![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Переважання активних методів навчанняЗагальні особливості методики викладання географії в старшій школі. Завдання сучасної школи – підготувати учнів до життя в сучасних умовах, т.т. навчити їх самостійно думати й розв’язувати проблеми, критично й творчо мислити, збагачувати свій словниковий запас, грамотно використовувати інформацію, бути комунікабельними, контактними, самостійно удосконалюватись. Часто вчителі намагаються дати якомога більше інформації учням, але не зважають на якість знань учнів. В наш час актуальніше навчити дітей розуміти інформацію, вміти її використовувати. Це можливо лише за умови самостійної, активної пізнавальної діяльності учнів. Тому важливим є вибір вчителем адекватної методики викладання, відповідних методів, прийомів і засобів навчання, які б пробуджували б пізнавальний інтерес учнів до географії. Особливості викладання в старшій школі випливають зі змісту економічної і соціальної географії та з психологічних особливостей учнів даного віку. Тому завдання вчителя на цьому етапі – обрати адекватну методику викладання, яка б забезпечила найбільшу ефективність навчання географії в старших класах. До загальних особливостей методики викладання географії в старшій школі слід віднести: § переважання активних методів навчання; § зростання ролі самостійної роботи учнів; § велика увага до роботи зі статистичним та картографічним матеріалом та з навчальною літературою; § проблемний виклад навчального матеріалу; § широкі можливості для впровадження лекційно-семінарської системи навчання; § використання нетрадиційних форм організації навчання (конференій, семінарів, дискусій, рольових ігор тощо); § зростання практичної спрямованості навчання географії; § розвиток навичок спілкування в процесі використання різноманітних форм організації навчальної пізнавальної діяльності школярів (фронтальна, індивідуальна, групова); § патріотичне, економічне, екологічне виховання учнів в процесі вивчення географічних курсів в старшій школі тощо; § застосування традиційних та інноваційних технологій навчання;
Розглянемо детальніше окемі із зазначених особливостей.
Активні методи навчання дозволяють формувати в учнів знання, уміння та навички шляхом залучення їх до активної навчально-пізнавальної діяльності. В основі активно навчання лежить принцип безпосередньої участі, який зобов’язує вчителя робити кожного учня учасником навчально-виховного процесу, активним шукачем шляхів і засобів вирішення проблем, які вивчаються в курсі географії. Поняття „активні методи навчання” поширюється на досить широку групу прийомів і засобів проведення теоретичних і практичних занять. Серед словесних методів такими є диспути, дискусії, бесіди, рольові ігри тощо. Активними є і практичні методи навчання (виконання географічних вправ, вирішення задач тощо). Активності учнів сприяють і методи проблемного викладу матеріалу, частково-пошукові, дослідницькі методи навчання тощо. Висока ступінь гнучкості активних методів навчання дозволяє вчителю з однаковою ефективністю використовувати їх на різних етапах уроку. Активні методи навчання при вмілому їх використанні дозволяють оптимально вирішувати одночаксно три навчально-організаційних завдання: - підпорядкувати процес навчання керівній дії вчителя; - залучити до активної роботи всіх учнів; - вести постійний контроль за процесом засвоєння навчального матеріалу.
Читайте також:
|
||||||||
|