Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Місцеві бюджети в складі бюджетної системи України

Нормативно-правове регулювання місцевих фінансів

Місцеві бюджети в складі бюджетної системиУкраїни

1.5. Принципи організації місцевих фінансів і склад місцевих фінансових інститутів

Одним із позитивних надбань державотворчих процесів в Україні ста­ло створення на початковому етапі власної бюджетної системи, а потім — її подальше реформування і вдосконалення. У перші роки після утво­рення незалежної Української держави відносини в галузі бюджету регламентувалися Законом Української РСР «Про бюджетну систему Української РСР» від 5 грудня 1990р., який був прийнятий в умовах командної економіки, найбільш характерною рисою якої була значна централізація фінансових і в тому числі бюджетних ресурсів. Побудова бюджетної системи України, згідно з цим Законом, передбачала включен­ня до її складу республіканського бюджету та місцевих бюджетів. До ос­танніх було віднесено обласні, районні, міські, селищні та сільські бю­джети.

У 1995 р. в Україні приймається нова редакція вищезазначеного За­кону, в якому, хоча із значним запізненням, було внесено низку змін, яких вимагали нові реалії політичного й економічного життя українсь­кого суспільства, а саме: утворення незалежної держави, створення ос­нов ринкового господарювання, відновлення інституту місцевого самоврядування, формування власної фінансової, бюджетної і податкової систем. Згідно з Законом «Про бюджетну систему України», бюджетна си­стема складалася з трьох ланок: 1) державного бюджету України; 2) республіканського бюджету Автономної Республіки Крим і 3) місцевих бюджетів.

Позитивними надбаннями Закону «Про бюджетну систему України» стало розмежування дохідних джерел усіх ланок бюджетної системи, визначення напрямів витрачання бюджетних коштів, чітке окреслення процедур бюджетного процесу, а також упорядкування багатьох інших питань, які виникають в бюджетній сфері. Проте не всі положення цьо­го Закону були повністю реалізовані на практиці.

Наступним етапом у розвитку вітчизняної бюджетної системи, а в її складі — системи місцевих бюджетів — стало ухвалення 28 червня 1996 р. Конституції України, а 21 травня 1997 р. в розвиток її положень — За­кону України «Про місцеве самоврядування в Україні», що започатку­вало новий підхід до тлумачення поняття місцевих бюджетів та визна­чення їх складу. У ст. 1 Закону записано, що БЮДЖЕТ МІСЦЕВОГО САМО­ВРЯДУВАННЯ(МІСЦЕВИЙ БЮДЖЕТ) — це план утворення і використання фі­нансових ресурсів, необхідних для забезпечення функцій та повнова­жень місцевого самоврядування. Таким чином, поняття «бюджет міс­цевого самоврядування»і «місцевий бюджет»були ототожнені.

Як Конституція України, так і Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» принципово змінили місце і роль районних та облас­них бюджетів у складі бюджетної системи. У цих бюджетах, відповідно до нових підходів, мали акумулюватися кошти, які направляються з державного бюджету України для відповідного розподілу між територіальними громадами або для виконання спільних проектів. Крім того, в районні та обласні бюджети мали спрямовуватись кошти, залучені на договірних засадах з місцевих бюджетів для реалізації спільних со­ціально-економічних програм. Такий підхід до визначення нової ролі обласних і районних бюджетів позбавляв їх власної дохідної бази і перед­бачав формування виключно за рахунок коштів, що надходили з дер­жавного бюджету України і з місцевих бюджетів.

Новим етапом у реформуванні бюджетної системи України стало ПРИЙНЯТТЯ 21 ЧЕРВНЯ 2001 Р. БЮДЖЕТНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ. У цьому винят­ково важливому документі систематизовано і чітко окреслено всі аспек­ти функціонування бюджетів відповідно до Конституції України. Бю­джетний кодекс вніс зміни у побудову вітчизняної бюджетної системи, дав нове трактування засад її організації, місця і ролі в її складі місце­вих бюджетів; визначив процедури бюджетного процесу, повноваження органів державної влади, які здійснюють контроль за дотриманням бю­джетного законодавства, встановлює відповідальність за бюджетні право­порушення. На рис. 1 наведена структура вітчизняної бюджетної си­стеми відповідно до Бюджетного кодексу України.


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  5. IV. Розподіл нервової системи
  6. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  7. IV. Філогенез кровоносної системи
  8. POS-системи
  9. VI. Філогенез нервової системи
  10. А/. Верховна Рада України.
  11. Автокореляційна характеристика системи
  12. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ




Переглядів: 709

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Принципи організації місцевих фінансів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.