Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття і види влади.

Органи держави.

Виконання багатьох функцій держави покладається на спеціально створені органи держави. Орган держави — це особа або орган, які виступають від імені держави, мають певні владні повноваження відповідно до свого призначення.До органів нашої держави, зокрема, належать Президент України, Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, суди тощо.

Усі органи держави мають спільні риси й характерні для них ознаки. Вони створюються для виконання державних функцій. Кожний дер­жавний орган має державно-владні повноваження. Це означає, що орган держави діє від її імені, може приймати певні рішення, іноді навіть застосовувати примус щодо тих, хто не хоче виконувати ці рішення добровільно. Державний орган діє в порядку, установленому законом. Існує чимало державнихорганів, усі вони взаємопов'язаніі мають певне підпорядкуванняПри цьому державні органи утворю­ють єдину, цілісну систему, яку наливають апаратом держави.

Усі органи держави діють на основі законності й гуманізму. Вони повинні діяти в інтересах людини, забезпечуючи її права й свободи.

Частина державних органів створюється безпосередньо народом шляхом виборів — це, наприклад, Верховна Рада України, Президент України тощо. Такі органи називають первинними. Інші створюють ці первинні органи — Верховна Рада України обирає уряд, президент призначає суддів — такі органи називають похідними, вони підзвітні тим органам, які їх створили. Органи державної влади також можуть бути виборними й призначуваними. За характером і змістом діяль­ності органи влади поділяють на органи законодавчої, виконавчої та судовоївлади. Органи держави відрізняються за територією, на якій вони діють (загальнодержавні й місцеві), за часом дії (поспішні й тимчасові), за своїм складом (одноособові й колегіальні).

Згадайте з практичного курсу правознавства, який ви вивчали в 9 класі, які завдання виконують органи законодавчої, виконавчої й судової влади. Які органи належать до законодавчої, виконавчої й судової влади в Україні?

 

Влада - це авторитетна сила, вольові відносини між людьми, в яких ті, хто має владу, визначають поведінку підвладних осіб. Це реальна можливість здійснен­ня своєї волі у соціальному житті, нав'язування її іншим людям при використанні різних засобів і методів, вклю­чаючи примус. Звідси, влада - це завжди двобічні відносини, де воля носія влади здійснюється через під­леглість підвладного.

Владу можна класифікувати за різними підста­вами:

а) за сферою реалізації розрізняють: економічну і політичну владу;

б) відповідно до суб'єктів, що беруть участь у владовідносинах - державну владу, владу формальних і неформальних об'єднань.

Ми зупинимося на понятті політичної та держав­ної влади.

Політична влада - це вироблення і запровадження у життя політичних програм усіма суб'єктами політич­ної системи.

Державна влада здійснюється за допомогою соці­ального управлінського апарату на визначеній терито­рії, на яку поширюється державний суверенітет, має можливість використовувати тут засоби організова­ного і законодавче встановленого примусу і насильс­тва.

Ідея поділу влади має далеку історію. У Біблії можна прочитати про владу Божу і владу кесареву. Монтеск'є, видатний філософ XVIII століття, доводив, що поділ влади є найпершою умовою правової організації суспільства і держави, що рівновага влад покликана забезпечити існування політичних свобод.

Єдина державна влада за принципом поділу влад здійснюється законодавчими, виконавчими та судо­вими органами державної влади, що дає змогу запобігти диктаторству будь-якої з них і водночас організувати їх спільну діяльність на основі взаємозалежності та взаємодії у процесі реалізації єдиної державної влади в Україні згідно з Конституцією.

Особливе місце в системі органів державної влади в Україні має Президент України, який не входить безпосередньо до жодної з гілок влади. Проте його ста­тус як глави держави наділяє його повноваженнями, згідно з якими він є гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Консти­туції, прав і свобод людини та громадянина.

Відповідно до Конституції України державна вла­да здійснюється на підставі державних програм.

Законодавча влада - це влада, на яку покладена функція прийняття та видання законів - нормативних актів вищої юридичної сили, якщо інше не передбачено референдумом.

Виконавча влада - це правозастосовна влада, на яку покладається функція виконання законів. Вико­навча влада діє на підставі таких принципів: пріоритет прав і свобод громадян, законність, демократизм.

Судова влада забезпечує належну дію механізму держави, шляхом здійснення правосуддя. Правосуд­дя здійснюється виключно судами. Завдання право­суддя - захист від будь-яких посягань на суспільний лад України, політичну систему, права і свободи громадян.

Самостійна робота:


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  5. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  6. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  7. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  8. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  9. Апарат державного управління як система органів виконавчої влади.
  10. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  11. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  12. Базове поняття земле оціночної діяльності.




Переглядів: 5071

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття та ознаки держави. | Історичні типи держави.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.