МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Модель кругових потоківМетоди макроекономічного аналізу. Макроекономічні моделі
Методи макроекономіки – це сукупність засобів, прийомів вивчення предмета даної науки, тобто конкретний набір інструментів. 1. Метод наукової абстракції виявляється у створенні економічних теорій окремих економічних процесів, із використанням економічних законів, категорій і принципів функціонування національної економіки. Він поєднує в собі два основних прийоми – індукцію і дедукцію. Індукція – це побудова теорії виходячи з фактів. Дедукція – це одержання певних фактів виходячи з теорії. 2. Системний метод – визначає взаємозв'язок і взаємоположення окремих складових національної економіки, а також її структуру. 3. Діалектичний метод – означає єдність кількісного і якісного аналізів, розвиток явищ і процесів, подолання протиріч. Є загальним методом пізнання економічного життя суспільства. Будь-яке явище розглядається з різних боків, із виділенням причини і наслідку, кореляційної залежності. У макроекономіці широко використовуються економічні моделі – це спрощений опис різноманітних економічних процесів, що відбуваються в економічному житті суспільства. Для побудови макроекономічної моделі необхідно використовувати ряд найбільш істотних чинників, придатних для макроаналізу конкретної економічної проблеми на певний період часу. Моделі можуть бути графічні, табличні й економіко-математичні. Проте, головне в них - спроможність відображати реальну економічну дійсність. При побудові моделі використовуються екзогенні (зовнішні) і ендогенні (внутрішні) перемінні. Екзогенні перемінні – це вихідні дані, одержані до побудови моделі. Ендогенні перемінні – це дані, одержані всередині моделі в ході розв'язання певної задачі. Розрізняють позитивну і нормативну макроекономіку. Позитивна макроекономіка – аналізує реальне функціонування економічної системи. Нормативна макроекономіка – визначає, які чинники бажані, а які негативні, тобто має рекомендаційний характер.
чистий приплив капіталу інвестиційні заощадження кошти
державні позики
трансферти субсидії державні закупівлі
прибутки фірм імпорт
Рисунок 1.1 – Схема кругопотоку з урахуванням державного й зарубіжного секторів В основу макроекономічного аналізу покладена модель кругопотоку. Це модель економічної системи, що відображає обмін економічних суб'єктів потоками товарів та послуг і основана на балансі потоків грошових платежів. Розрізняють три основні моделі кругопотоку. 1. Модель кругопотоку в закритій економіці передбачає участь двох економічних суб'єктів: домашніх господарств і фірм. 2. Модель кругопотоку за участю держави – домашні господарства, фірми і держава. 3. Модель відкритої економіки – домашні господарства, фірми, держава, іноземний сектор.
Питання для самоконтролю 1. На яких фактах ґрунтується макроекономіка? 2. Які ви знаєте розбіжності між економічними системами? 3. Що є об'єктом макроекономіки? 4. Що виступає суб'єктом у макроекономіці? Назвіть їх. 5. Які засоби координації економічної діяльності ви знаєте? 6. Перерахуйте моделі змішаної економіці, охарактеризуйте їх. 7. Назвіть функції макроекономіки і поясніть, у чому полягає кожна з них? 8. Які цілі переслідує макроекономіка при розв'язанні проблем національної економіки? 9. Назвіть і охарактеризуйте методи дослідження, що використовуються в макроекономіці. 10. У чому ви бачите розбіжності між позитивною і нормативною макроекономікою? 11. Що таке модель кругопотоку? Перерахуйте й охарактеризуйте моделі кругопотоку.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|