Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ВИВЧЕННЯ

ТЕМИ ПОВІДОМЛЕНЬ

ПЛАН

ЗАВДАННЯ ДО ТЕМИ 6

ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ВИВЧЕННЯ

 

1. Експансія Литви і Польщі на українські землі.

2. Кревська, Люблінська, Берестейська унії та їх наслідки.

3. Козацько-селянські повстання кінця ХVІ – початку ХVІІ ст.

 

 

1. Чому козацтво формувалося як військова організація?

2. Російський історик С.М.Соловйов визначав козацтво як винятково руйнівну силу. Визначить свою точку зору.

3. Д.І.Яворницький писав, що “запорозька община доходила до повного ідеалу рівності”. А що ви думаєте про це?

4. Які факти дають підстави називати Запорозьку Січ зародком, прообразом національної держави? В чому полягає феноменальність Запорозької Січі?

5. Згадайте художні твори, які розповідають про Запорозьку Січ, про боротьбу українського козацтва проти польського панства, про життя козаків взагалі.

6. Які наслідки для Запорозької Січі мала спроба її руйнації за Петра І у 1709 р.?

 

ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА:

 

1. Андрущенко В.Л., Федосов В.М. Запорозька Січ як український феномен. – К., 1995.

2. Апанович О.М. Розповіді про українських козаків. – К., 1991.

3. Апанович О. Гетьмани України і кошові отамани Запорозької Січі. – К., 1993

4. Голобуцький В. Запорозьке козацтво. – К., 1994.

5. Гурбик А.О. Виникнення Запорозької Січі (хронологічний та територіальний аспект) // УІЖ. – 1999. – № 6. – С. 3-17.

6. Історія України в особах: ІХ-ХVІІІ ст.. – К., 1993. – С.20-126; 216-245.

7. Плохій С. Наливайкова віра:Козацтво та релігія в ранньомодерній Україні. – К.: «Критика», 2006. – 469 с.

8. Сас П.М. Політико-правові засади воєнної служби запорожців та грошова винагорода їм за участь у Хотинській війні 1621 р. // УІЖ. – 2005. – №6. – С.4-32.

9. Щербак В.О. Джерела формування українського козацтва. У 3-х т. – К., 1990. – Т.1. – С. 143-198; 220-224.

10. Яворницький Д.І. Історія запорозьких козаків. – Львів, 1990-1993. – У 3-х т.

11. Яворницький Д.І. Гетьман Петро Конашевич-Сагайдачний. – Дніпропетровськ, 1991.

 

 

КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ В СЕРЕДИНІ ХVІІ СТ.

УТВОРЕННЯ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ

 

 

1. Передумови виникнення революції XVII ст.: посилення економічного, політичного та релігійного тиску на українське населення Речі Посполитої; утиски прав козаків. Характер революції.Б. Хмельницький як полководець та державний діяч.

2. Основна хронологія військових дій 1648-1657 рр.

3. Зміна цілей та становища повсталих:

- у результаті військових дій 1648 р.;

- згідно підписаних з Річчю Посполитою Зборівської та Білоцерківської угод;

- після домовленостей з Московським царством у ході Переяславської ради 1654 р.: визначення статусу Гетьманщини згідно Березневих статей.

4. Утворення козацької держави:

- формування території Гетьманщини та її адміністративного устрою;

- державний устрій та органи влади;особливості соціально-економічних відносин та зовнішньої політики.

 

(ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА)

 

1. Заселення Слобожанщини в 1620-1680-х рр.

2. Молдавська політика Б. Хмельницького.

3. Переяславська угода в історичній літературі.

4. Українська православна церква в період національно-визвольної революції.

5. Історична та художня література про Б. Хмельницького.

6. Т. Шевченко про Хмельницького.

7. І. Богун – видатний український полководець.

8. Політичний портрет одного з учасників українсько-польського протистояння в середині XVII ст. (Ф. Джеджалій, М. Кривоніс, Д. Нечай, С.-М. Кричевський, Ю. Немирич, Іван та Василь Золотаренки, Тугай-бей, Іслам-Гірей, А. Кисіль, М. Потоцький, І. Вишневецький).

 

 

1. Наукова періодизація національно-визвольної революції 1648-1676 рр.

2. Особливості селянської війни в межах національно-визвольної революції 1648-1676 рр.

3. Соціально-економічний розвиток регіонів Західної України в середині ХVІІ ст.

 

 

1. Які прошарки населення України виступили у цій революції на боці повсталого козацтва, а які – проти? Чому?

2. Пригадайте, за яких обставин відбулася Переяславська рада. Як можна оцінити характер і правове значення Переяславської угоди?

3. Чи вдалося Б. Хмельницькому створити українську державу?

4. Якими були соціально-економічні та політичні наслідки народної революції під проводом Б. Хмельницького?

 

ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА:

 

1. Багалій Д.І. Історія Слобідської України. – Харків, 1993.

2. Державно-конституційні традиції у козацьку добу // А.Р.Слюсаренко, М.В.Томенко. Історія української конституції. – К., 1993. – С.7-37.

3. Історія України в особах: ІХ-ХVІІІ ст.. – К., 1993. – С.294-299.

4. Історія України в особах. Козаччина. – К., 2000. – С.5-56.

5. Липинський В. Україна на переломі 1657-1659. Замітки до історії українського державного будівництва в ХVІІ ст. // УІЖ. – 1992. – №2. – С.144-151; №4. – С.133-148.

6. Плохій С. Наливайкова віра:Козацтво та релігія в ранньомодерній Україні. – К.: «Критика», 2006. – 469 с.

7. Степанков В.С. Богдан Хмельницький і проблема державотворення в Україні // УІЖ. – 1991. – №11. – С.127-139.

8. Смолій В.А. Степанков В.С. Богдан Хмельницький. – К., 1995.

9. Сушинський Б. Козацькі вожді України. Історія України в образах її вождів та полководців ХV-ХІХ ст. – Одеса, 1998.

10. Шевчук В. Козацька держава. – К., 1995. – С.106-121.

11. Яворницький Д.І. Історія запорозьких козаків. – Львів, 1993. – Т.3.

12. Яковлева Т.Г. Іван Богун: проблеми біографії // УІЖ. – 2000. – №2. – С. 147-157; №3. – С. 144-152.

13. Яковлева Т.Г. Кримсько-турецький фактор у політиці гетьманів України у 60-ті роки 17 ст. // УІЖ. – 2003. – №2. – С. 14-23.

 


КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ З ПЕРШОГО КРЕДИТУ

 

1. Предмет історії України як навчальної дисципліни. Місце її в гуманітарній освіті майбутніх фахівців.

2. Методологія, конкретні методи вивчення історії України. Історичні джерела і література.

3. Стародавнє населення на території України.

4. Слов’яни в Східній Європі.

5. Київська Русь – перша давньоруська держава. Етапи її розвитку, економіка, політичний устрій, культура, прийняття християнства, історичне значення.

6. Галицько-Волинське князівство: формування, політичний устрій, економіка, історичне значення.

7. Українські землі в складі Литви і Польщі в період середньовіччя. Національне, соціальне та релігійне гноблення українського народу у другій половині ХVІ – першій половині ХVІІ ст.

8. Козацтво в Україні: виникнення, формування, соціальний і національний склад. Історичне значення.

9. Запорозька Січ. Феноменальність. Історичне значення.

10. Козацько-селянські повстання в Україні кінця ХVІ – початку ХVІІ ст. Історичне значення.

11. Національно-визвольна революція українського народу в середині ХVІІ ст.: закономірний характер, етапи, хід. Історичне значення революції.

12. Б. Хмельницький: політичний портрет.

13. Складення української держави в ході національно-визвольної революції: територія, державний устрій, органи влади, соціально-економічні відносини, внутрішня та зовнішня політика.

14. Входження України до складу Московської держави в 1654 р. Переяславська Рада. Березневі статті.

15. П. Орлик та його проект Конституції.

16. Суспільно-політичні події на Україні в добу Руїни (1658-1678 рр.)

17. Поступове обмеження та ліквідація державної автономії в період Гетьманщини.

18. Гетьманщина, її історичне значення.

19. Економічний та соціальний розвиток України у другій половині ХVІІ- ХVІІІ ст.

20. Соціально-економічний розвиток України в першій половині ХІХ ст. Наростання кризи феодально-кріпосницької системи та утвердження капіталістичних відносин.

21. Суспільно-політичний рух в Україні в першій половині ХІХ ст.: перші таємні організації, Кирило-Мефодіївське товариство. Революціонер-демократ Т.Г. Шевченко.

22. Економічний розвиток України у другій половині ХІХ ст.

23. Динаміка соціальної структури українського суспільства у ХІХ ст.

24. Суспільно-політичний і національно-демократичний рух в Україні у другій половині ХІХ ст. – на початку ХХ ст.

25. Економічний і соціальний розвиток України на початку ХХ ст.

26. Україна в революції 1905-1907 рр.

27. Вплив реформ П.Столипіна на економічний та соціальний розвиток України.

28. Україна в роки Першої світової війни.


ДРУГИЙ КРЕДИТ

 

 


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Завдання.
  3. V. Питання для самоконтолю
  4. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  5. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  6. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  7. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  8. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  9. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  10. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  11. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  12. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.




Переглядів: 472

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Центральна рада УНР | ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ВИВЧЕННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.