Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Види сучасних вітражів

- Піскоструминний вітраж

Піскоструминний вітраж - вид вітража, що представляє собою групу стекол (фільонок), виконаних в одному технічному прийомі, що відноситься до піскоструминної обробці, і об'єднаних загальною композиційної та смислової ідеєю, а також розташуванням у секціях рам.

- мозаїчний вітраж

Мозаїчний вітраж - набірний вітраж, як правило, орнаментальний, що має геометричну побудову; може нагадувати мозаїку з приблизно однаковим за розміром модулем смальти. Мозаїчний набір використовувався як тло, але може застосовуватися і самостійно, суцільним килимом перекриваючи простір вікон. В якості модулів при мозаїчному наборі нерідко використовуються відлиті у форму фігурні деталі складного рельєфу, кабошони, шліфовані вставки та ін.

- Набірний вітраж

Набірний вітраж - найпростіший вид вітража, як правило, без розпису, який створюється на складальному столі зі шматочків відразу вирізаних або заздалегідь нарізаних стекол.

- Спечной вітраж (фьюзинг)

Спечной вітраж або фьюзинг - вітражна техніка, в якій малюнок створюється шляхом спільного запікання різнобарвних шматочків скла або шляхом впеканія в скло сторонніх елементів (наприклад, дроту).

- Писаний вітраж

Писаний вітраж - вітраж, у якому все (чи майже все) скла розписані, незалежно від того, на цільному склі написана картина чи вона зібрана в оправу з розписних фрагментів. Можливі незначні вкраплення фацетних, гранованих, пресованих стекол.

- Труєний вітраж

Труєний вітраж - вітраж являє собою групу стекол (фільонок), виконаних в одному технічному прийомі, що відноситься до технікою травлення й об'єднаних загальною композиційної та смислової ідеєю, а також розташуванням у секціях рам.

- Паєчний вітраж

Свинцево-паєчний (паєчний) вітраж - класична техніка вітражу, що з'явилася в середні віки і послужила основою для всіх інших технік. Це вітраж, зібраний зі шматочків скла у свинцеву оправу, запаяну в стиках. Скла можуть бути кольоровими і розписаними фарбою з легкоплавкого скла й оксидів металів, яка далі обпалюється в спеціально влаштованих печах. Фарба міцно вплавляется в скляну основу, складаючи з нею єдине ціле.

- Фацетний вітраж

Фацетний вітраж - вітраж, виконаний з скла зі знятої по периметру скла фаскою (фацетом) або об'ємних, шліфованих і полірованих стекол, що мають ограновування. Щоб одержати широку фаску (це посилює ефект від заломлень світла) потрібно більш товсте скло, що збільшує вагу вітража. Тому готові фацетірованние деталі збирають у більш міцну (латунну або мідну) оправу. Подібний вітраж краще розміщати в міжкімнатних дверях, дверцятах меблів, так як така оправа в стані витримати навантаження відкривання / закривання, а свинець у цьому випадку провисає. Золотавий відтінок мідної або латунної оправи надає речам дорогоцінний вид, будучи видимим не тільки на просвіт, але і у відбитому світлі, що особливо важливо для меблевих вітражів.

- Комбінований вітраж

Комбінований вітраж - вітраж, що поєднує в собі кілька прийомів, наприклад: писаний медальйон і техніку мозаїчного набору, фацетне скління в якості фону. В давнину такі поєднання досягалися шляхом припасування вже готових, часто куплених вітражів під більш широкий віконний проріз, коли відсутні частини просто доставляли, надаючи цьому склінню вид орнаменту. Комбінований вітраж сьогодні дуже популярний: він дозволяє домогтися багатства фактур, оптичних ефектів, декоративної насиченості при створенні абстрактних композицій, при рішенні складних образних завдань, створенні атмосфери, побудованої на контрастах.

- Кабошон

Кабошон - рельєфна фігурна вставка у вітражі, в основному прозора, часто пресована або відлита (молірована) у форму, зовнішнім виглядом нагадує краплю води або скляний гудзик. Вітражний кабошон може бути півсферою або злегка плескатої півсферою з бортиком для кріплення в оправу, а також більш складної форми.

- Візерунок «Мороз»

Візерунок «Мороз» - фактура скла, одержувана за допомогою нанесення столярного клею або желатину (годиться також риб'ячий клей) на заздалегідь запескоструенную, зацарапанную, протравлену або затерту абразивом поверхню. При даній техніці використовується властивість висихаючого клею зменшуватися в об'ємі. Гарячий клей затікає і в'їдається в шорсткості відповідно обробленої поверхні, а по мірі висихання, він починає відскакувати, видираючи тонкі пластинки скла. Виходить фактура, своїм малюнком нагадує морозні візерунки на вікні.

- Нацветом

Нацветом - тонкий шар кольорового скла, що лежить на більш товстому (зазвичай безбарвному) в цілісному виробі. Нацветом виготовляється при «гарячому» формуванні. Зняття цього шару гравіруванням, методом піскоструминної обробки або травленням дозволяє отримувати дуже контрастний, силуетний малюнок (білий на кольоровому тлі або, навпаки).

- Травлення

Травлення - техніка, заснована на здатності плавикової кислоти взаємодіяти з диоксидом кремнію (головним компонентом скла). При такій взаємодії з кислотою скло руйнується. Захисні трафарети дають можливість одержувати малюнок будь-якої складності і необхідної глибини.

- Багатошарове травлення

Багатошарове травлення - травлення спеціальними складами в кілька, що досягається поступовим протравленням скла на різну глибину, поетапним зняттям захисного лаку або поступовим його нанесенням. Виходить більш об'ємний малюнок, навіть відчутний рельєф на склі, а не просто заматовка поверхні за трафаретом. Матовий трафаретний малюнок, виконаний в один прийом - найбільш простий спосіб травлення, не потребує додаткового зняття або нанесення лаку, так як повторно скло не травиться. Позначення оправи Оправа, обплетення, протягання, шинка, профіль - професійні позначення оправи, в яку вставляються фігурні деталі (скла), що утворюють вітраж. У класичному вітражі матеріалом для оправи є свинець. У XVI в. для виробництва свинцевого профілю придумали вальці, що підвищило якість роботи і значно прискорило процес створення вітражів. З тих пір оправа приймає свій профіль шляхом прокату через механічні вальці зі свинцевих виливків, відлитих заздалегідь у дерев'яну або металеву форму.

- Рюмочна плитка

Рюмочна плитка - спеціально виготовляється для збірки вітража декоративна деталь у вигляді плоского кола з характерними радіальними звили (нерівностями в склі, утворюються від обертання в процесі виготовлення). Технологія виготовлення та ж, що і при виробництві рюмошних плиток (п'ятаків) - кругла площина, на яку ставиться чарка. Зовні частина ноги чарки й деталь вітража майже не відрізняються.

- Транспарант

Транспарант (транспарантние або транспарентні скла) - просвечивающиеся скла, прозора живопис на склі, сприймається на просвіт. Транспарантная живопис - це, як правило, живопис безобжіговим складами, наприклад, пігментом з яким-небудь сполучною, живопис масляної або темперного фарбою, часто по матовому склу. Транспарантная живопис була популярна на зорі сплеску вітражного мистецтва в Росії в силу не особливо складною технологією виконання (у порівнянні з живописом скляними фарбами з випалом).

- Ерклез

Ерклез - декоративна вставка у вітраж у вигляді невеликої грудочки з більш товстого скла з поверхнею у вигляді сколених граней. Такі вставки вирізають зі скла, обтачиваются за шаблоном, потім обтісують спеціально заточеним інструментом. У сколеній поверхні сонячне світло особливо іскриться.

- Бендінг

Бендінг - це вигинання вітража в печі для додання йому напівкруглої циліндричної або кутовий форми. Технологія повторює фьюзинг, але температурний режим і оснащення інші.

- Шебек (панджара)

Шебеко або панджара - ажурна решітка, яка є віконним палітуркою, вирізаним, як правило, з каменю або дерева, часто з різнокольоровими скельцями.

 

Використана література:

1. Методика реставрації монументального живопису з археологічних розкопок. Державний Ермітаж. Лабораторія наукової реставрації монументального живопису. СПб. 2002.

2. Д. І. Кіплік. Техніка живопису. М.: СВАРОГ і К. 1998. ISBN 5-85791-034-4.

3. Лентовський А.М. Технологія живописних матеріалів / А.М. Лентовський. - Л.; М.: МИСТЕЦТВО, 1949. - 220 с.

4. Енциклопедичний словник юного художника / Сост. Н. І. Платонова, В. Д. Синюков. - М.: Педагогіка, 1983. - С. 386. - 416 с. - 500 000 екз.

5. Лазарєв В. Н. Давньоруські мозаїки і фрески. - М.: Мистецтво, 1973. - 512 с. - (З історії світового мистецтва). - 20 000 екз.

6. Яглова Н. Т. Вітраж / / Російське декоративне мистецтво. Т.3. - М., 1965.

7. Лясковська О. А. Французька готика XII-XIV століть: Архітектура. Скульптура. Вітраж. - М., Мистецтво, 1973. - 144 с.; 173 іл. (З історії світового мистецтва)

8. Гусєва Е. Н., Гончарова Н. М., Лебедев В. Н., хвалити С. А. Вітражі В. Д. Сверчкова в конференц-залі Академії мистецтв. Знахідки і відкриття / / 240 років Музею Академії Мистецтв. Наукова конференція 11-12 травня 1999. Короткий зміст доповідей. - СПб., 1999. - С.32-36.

9. Волобаева Т. В. Петербурзький вітраж епохи модерну: естетика, виробництво, пам'ятники / / 100 років петербурзькому модерну. - СПб., 2000. - С. 187-204.

10. Іванов Є. Ю. Каталог-путівник по вітражам Санкт-Петербурга. - СПб., 2001.

11. Княжицький Т. В. Вітражі Петербурга. - СПб., 2006.

12. Рагін В., Хіггінс М. Мистецтво вітража. Від витоків до сучасності. - М., 2006.

13. Аль Нуман Л., Глазков А. Вітраж в архітектурі. - М., 2006.

 

 


Читайте також:

  1. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  2. Більш повну практику ціноутворення в сучасних умовах у розвинутих країнах світу допоможе з’ясувати короткий виклад розвитку теорії ціни.
  3. В сучасних умовах
  4. В СУЧАСНИХ УМОВАХ
  5. ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ПРОГРАМНИХ КОМПЛЕКСІВ В УПРАВЛІННІ КОРПОРАТИВНИМИ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ
  6. Виникнення, суть і функції грошей. Особливості функціонування паперових грошей за сучасних умов. Роль золота. «Електронні гроші».
  7. Впливом сучасних тенденцій розвитку світового господарства.
  8. Гуманітарна інтеграція у сучасних міжнародних відносинах: поняття, види, правомірність.
  9. Демократичні принципи сучасних виборів.
  10. Еволюція товару в сучасних умовах.
  11. Загальна характеристика сучасних швейних машин




Переглядів: 2761

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Монументальний Живопис | Київський період

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.