МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Особливості трудових відносинз посадовими особами органів управління ВАТ.Тема 5. Системи і форми участі персоналу в діяльності корпорацій Трудові правовідносини у ВАТ складаються у зв'язку з реалізацією громадянами своїх прав і обов'язків, передбачених трудовим договором з ВАТ і регулюються: • аконодавством України про працю (КЗпП України та іншими • Правилами внутрішнього трудового розпорядку ВАТ; • Положенням про Спостережну раду ВАТ; • Положенням про Правління ВАТ; • Положенням про Ревізійну комісію ВАТ. Законодавство України про працю (КЗпП України та інші нормативні акти про працю) в повному обсязі розповсюджується на всі підприємства, які працюють на території України, незалежно від форми власності, територіальної або відомчої підпорядкованості (ст. З КЗпЩ При цьому, будь-які домовленості між власником підприємства і працівником;, що погіршують умови працівника у порівнянні з вимогами законодавства України про працю, є незаконними (ст. 9 КЗпП). Таким чином, ВАТ, як і інші суб'єкти підприємницької діяльності України, будують свої стосунки з персоналом на основі норм КЗпП України та інших нормативних актів про працю. Посадовими особами органів управління визнаються голова й члени виконавчого органу, голова Ревізійної комісії, а у ВАТ, де створена рада ВАТ (Спостережна рада),- голова й члени Спостережної ради. Оформлення трудових відносин з членами Спостережної ради ВАТ та головою ревізійної комісії. У відповідності до положень ст, 23 Закону України "Про господарські товариства", члени Спостережної ради і голова Ревізійної комісії є посадовими особами ВАТ. Разом з цим, свої обов'язки зазначені особи суміщають з виконанням інших функцій у ВАТ, або іншій організації, в своїй роботі не дотримуються Правил внутрішнього трудового розпорядку ВАТ. Отже, ця частина їх діяльності трудовим законодавством регулюватися не повинна. Про це також свідчить відсутність вищезазначених посад у Класифікаторі професій ДК 003-95, затвердженому Держстандартом України 1995 року. Винагорода за роботу цих осіб має виплачуватися на підставі цивільно-правових угод (наприклад, договору підряду). Форма і порядок укладення зазначених угод мають бути передбачені в Положеннях про Спостережну раду І Ревізійну комісію, які доцільно затвердити вже на перших Загальних зборах акціонерів. Оформлення трудових відносин з членами Правління ВАТ. З аналізу чинного законодавства випливає, що члени Правління ВАТ мижуіь иуш я& "вивільненими", хак і суміщати роботу в Правлінні з виконанням трудових обов'язків, наприклад, інженера. В будь-якому з двох розглянутих варіантів особа, обрана до складу Правління, повинна укласти з ВАТ трудовий договір (ст. 48 Закону України Про господарські товариства"). Власник в особі Загальних зборів акціонерів має право передбачити в Положенні про Правління будь-яку з двох вищез означених форм виконання членами Правління своїх обов'язків. На нашу думку, з урахуванням важливості й обсягу обов'язків, що покладаються на членів Правління ВАТ, варто передбачати виконання ними своїх функцій у ВАТ на постійній основі, з введенням таких посад до штатного розкладу ВАТ, а також укладанням з обраними знову членами Правління трудового договору на строк їх повноважень. Виникає питання, як здійснюється переоформлення трудових відносин з працівником ВАТ у разі обрання його членом Правління? В цьому разі на підставі відповідної виписки з протоколу Загальних зборів акціонерів видається наказ про переведення працівника на посаду члена Правління на строк його повноважень. Обрання і, відповідно, переведення на зазначену посаду здійснюються суто за умови наявності письмової згоди працівника. Після закінчення строку повноважень члена Правління ВАТ і, відповідно, його трудового договору, йому може бути запропонована інша робота у ВАТ, хоча, в принципі, законом такий обов'язок не передбачено. За відсутності вакансій такий працівник може бути звільнений за п. 2 ст. 36 КЗпП (у зв'язку із закінченням строку трудового договору). Для запобігання подібним казусам рекомендуємо в Положенні про Правління ВАТ передбачати гарантії збереження попередньої роботи (посади) для працівників ВАТ, що обираються в Правління, за аналогією з гарантіями, передбаченими для осіб, що обираються на виборні посади в державних органах ст.ст. 118 -119 КЗпП. У разі, якщо Загальними зборами акціонерів буде прийнято рішення про суміщення членами Правління своїх обов'язків з роботою на будь-яких інших посадах в цьому ж ВАТ - їх відносини з ВАТ у зв'язку з виконанням обов'язків членів Правління будуть розглядатися, як робота за сумісництвом. Оформлення трудових відносин з головою Правління ВАТ. і. У відповідності до вимог ст. 48 Закону України "Про господарські товариства", порядок призначення (обрання) голови Правління ВАТ визначається Статутом ВАТ; 2.ст. 23 зазначеного закону встановлює коло осіб, що не можуть 3. вищезазначена посада передбачена в Класифікаторі професій ДК 003- 4.після обрання (призначення) на посаду з головою Правління 4 у разі, якщо головою Правління ВАТ припущені порушення умов контракту, або є інші (передбачені КЗпП) підстави для припинення з ним трудових відносин, вирішення цього питання в період між Загальними зборами акціонерів може бути делеговано Спостережній раді. В цьому разі підставою для звільнення голови Правління ВАТ є рішення Спостережної ради. У ра-іі, якшо прсшо ариймаш .зазначене рішення не о>ло диіісюїіане Спостережній раді, або цей орган відсутній в структурі ВАТ, для прийняття рішення про розірвання трудових відносин з головою Правління ВАТ необхідне скликання Загальних зборів акціонерів, Конфлікт інтересів - це ситуація, в якій посадова особа органу управління' ВАТ, має особисту зацікавленість (пряму, опосередковану чи потенційну), що перевищує загальноприйняту зацікавленість у результатах, виконуваної роботи. Як правило, така зацікавленість не відповідає, а у більшості випадків навіть суперечить інтересам, діловій репутації чи діяльності ВАТ. Конфлікт виникає у однієї особи між двома її інтересами: як посадової особи, що має діяти в найкращих Інтересах компанії, та як приватної особи (особистий інтерес). Така суперечність може виражатися в тому, що 1) посадова особа матиме зиск від ситуації, що склалася (укладення угоди, затвердження проекту тощо), або в тому, що 2) внаслідок дій посадової особи Товариство не зможе досягнути результату, що більш за все відповідає інтересам Товариства, або в тому, що 3) внаслідок дій посадової особи постраждає ділова репутація Товариства або честь та гідність самої посадової особи чи інших посадових осіб Товариства. Саме тому така ситуація і отримала назву "конфлікт інтересів". Основне, що лежить в основі конфлікту інтересів - зацікавленість посадової особи. Конфлікт інтересів виникає, якщо має місце підвищена зацікавленість, тобто така, що виходить за рамки звичайного інтересу до справи, обумовленого займаною посадою. Оскільки важко визначити, чи перевищує зацікавленість звичайну, чи ні - вводиться поняття зацікавлених осіб, що значно спрощує ситуацію. Конфлікт інтересів - це ще не злочин. Однак, якщо проаналізувати наслідки, до яких може призвести його існування - можна зробити висновок, що конфлікт є пертим кроком до злочину. Існування конфлікту інтересів не є злочином. Це ситуація, виникнення якої іноді навіть не залежить від волі особи. Головним принципом при виникненні конфлікту інтересів є розкриття інформації про його існування. Послідовність дій при виникненні конфлікту інтересів є наступною: Виникнення - Повідомлення - Розкриття інформації -Обговорення - Ухвалення рішення - Реалізація справи. Виникнення. Конфлікт інтересів може виникнути на будь-якому етапі, а саме: До моменту призначення чи обрання посадової особи; До моменту першого обговорення справи (угоди, проекту); Після призначення чи обрання посадової особи; Після обговорення справи (угоди, проекту); Після ухвалення рішення по справі (угоді, проекту). Повідомлення. Посадова особа, у якої виникла підвищена зацікавленість у справі (угоді, проекті) повинна повідомити відповідний орган управління. Не можна повідомляти якусь окрему посадову особу, наприклад, секретаря чи голову органу управління. Необхідно, щоб повідомлення було зроблено офіційно та відкрито на першому ж засіданні після виникнення конфлікту інтересів. Повідомлення робиться письмово або ж усно, але з занесенням відповідної інформації до протоколу засідання органу управління. Іноді особа може мати сумнів шодо того, чи існує конфлікт інтересів чи ні. Такі випадки дуже розповсюджені. У такому разі посадовій особі рекомендується повідомити Спостережну раду та отримати відповідне рішення. Розкриття. Розкриття інформації тісно пов'язане з етапом повідомлення. Розкриття здійснюється на засіданні відповідного органу управління. Особа, що має зацікавленість, повинна надати повну та вичерпну інформацію іншим посадовим особам та пояснити, у чому саме полягає конфлікт інтересів та відповісти на всі запитання. При цьому можлива ситуація, коли посадова особа муситиме розкрити інформацію приватного, тобто конфіденційного характеру про себе чи своїх близьких родичів. Орган управління повинен вжити всіх необхідних заходів щодо збереження такої інформації. Обговорення. Цей етап не є обговоренням справи (угоди, проекту) по суті. Це етап обговорення того, чи допускає товариство існування конкретного конфлікту інтересів. Під час обговорення посадова особа може бути присутньою та надавати відповідні аргументи та інформацію. Ухвалення рішення. Рішення складається з двох частин: висновок органу про те, чи є конфлікт інтересів та яким чином мають діяти особи та товариство у ситуації, що склалася. Рішення органу повинно бути мотивованим та зваженим. В голосуванні не беруть участь особи, що мають зацікавленість. Рішення ухвалюється більшістю незацікавлених членів органу. Реалізація. Реалізація справи, у якій є конфлікт інтересів - це не кінець проблеми, а лише її початок. Ситуації, коли товариство допускає існування конфлікту інтересів, дуже рідко трапляються у практиці. Однак, якщо товариство вирішило, що справа є вигідною для товариства та може бути реалізованою навіть при існуванні конфлікту інтересів - необхідно пам'ятати про основні принципи реалізації такої справи: зацікавлена особа не повинна втручатися на жодному з етапів реалізації справи, якщо у справу входять треті особи - інформація про існування конфлікту інтересів та факт узгодження з товариством повинні розкриватися. Читайте також:
|
||||||||
|