Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Переважання активних методів навчання

Загальні особливості методики викладання географії в старшій школі.

Завдання сучасної школи – підготувати учнів до життя в сучасних умовах, т.т. навчити їх самостійно думати й розв’язувати проблеми, критично й творчо мислити, збагачувати свій словниковий запас, грамотно використовувати інформацію, бути комунікабельними, контактними, самостійно удосконалюватись. Часто вчителі намагаються дати якомога більше інформації учням, але не зважають на якість знань учнів. В наш час актуальніше навчити дітей розуміти інформацію, вміти її використовувати. Це можливо лише за умови самостійної, активної пізнавальної діяльності учнів. Тому важливим є вибір вчителем адекватної методики викладання, відповідних методів, прийомів і засобів навчання, які б пробуджували б пізнавальний інтерес учнів до географії.

Особливості викладання в старшій школі випливають зі змісту економічної і соціальної географії та з психологічних особливостей учнів даного віку.

Тому завдання вчителя на цьому етапі – обрати адекватну методику викладання, яка б забезпечила найбільшу ефективність навчання географії в старших класах.

До загальних особливостей методики викладання географії в старшій школі слід віднести:

§ переважання активних методів навчання;

§ зростання ролі самостійної роботи учнів;

§ велика увага до роботи зі статистичним та картографічним матеріалом та з навчальною літературою;

§ проблемний виклад навчального матеріалу;

§ широкі можливості для впровадження лекційно-семінарської системи навчання;

§ використання нетрадиційних форм організації навчання (конференій, семінарів, дискусій, рольових ігор тощо);

§ зростання практичної спрямованості навчання географії;

§ розвиток навичок спілкування в процесі використання різноманітних форм організації навчальної пізнавальної діяльності школярів (фронтальна, індивідуальна, групова);

§ патріотичне, економічне, екологічне виховання учнів в процесі вивчення географічних курсів в старшій школі тощо;

§ застосування традиційних та інноваційних технологій навчання;

 

Розглянемо детальніше окемі із зазначених особливостей.

 

Активні методи навчання дозволяють формувати в учнів знання, уміння та навички шляхом залучення їх до активної навчально-пізнавальної діяльності. В основі активно навчання лежить принцип безпосередньої участі, який зобов’язує вчителя робити кожного учня учасником навчально-виховного процесу, активним шукачем шляхів і засобів вирішення проблем, які вивчаються в курсі географії. Поняття „активні методи навчання” поширюється на досить широку групу прийомів і засобів проведення теоретичних і практичних занять. Серед словесних методів такими є диспути, дискусії, бесіди, рольові ігри тощо. Активними є і практичні методи навчання (виконання географічних вправ, вирішення задач тощо). Активності учнів сприяють і методи проблемного викладу матеріалу, частково-пошукові, дослідницькі методи навчання тощо.

Висока ступінь гнучкості активних методів навчання дозволяє вчителю з однаковою ефективністю використовувати їх на різних етапах уроку.

Активні методи навчання при вмілому їх використанні дозволяють оптимально вирішувати одночаксно три навчально-організаційних завдання:

- підпорядкувати процес навчання керівній дії вчителя;

- залучити до активної роботи всіх учнів;

- вести постійний контроль за процесом засвоєння навчального матеріалу.

 


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. V Засоби навчання
  3. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  4. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  5. Адаптації та навчання
  6. Активний метод навчання
  7. АЛЬТЕРНАТИВНІ ПІДХОДИ ДО ВИДІЛЕННЯ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ
  8. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  9. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  10. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  11. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  12. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії




Переглядів: 133

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.