Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правові форми державного регулювання підприємництва.

Регулювання державою підприємницької діяльності відбувається з використанням різноманітних засобів.
Закон України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” від 5 квітня 2007 року закріплює основні принципи контролю держави за суб’єктами господарювання.

Державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами:

пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров'я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності;

підконтрольності і підзвітності органу державного нагляду (контролю) відповідним органам державної влади;

рівності прав і законних інтересів усіх суб'єктів господарювання;

гарантування прав суб'єкту господарювання;

об'єктивності та неупередженості здійснення державного нагляду (контролю);

наявності підстав, визначених законом, для здійснення державного нагляду (контролю);

відкритості, прозорості, плановості й системності державного нагляду (контролю);

неприпустимості дублювання повноважень органів державного нагляду (контролю);

невтручання органу державного нагляду (контролю) у статутну діяльність суб'єкта господарювання, якщо вона здійснюється в межах закону;

відповідальності органу державного нагляду (контролю) та його посадових осіб за шкоду, заподіяну суб'єкту господарювання внаслідок порушення вимог законодавства;

дотримання умов міжнародних договорів України;

незалежності органів державного нагляду (контролю) від політичних партій та будь-яких інших об'єднань громадян.

Держава забезпечує захист права власності підприємця. Вона може впливати на підприємництво засобами податкової, митної, цінової політики й іншими засобами.

Стаття 42 Конституції покладає на державу обов’язки щодо забезпечення захисту конкуренції і недопущення зловживань монопольнимстановищемна ринку, а також захисту прав споживачів щодо якості і безпечності продукції, послуг та робіт.

Захист конкуренції здійснюється в Україні на основі законів “Про захист економічної конкуренції ” від 11 січня 2001 року, “Про захист від недобросовісної конкуренції” від 7 червня 1996 року, “Про Антимонопольний комітет України” від 26 листопада 1993 року та низки підзаконних актів.

Монопольним визнається домінуюче становище суб’єкта господарювання, яке дає йому можливість самостійно або разом з іншими суб’єктами обмежувати конкуренцію на ринку певного товару (робіт, послуг).

Монопольним визнається таке становище підприємця, коли його частка на ринку певного товару перевищує 35% (рішенням Антимонопольного комітету може визнаватися монопольним і становище підприємця при частці, меншій від 35%). Монопольне становище дає можливість підприємцю самостійно або разом з іншими підприємцями обмежувати конкуренцію на ринку певного товару.

Юридична відповідальність підприємця виникає при виявленні певних форм зловживання монопольним становищем, наприклад: нав’язування таких умов договору, які ставлять контрагента у нерівне становище, або додаткових умов, що не належать до предмета договору (в тому числі нав’язування товару, непотрібного контрагенту); обмеження або припинення виробництва, а також вилучення з обороту товарів з метою створення або підтримки дефіциту на ринку чи встановлення монопольних цін; розподіл ринку тощо. Різноманітні форми дискримінації підприємців органами державної влади і управління також вважаються порушенням антимонопольного законодавства.

Юридична відповідальність внаслідок недобросовісної конкуренції виникає за таких умов: виявлення різноманітних форм неправомірного використання ділової репутації іншого підприємця; створення перешкод підприємцям у процесі конкуренції і досягнення неправомірних переваг; неправомірного збирання, розголошення і використання комерційної таємниці.

До суб’єкта-порушника можуть застосовуватися заходи адміністративної, кримінальної, цивільно-правової відповідальності. Державний контроль і захист інтересів підприємців здійснюється Антимонопольним комітетом України.

Захист прав споживачів в Україні здійснюється на основі закону “Про захист прав споживачів” від 12 травня 1991 р із змінами та доповненнями, згідно з яким споживачі мають право на:

1) належну якість товарів (робіт, послуг), торговельного та інших видів обслуговування;

2) безпеку товарів (робіт, послуг);

3) необхідну, доступну й достовірну інформацію про товари (роботи, послуги);

4) відшкодування збитків, завданих товарами (роботами, послугами) неналежної якості, а також шкоди, заподіяної небезпечними для життя й здоров¢я людей товарами (роботами, послугами);

5) звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав.

 

Література:1, 4-8, 12, 13, 17, 21, 30, 35,36, 42, 45-47, 53, 82-86, 90, 96, 114, 115,120, 122-127, 145, 149.
Тема 11: СУДОУСТРІЙ І СУДОЧИНСТВО В УКРАЇНИ


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  3. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  4. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  5. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  6. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  7. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  8. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  9. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  10. Автоматизовані форми та системи обліку.
  11. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  12. Автоматичне регулювання.




Переглядів: 514

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організаційно-правові форми підприємницької діяльності. | Загальна характеристика судоустрою України.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.