МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ДИХАЛЬНИЙ ЛАНЦЮГІ ФОСФОРИЛЮВАННЯ (СИНТЕЗ АТФ)ПРИ ПЕРЕНЕСЕННІ ЕЛЕКТРОНІВАнаплеротичні реакції у процесі вирощування мікроорганізмів на вуглеводах ЦТК служить джерелом ряду інтермедіатів, необхідних для конструктивного метаболізму (оксалоацетат, сукцинат, 2-оксоглутарат) . Відсутність цих кислот призвела б до недостатності оксалоацетату, який є акцептором для ацетил-КоА, і тим самим до порушення циклу. Поповнення втрат проміжних продуктів ЦТК (інтермедіатів ЦТК) відбувається в анаплеротичних реакціях. У процесі вирощування мікроорганізмів на вуглеводах такими реакціями є : карбоксилювання фосфоенолпірувату з утворенням оксалоацетату (фермент фосфоенолпіруваткарбоксилаза): ФЕП + + СО2 + Н.,0 -> Оксалоацетат + Ф ; карбоксилювання пірувату з утворенням оксалоацетату (фермент піруваткарбоксилаза): Піруват + СО2 + АТФ -> Оксалоацетат + АДФ + Ф; карбоксилювання пірувату з утворенням малату (фермент малатдегідрогеназа декарбоксилювальна). Відомі два основні механізми синтезу АТФ: субстратне фосфорилювання та фосфорилювання при перенесенні елєктронів. У той час як більшість анаеробних мікроорганізмів здатні синтезувати АТФ тільки фосфорилюванням на рівні субстрату, аероби можуть значно ефективніше регенерувати АТФ. Вони мають особливий апарат: дихальний (електрон-транспортний) ланцюг та фермент АТФ-синтазу. Обидві ці системи у прокаріот містяться у плазматичній мембрані, а у еукаріот — на внутрішній мембрані мітохондрій. При окисненні субстратів утворюються відновлювальні еквіваленти (протони та електрони), які у вигляді НАДН (у разі окиснення органічних субстратів) надходять у дихальний ланцюг. Основним джерелом НАДН під час вирощування мікроорганізмів на глюкозі є цикл трикарбонових кислот. Крім того, НАДН утворюється в початкових реакціях катаболізму глюкози: на етапі утворення 1,3-дифосфогліцерату з гліцеральдегід-3-фосфату при катаболізмі глюкози за гліколітичним і КДФГ-шляхами; при окисненні глюкози до глюконату за участю НАД' -залежної глюкозо дегідрогенази. У дихальному ланцюгу при окисненні НАДН (тобто при перенесенні електронів від НАДН на кисень або інший акцептор електронів) вивільнюється енергія, яка використовується для синтезу АТФ. Донором електронів для дихального ланцюга, крім НАДН, є також сукцинат. Один із ферментів ЦТК сукцинатдегідрогеназа окиснює сукцинат до фумарату. Сукцинатдегідрогеназа переносить електрони від сукцинату на ФАД, від якого електрони надходять у дихальний ланцюг. Для того щоб зрозуміти, як відбувається синтез АТФ при перенесенні електронів, необхідно знати: компоненти дихального ланцюга; їх окисно-відновні потенціали; взаєморозміщення компонентів ланцюга у мембрані. Читайте також:
|
||||||||
|