Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Потреба виникнення та суб‘єкти бізнесу.

Економіка кожного суспільства являє собою сукупність різних видів діяльності, результатом якої є створення матеріальних благ і їх рух до споживача. Ця діяльність здійснюється на основі взаємодії продуктивних сил і виробничих відносин. Бізнес - діяльність, яка історично виникла в процесі розвитку суспільства.

Практика індустріально розвинених країн, де бізнес є основою роз­витку економіки, а ринок виступає стимулом розвитку виробництва, виробила формулу виживання, яка позначена особливою простотою. Через узгодження між покупцями і продавцями розв'язуються одночасно всі проблеми. Перша з них - „що виробляти?" - визначається через гроші, що пла­тить споживач за товар, який він вибрав, друга - „як виробляти?" - конкуренцією між виробниками, третя - „скільки виробляти і як роз­поділяти?" - обумовлюється співвідношенням попиту і пропозиції. Такий процес відбувається постійно у кожному способі виробництва, у різних економічних системах, де сповідують ринкові відносини, а бізнес виступає як метод господарювання, тип мислення, спосіб жит­тя. Отже, бізнес є категорією ринку, тобто економічною категорією, а потреба його виникнення - закономірним історичним процесом.

Підприємництво є категорією бізнесу. У господарській практиці категорії „підприємництво" і „бізнес" часто ототожнюють. Разом з тим, це не тотожні, хоча дуже близькі за зна­ченням поняття.

Бізнес- охоплює всі відно­сини, що виникають між усіма учасниками ринкової економіки,вклю­чаючи у дію не тільки підприємців, а й споживачів, найманих праців­ників, державні структури.

Підприємництво- динамічний, активний елемент бізнесу, що являє собою ініціативну, самостійну діяльність, яка здійснюється на свій ризик і під свою майнову відповідальність громадянами, об'єднання­ми громадян з виробництва продукції, виконання робіт і надання по­слуг з метою одержання прибутку.

Підприємництво- якісно новий ефективний тип ведення господар­ства. Воно потребує прогресивних способів, прийомів, методів веден­ня та конкретного власника.

В Україні бізнесом мо­жуть займатися практично всі громадяни, за винятком категорії лю­дей, яким законодавчо ця діяльність заборонена. Це працівники міліції, суду, прокуратури, державної безпеки, арбітражу, нотаріату, держав­ної влади та управління, які повинні здійснювати контроль за роботою підприємств (наприклад, працівники фінансових органів, податкової інспекції). Заборонено займатися бізнесом і людям, у яких, за рішен­ням суду, не закінчився строк вироку, а також тим, які мають непога­шену судимість.

Отже, суб'єктами бізнесу можуть виступати громадяни, права яких не обмежені законом, юридичні особи, які володіють різними ви­дами власності, а також громадяни іноземних держав і особи без громадянства - в межах повноважень, встановлених законодав­ством, а саме:

- власне підприємці, тобто особи, які здійснюють ініціативну діяль­ність на свій ризик і під свою економічну і юридичну відповідальність (у минулому ця категорія підводилася під визначення капіталістів або простих товаровиробників), а також колективи підприємців і підпри­ємницькі асоціації;

- індивідуальні та колективні споживачі продукції (робіт, послуг), що пропонуються підприємцями, а також союзи та асоціації споживачів;

- працівники, які здійснюють трудову діяльність за наймом на конт­рактній або іншій основі, а також їхні професійні спілки;

- державні структури у тих випадках, коли вони виступають безпо­середніми учасниками угод (надання урядом замовлень підприєм­цям, визначення цін, складу і обсягу пільг при виконанні спеціальних робіт та ін.).

 

5. Ознаки та рушійні сили бізнесу. Стратегія і тактика бізнесу, підприємницький, споживчий, трудовий та державний бізнес.

До родових ознак бізнесу належать:

- обмін діяльністю між суб'єктами економіки;

- прагнення кожного учасника обміну діяльністю реалізувати свої інтереси незалежно від того, чи реалізуються при цьому інтереси контрагентів;

- прагнення до нав'язування своїх інтересів у випадку, коли контр­агенти відмовляються приймати нав'язуванні їм умови ділового спіл­кування (угоди); прояв особистої чи колективної ініціативи у процесі підготовки чи укладання угоди;

- здатність і готовність йти на особистий (чи колективний) ризик заради укладання угоди (операції) на вигідних умовах;

- готовність і уміння проводити різні прийоми ділового спілкування, які переслідують мету досягнення найбільшої вигоди;

- здатність робити різні кроки, у різних напрямах з метою забезпе­чення вигідної позиції для наступного проведення вибраних прийомів ділового спілкування;

- вміння диференціювати вірогідні й справжні результати угоди, ви­значати пріоритети діяльності та підпорядкувати їм логіку ділового спілкування.

Усі зазначені родові ознаки бізнесу повною мірою виявляються у сучасній ринковій економіці, де вони мають повністю визначені видові особливості, зумовлені товарно-грошовими відносинами.

Система стимулів - надзви­чайно важлива характеристика системи бізнесу. Очікування винаго­роди виступає як рушійна сила бізнесу, вона стимулює працівників виробляти більше, а роботодавців - витрачати ресурси раціонально.

Рушійними силами розвитку бізнесу виступають ряд економічних законів ринку, зокрема закон вартості і закон попиту та пропозиції.

Основними рушійними силами розвитку бізнесу є:

Демократизація суспільства

  Рушійні сили розвитку бізнесу
Протиріччя

Праця

Ділова творчість людини

Прагнення до відтворення

матеріальних та духовних благ

Ризик

Конкуренція

Споживання

Інтереси

Стимули

Економічні закони розвитку


Читайте також:

  1. XVII ст.). Виникнення козацтва.
  2. Акціонерне товариство, як форма організацій бізнесу. Акції, їх суть і види.
  3. Безпосередньо збутові ризики та причини їх виникнення
  4. Біохімічна гіпотеза виникнення життя.
  5. Біохімічні чинники виникнення втоми при виконанні короткочасних вправ максимальної і субмаксимальної потужності
  6. Бюджетний дефіцит як економічне явище та причини його виникнення
  7. Бюджетний дефіцит, його суть, причини виникнення та джерела фінансування
  8. Бюджетний дефіцит: причини виникнення та можливі джерела покриття
  9. Велика депресія 1929–1933 рр. і економічний розвиток країн у 30-х рр. ХХ ст. Виникнення кейнсіанства
  10. Види і теорії сну. Повільний і швидкий сон. Механізм виникнення сну.
  11. Види та причини виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру
  12. Вимоги нормативних документів щодо термінів подачі інформації про виникнення НС та її медико-санітарні наслідки.




Переглядів: 747

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Суть і функції та процес розвитку підприємництва. Пріоритети його розвитку в Україні. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.