МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Модель кругових потоківМетоди макроекономічного аналізу. Макроекономічні моделі
Методи макроекономіки – це сукупність засобів, прийомів вивчення предмета даної науки, тобто конкретний набір інструментів. 1. Метод наукової абстракції виявляється у створенні економічних теорій окремих економічних процесів, із використанням економічних законів, категорій і принципів функціонування національної економіки. Він поєднує в собі два основних прийоми – індукцію і дедукцію. Індукція – це побудова теорії виходячи з фактів. Дедукція – це одержання певних фактів виходячи з теорії. 2. Системний метод – визначає взаємозв'язок і взаємоположення окремих складових національної економіки, а також її структуру. 3. Діалектичний метод – означає єдність кількісного і якісного аналізів, розвиток явищ і процесів, подолання протиріч. Є загальним методом пізнання економічного життя суспільства. Будь-яке явище розглядається з різних боків, із виділенням причини і наслідку, кореляційної залежності. У макроекономіці широко використовуються економічні моделі – це спрощений опис різноманітних економічних процесів, що відбуваються в економічному житті суспільства. Для побудови макроекономічної моделі необхідно використовувати ряд найбільш істотних чинників, придатних для макроаналізу конкретної економічної проблеми на певний період часу. Моделі можуть бути графічні, табличні й економіко-математичні. Проте, головне в них - спроможність відображати реальну економічну дійсність. При побудові моделі використовуються екзогенні (зовнішні) і ендогенні (внутрішні) перемінні. Екзогенні перемінні – це вихідні дані, одержані до побудови моделі. Ендогенні перемінні – це дані, одержані всередині моделі в ході розв'язання певної задачі. Розрізняють позитивну і нормативну макроекономіку. Позитивна макроекономіка – аналізує реальне функціонування економічної системи. Нормативна макроекономіка – визначає, які чинники бажані, а які негативні, тобто має рекомендаційний характер.
чистий приплив капіталу інвестиційні заощадження кошти
державні позики
трансферти субсидії державні закупівлі
прибутки фірм імпорт
Рисунок 1.1 – Схема кругопотоку з урахуванням державного й зарубіжного секторів В основу макроекономічного аналізу покладена модель кругопотоку. Це модель економічної системи, що відображає обмін економічних суб'єктів потоками товарів та послуг і основана на балансі потоків грошових платежів. Розрізняють три основні моделі кругопотоку. 1. Модель кругопотоку в закритій економіці передбачає участь двох економічних суб'єктів: домашніх господарств і фірм. 2. Модель кругопотоку за участю держави – домашні господарства, фірми і держава. 3. Модель відкритої економіки – домашні господарства, фірми, держава, іноземний сектор.
Питання для самоконтролю 1. На яких фактах ґрунтується макроекономіка? 2. Які ви знаєте розбіжності між економічними системами? 3. Що є об'єктом макроекономіки? 4. Що виступає суб'єктом у макроекономіці? Назвіть їх. 5. Які засоби координації економічної діяльності ви знаєте? 6. Перерахуйте моделі змішаної економіці, охарактеризуйте їх. 7. Назвіть функції макроекономіки і поясніть, у чому полягає кожна з них? 8. Які цілі переслідує макроекономіка при розв'язанні проблем національної економіки? 9. Назвіть і охарактеризуйте методи дослідження, що використовуються в макроекономіці. 10. У чому ви бачите розбіжності між позитивною і нормативною макроекономікою? 11. Що таке модель кругопотоку? Перерахуйте й охарактеризуйте моделі кругопотоку.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|