МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Склад і структура місцевих фінансів.
До найважливіших законодавчих актів на основі яких функціонують місцеві фінанси слід віднести Конституцію України, Бюджетний кодекс України, Податковий кодекс України, Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні", щорічні закони про державний бюджет України, тощо. У Конституції України, прийнятій Верховною Радою України 28 червня 1996 р., дається тлумачення поняття "місцеве самоврядування", окреслено складові матеріальної і фінансової бази місцевого самоврядування, вказано основні підходи до формування і використання коштів місцевих бюджетів. У Законі «Про місцеве самоврядування в Україні» у розвиток положень Конституції України та відповідно до вимог ратифікованої Україною у 1996 р. Європейської хартії місцевого самоврядуваннявизначеносистему та гарантії місцевого самоврядування в Україні і засади його організації та діяльності, правовий статус і відповідальність органів і посадових осіб місцевого самоврядування. У Бюджетному кодексі України визначено низку важливих питань, які стосуються місцевих фінансів: розподіл доходів і видатків між бюджетами всіх рівнів і видів, процес розрахунку бюджетних трансфертів–дотацій вирівнювання місцевим бюджетам з державного бюджету, відповідальність всіх учасників бюджетного процесу і контрольні повноваження владних органів, в тому числі органів місцевого самоврядування. Крім того в Кодексі встановлено порядок здійснення місцевих запозичень. У Податковому кодексі України встановлено правила прийняття рішень органами місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів,межі граничних розмірів ставок та вичерпний перелік місцевих податків та зборів (обов’язкових і необов’язкових), основні положення механізму їх справляння і права органів місцевого самоврядування щодо їх запровадження. У щорічних законах про державний бюджет України здійснюється уточнення складу доходів загального та спеціального фонду місцевих бюджетів, визначається механізм надання додаткових дотацій та субвенцій місцевим бюджетам з державного бюджету, встановлюються величини коефіцієнтів вирівнювання. Аналіз чинної законодавчої бази, яка регламентує функціонування місцевого самоврядування в Україні, дає можливість виділити такі ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ МІСЦЕВИХ ФІНАНСІВ: 1) обов’язкове розмежування функцій і повноважень між державною владою та місцевим самоврядуванням; 2) чіткий поділ дохідних джерел, а також видатків між державним і місцевими бюджетами; 3) надання відповідних власних дохідних джерел місцевому самоврядуванню; 4) самостійність у формуванні та використанні фінансових ресурсів; 5) державна фінансова підтримканесамодостатніх територіальних громад, проведення фінансового вирівнювання; 6) стимулювання збільшення доходів як державного, так і місцевих бюджетів; 7) раціональне й економне використання матеріальних і фінансових ресурсів; 8) здійснення постійного контролю за використанням наявних ресурсів; 9) гласність та відкритість у формуванні та використанні фінансових ресурсів місцевого самоврядування. 10) У науковій літературі з принципових питань організації місцевих фінансів домінує принцип субсидіарності. Згідно з ним повноваження між органами влади розподіляються таким чином, що завдання вирішуються тим рівнем влади, який є найближчим до місця події. За рівних умов пріоритет надається нижчим (місцевим), а не вищим (центральним) рівням влади, оскільки вони найбільш близькі до громадян і можуть ними найефективніше контролюватись.На сучасному етапі становлення інституту місцевих фінансів в Україні гостро стоїть завдання вдосконалити і адаптувати до українських умов систему відносин у сфері як утворення доходної частини, так і витратної в системі місцевих бюджетів, в рамках якої вищий рівень управління прийматиме рішення лише з тих питань, які не здатен самостійно вирішити рівень нижчий, на відміну від існуючої системи, коли нижчий рівень приймає рішення тільки в тих рамках, наскільки це допускає вищий рівень влади. У свою чергу, реалізація принципу субсидарності потребує розширення бюджетних прав місцевих органів влади. 11) Дослідники, продовжуючи дискусії щодо функцій місцевих органів влади, окреслили сфери, які мають належати до власної компетенції місцевого самоврядування і які відповідають принципам доцільності і ефективності. Відповідно до зазначених вище принципів, у структурі видатків бюджетів місцевого самоврядування домінуючими є видатки на соціальне обслуговування, початкову і середню освіту, охорону здоров’я, житлово-комунальне забезпечення, житлове будівництво, водопостачання, теплове господарство, міські електричні мережі, збирання і утилізацію сміття, екологічні проблеми, дороги місцевого значення, ветеринарну допомогу, благоустрій, догляд за бідними та інші видатки. ГОЛОВНИМ ПРИЗНАЧЕННЯМ МІСЦЕВИХ ФІНАНСІВ Єзабезпечення фінансовими ресурсами діяльності органів місцевого самоврядування, пов’язаної із здійсненням ними своїх функцій і повноважень; максимально можливе задоволення потреб населення територіальних громад;якісне надання локальних суспільних послуг; формування механізму стимулювання раціонального використання наявних матеріальних і фінансових ресурсів, пошуку додаткових джерел доходів. ФІНАНСИ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ ЯК СИСТЕМАмістять у собі кілька взаємозалежних структурних основних елементів. Місцеві фінанси України складаються з таких структурних елементів: видатки; доходи; способи формування доходів; інститути доходів; суб’єкти системи; об’єкти системи; відносини між суб’єктами системи, системою та іншими ланками фінансової системи держави. Перелічені сім основних структурних елементів системи місцевих фінансів не можуть бути повним відображенням її внутрішньої структури. Дана система набагато складніша і має свої особливості в кожній країні. Але названі структурні елементи можуть бути виявлені майже в усіх європейських країнах, що мають сформовані фінансові системи місцевих органів влади.Рисунок 1.5. розкриває місцеві фінанси як систему. І. Видатки місцевих органів влади є основним структурним елементом місцевих фінансів. Вони відображають функції та завдання, що покладені на місцеву владу (фінансування освіти, охорони здоров’я, доріг місцевого значення, догляду за інвалідами і сиротами, житлового господарства, забезпечення теплом і т.д.). Читайте також:
|
||||||||||
|