Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порівняльна характеристика традиційного та інноваційного занять

№ з/п Традиційне заняття Інноваційне заняття
1. Надає змогу ознайомитись з особливостями професійної діяльності Надає змогу пізнати свої можливості при виконанні професійних завдань
2. Реалізує суб’єкт-об’єктну модель діяльності Реалізує суб’єкт-суб’єктну модель діяльності
3. Переважає пасивне засвоєння інформації Переважає активне засвоєння інформації
4. Спирається на досвід викладача Створює умови для конструювання власного досвіду
5. Зосередження ведеться на знаннях та навичках професійної діяльності Зосередження ведеться на засвоєнні знань та навичок професійної діяльності через власний досвід
6. Не завжди увага фокусується на професійних якостях фахівця Має основною метою розширення уявлення про власні якості фахівця
7. Не завжди створює умови для самоаналізу власних професійних якостей Має за мету створення умов для самоаналізу та корекції власних професійних якостей
8. Може проходити беземоційно, сухо Проходить цікаво, на високому емоційному рівні

 

Визначимо функції інноваційної культури інженера-педагога. Серед них виділимо такі, як:

– світоглядна: полягає у формуванняі інноваційного світогляду фахівця;

– селекційна: полягає у відборі педагогічних інновацій, які найбільш ефективно впливають на результати педагогічного процесу;

– креативна: передбачає розвиток креативних якостей фахівця як однієї з головних умов створення педагогічних інновацій;

– перетворювальна: забезпечує заміну застарілих стереотипних підходів щодо організації навчальної та виховної діяльності на інноваційні;

– аналітична: дозволяє викладачу на основі рефлексивної діяльності визначити відповідність стану власних педагогічних можливостей запитам сьогодення щодо інноваційної організації педагогічного процесу.

Якщо застосувати віртуальні ваги для виміру наведених заходів, то на одній чаші опиняться питання інтелектуально-технологічного характеру, а на іншій – духовного розвитку особистості. Вважаємо, що без їх гармонійного поєднання, людство, як ніколи, може опинитись у стані вирішення дилеми: «Бути, або не бути?». Вихідні умови суспільства такі, що ступінь забруднення природи та соціуму досягли свого апогею на паритетних началах: з одного боку світ знаходиться на межі екологічної катастрофи, а з іншого – соціального знищення через глобальне розповсюдження наркоманії, СНІДу, алкоголізму, куріння. Усі ці явища мають одне коріння – бездуховність, відсутність усталених ціннісних орієнтирів. Тому інноваційну культуру потрібно розглядати через призму духовного формування особистості. Тільки такий підхід гарантуватиме розробку інновацій, спрямованих на творення. Цьому сприятимуть принципи формування інноваційної культури, серед яких:

– принцип системності: дозволяє розглянути підходи щодо формування інноваційної культури інженера-педагога як цілісної системи;

– принцип прогностичності: спрямований на передбачення інженером-педагогом результатів інноваційної діяльності;

– принцип свідомості: передбачає сформованість уявлення щодо впровадження педагогічних інновацій як нагальної необхідності;

– принцип активності: забезпечує інтенсивне використання інноваційних технологій у педагогічній діяльності.

Особливістю сучасного етапу розвитку освіти є необхідність кардинальної зміни світосприйняття як тих, що навчають, так і тих, що навчаються. Для цього, у першу чергу, такі зміни повинні відбутися у самого інженера-педагога як провідника інноваційної культури.

 


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  4. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  5. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  6. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  7. Автокореляційна характеристика системи
  8. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  9. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.
  10. Архітектура СЕП та характеристика АРМ-1, АРМ-2, АРМ-3
  11. Афіксальні морфеми. Загальна характеристика
  12. Банківська система України і її характеристика




Переглядів: 872

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення поняття «інноваційна культура» в літературних першоджерелах | Глосарій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.