Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Компоненти дихального ланцюга

Основними компонентами дихального ланцюга є фермен­ти з міцно зв'язаними низькомолекулярними простетичними групами. Найважливішими з них є флавопротеїни, залізосіркові білки, хінони та цитохроми.

Флавопротеїни. Це — ферменти, що містять як простетичну групу флавінмононуклеотид (ФМН) або флавінаденіндинуклеотид (ФАД). Ці ферменти переносять водень. Активною групою флавопротеїнів є ізоалоксазинова система , яка діє як оборотна окисно-відновна система. Реагуючими центрами служать два атоми азоту, кожен з яких може зв'яза­тись з одним протоном. Зв'язування може відбуватися у два ета­пи через стан семихінону. Завдяки здатності переносити то один,то два протони, флавопротеїни можуть бути посередниками між двома типами процесів перенесення водню.

Залізосіркові білки. Це — окисно-відновні системи, які переносять електрони. Вони містять атоми заліза, зв'язані, з одного боку, з сіркою амінокислоти цистеїну, а з другого — з неорганічною сульфідною сіркою. Неорганічна суль­фідна сірка легко відщеплюється у вигляді сірководню при під­кисленні. Залишки цистеїну входять до складу поліпептидних ланцюгів. Fe-S-центри можна розглядати як простетичні групи поліпептиду. [2Fe + 2S]-центри є компонентами дихального лан­цюга, здатні переносити тільки один електрон.

Крім транспорту електронів, ці білки беруть участь у фік­сації молекулярного азоту, відновленні сульфату та нітриту, фото­синтезі та інших процесах. Прикладом залізосіркового білка може бути фередоксин, який бере участь в окисненні пірувату в анаеробних бактерій.

Хінони. На внутрішній мембрані мітохондрій та у грамнегативних бактерій є убіхінон (кофермент Q), у грампозитивних бактерій — нафтохінони, а у хлоропластах — пластохінони. Хінони локалізуються у ліпідній фазі мембрани. Вони здатні пере­носити водень або електрони. Перенесення може здійснюватись двома етапами через проміжну форму — семихінон. У порівнянні з іншими компонентами дихального ланцюга хінони містяться у 10-15-кратному надлишку. Вони є "збирачами" водню, який поста­чається різними коферментами та простатичними групами у дихаль­ному ланцюгу та передають його цитохромам.

Цитохроми. Цитохроми є окисно-відновними системами, які переносять тільки, електрони. Водень цитохроми не транс­портують. До цитохромів електрони надходять від пулу хіно­нів. При перенесенні електронів еквівалентна кількість прото­нів надходить у розчин. Як простетичну групу цитохроми міс­тять гем . Центральний атом заліза гемінового кіль­ця бере участь у перенесенні електронів, змінюючи свою валент­ність. Цитохроми забарвлені, вони відрізняються один від одного спектрами поглинання та окисно-відновними потенціалами. Розрізняють цитохроми а, b , с, о та ряд інших.

Цитохроми беруть участь також у перенесенні електронів на кисень. Цитохромоксидаза (цитохром aa3 ) — термінальна оксидаза, яка реагує з киснем і передає йому чотири електрони:

О2 + 4Fe2+ -> 2О2- + 4Fe3+.

Цитохром о, який часто зустрічається у бактерій, також може реагувати з молекулярним киснем. Ця термінальна оксидаза може бути інгібована ціанідом або окисом вуглецю.

Наявність цитохромів дуже довго розглядалась як ознака належності до аеробних організмів або фототрофів. Відкриття цитохрому с3 у анаеробної бактерії Desulfovibrio спочатку зда­валося несподіваним, але потім стало зрозуміло, що відновлен­ня сульфату цими сульфатовідновлювальними бактеріями дає їм можливість здійснювати окиснювальне фосфорилювання в ана­еробних умовах, і таким чином відновлення сульфату формаль­но відповідає диханню.


Читайте також:

  1. Гіпотези, які не відхиляються в експерименті, перетворюються на компоненти теоретичного знання про реальність: факти, закономір­ності, закони.
  2. Гістерезис у магнітних ланцюгах
  3. Елементи електричного ланцюга
  4. Елементи й компоненти ландшафту
  5. Етапи і компоненти системного аналізу.
  6. ЗАВАДИ В ЛАНЦЮГАХ ЖИВЛЕННЯ
  7. Завади в ланцюгах живлення.
  8. Зовнішньоекономічна політика України та її компоненти.
  9. Класифікація в залежності від будови вуглецевого ланцюга
  10. Кожна теорія включає в себе певні компоненти.
  11. Компоненти IBM Tivoli Monitoring
  12. Компоненти аналізу вигід і витрат




Переглядів: 2675

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ДИХАЛЬНИЙ ЛАНЦЮГІ ФОСФОРИЛЮВАННЯ (СИНТЕЗ АТФ)ПРИ ПЕРЕНЕСЕННІ ЕЛЕКТРОНІВ | Окисно-відновний потенціал

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.