіскальні важелі впливу. Виходячи з цього, спроможність держави забезпечити прийнятний на цей час рівень забезпечення фінансової безпеки держави пов'язується з ефективністю дії бюджетно-податкових і грошово-кредитних важелів, які є основними ринковими регуляторами соціально-економічного розвитку держави. Основними загрозами фінансовій безпеці держави є: • недосконалість бюджетної політики і нецільове використання коштів бюджету; • переважно фіскальний характер системи оподаткування; • значні розміри державного та гарантованого державою боргу, проблеми з його обслуговуванням; • різкі зміни рівня цін та курсу національної валюти; • невисокий рівень капіталізації банківської системи, невеликі обсяги довгострокового банківського кредитування та значний рівень відсоткових ставок по кредитах; • неспроможність банків до акумулювання коштів і довгострокового кредитування; • криміналізація та масштабний відплив капіталу у "тінь" і за кордон. Неадекватне реагування на зазначені загрози призводить до фінансової кризи,котра виявляється у різкому падінні ВВП, порушенні процесу формування і розподілу централізованих фондів держави, дестабілізації банківської системи, знеціненні національної валюти та дефолті з суверенних боргів. Підвищення рівня фінансової безпеки здійснює держава в рамках фінансової політики (бюджетної, в т.ч. боргової, податкової) і грошово-кредитної політики (в т. ч. валютно – курсової). Бюджетна безпека- це спроможність бюджетної системи забезпечити фінансову самостійність держави та ефективне використання нею бюджетних коштів в процесі виконання функцій соціального захисту; державного управління і міжнародної діяльності; фінансування науки, освіти, культури і охорони здоров'я; забезпечення національної безпеки і оборони, реалізації інвестиційної та екологічної політики. Критеріями ефективності бюджетної політикиз позиції ФБ є: збалансованість бюджету; самостійність національної бюджетної політики; фінансова забезпеченість функцій держави; стабільність джерел доходів бюджету; цілісність бюджетної системи як фінансової основи єдності держави; узгодженість поточних і стратегічних завдань. Бюджетне і податкове регулювання - один із двох (поряд з монетарною політикою) класичних методів впливу держави на фінансову безпеку. Одним з показників, що характеризує бюджет держави, є відношення обсягу бюджету до ВВП.Через зведений бюджет України в останні роки перерозподілялось 25-32% ВВПЗ одного боку, 9-10 млрд. дол. недостатньо для функціонування державної інфраструктури України. Однією із загроз є перевищення реального бюджетного дефіциту над запланованим.Це спричиняє секвестрування, піддає сумніву ефективність роботи уряду, створює труднощі у співпраці з міжнародними фінансовими організаціями. Згідно з вимогами ЄС, бюджетний дефіцит країни не має перевищувати 3% від ВВП. Невиконання бюджету пов'язане з наданням пільг.Продовжується практика перетворення більшості областей на реципієнти ("донорами" залишаються Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Одеська області, місто Київ і Крим). В окремих галузях періодично проводиться списання податкової заборгованості, при цьому дотації і пільги залишаються. З'являються нові пільги. Бюджет щорічно недоодержує 700 млн. грн. через пільги з ПДВ сільгоспвиробникам, 130 млн. грн. спрямовуються на здешевлення кредитів аграріям, пільги з ПДВ для молочної і м'ясної промисловості оцінюються в 160 млн. грн., автомобільної - у 75 млн. грн. Отже, формування бюджету в Україні багато в чому залишається сферою популізму і лобізму. Читайте також:
|
||||||||
|