Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Хід лекції

Література

План

Тема: Вступ. Предмет, методи і завдання екології

Лекція № 1

Мета:познайомити студентів з предметом, завданнями екології, основними методами екологічних досліджень, структурою; формувати пізнавальний інтерес до вивчення дисципліни та майбутньої професії, розвивати наукові погляди студентів на сутність життя, стан навколишнього середовища

1.Вступ. Визначення поняття «екологія»

2. Предмет, завдання та значення екології

3. Основні методи екологічних досліджень та екологічні закони екології.

4. Історичний нарис виникнення, становлення та розвитку екології як науки

5. Сучасний стан, структура екології, її зв'язок з іншими дисциплінами, роль у житті суспільства.

1. Потіш Л.А. Екологія: Навчальний посібник. -К.:3нання, 2008.- С. 12-26

2. Заверуха Н.М., Серебряков В.В., Скиба Ю.А. Основи екології. Навчальний посібник.-К.: Каравела, 2006. - С. 7-13

3. Юрченко Л.І. Екологія. Навчальний посібник. - К.: «Видавничий дім «Професіонал», 2009, С. 9-14

4. Основи екології: Підручник / Г.О. Білявський, Р.С. Фурдуй, І.Ю.Костіков.-К.: Либідь, 2004.- С. 44-50

 

1. Вперше термін «екологія» (від грец.кос-житло, логос-наука) запропонував у 1866 році німецький дослідник природи Е. Геккель, однак формування екології як науки почалось в XX ст.. і триває далі.

Екологія- це наука про взаємодію живих істот між собою із навколишнім середовищем.

Сучасна екологія - це нова комплексна наука про виживання в довкіллі, взаємодію живої і неживої природи, це нова філософія людства.

2. Головний предмет досліджень екології - взаємозв'язки живих організмів, їхніх груп, живих і неживих компонентів екосистем, а також характер впливу природних і антропогенних факторів на функціонування біосфери.

Основні завдання екології:

• Вивчення загального стану сучасної біосфери;

• Прогнозування динаміки стану біосфери в часі і просторі;

• Створення бази даних та розроблення рекомендацій для екологічно безпечного планування господарської і соціальної діяльності людини;

• Застосування екологічних знань у справі охорони навколишнього середовища та раціонального використання природних ресурсів.

Екологію умовно можна поділити на 5 великих підрозділів:

1. аутекологія (екологія організмів) - відносини між стійкості виду і його ставлення до різних екологічних факторів, вплив середовища на поведінку організмів;

2. демокологія - описує коливання чисельності різних видів, встановлює їх принципи;

3. біогеоценологія - вивчає конкретні біоценози;

4. синекологія - аналізує стосунки між видами, популяціями;

5. біосферологія (глобальна екологія) - вивчає біосферу як єдине планетарне ціле


Читайте також:

  1. Більш детально про інвестиційну взаємодію в наступному Додатку до цієї Лекції.
  2. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  3. Валютне регулювання ЗЕД розглянуто окремо в наступній лекції «Валютне регулювання ЗЕД.
  4. Вибір остаточного варіанта плану лекції. Робота над формою викладу.
  5. ДОДАТОК до Лекції № 12
  6. Документальні колекції науково-історичних товариств в Україні 19 – початку 20 ст.
  7. Закріплення матеріалу лекції
  8. Закріплення матеріалу лекції
  9. Закріплення матеріалу лекції
  10. ЗАПИТАННЯ ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ лекції № 3.
  11. ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ
  12. ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ




Переглядів: 913

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Спадкове право | Методи екологічних досліджень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.