Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Системний підхід до аналізу наукової діяльності

Основи системного підходу

Очевидні ознаки системності

– структурованість системи;

– взаємозв’язок складових її частин;

– підкореність організацій всієї системи певній цілі.

 

Декомпозиція – це поділ системи на частини з метою зробити зручнішими певні операції з цією метою.

Елемент – деякий об’єкт, що має ряд важливих властивостей, але внутрішня будова якого безвідносна до мети дослідження.

Структура – це множина частин або форм (елементів), які знаходяться у взаємодії та специфічному порядку, необхідному для реалізації функцій.

Структура системи – це стійка упорядкованість у просторі і в часі її елементів і зв’язків. Властивістю структури є можливість існування протягом певного часу за допомогою зв’язуючого пристосування для збереження елементів та їх відношень приблизно в одному й тому ж порядку, реагуючи при цьому на дії середовища. У залежності від характеру організації в системі елементів і їхніх зв’язків можна виділити основні типи структур: мережну, кістякову, ієрархічну.

Отже, структура є стійкими взаємними зв’язками між елементами системи, які забезпечують її цілісність.

Зв'язок - це важливий з точки зору розгляду системи обмін речовиною. Енергією, інформацією між елементами та зовнішнім середовищем і елементами системи.

Функції системи реалізуються через потоки енергії, людей, матеріальні та інформаційні. Структуру можна розглядати також як множину обмежень на потоки в просторі та часі.

Елемент системи може входити до її складу, може бути переміщений в системі з одного місця на інше, може бути виключений з неї.

Одним із понять, що має зв’язок з системним аналізом, є поняття «системотехніка». Системотехніка описує правила поведінки інженера, що конструює складні системи.

Стан системи – це зафіксовані значення характеристик системи, важливі для цілей дослідження.

Процес – це набір станів системи, що відповідає впорядкованій неперервній або дискретній зміні деякого параметра, що визначає характеристики чи властивості системи.

Тема розглядається в структурі категорій:

 

<наука> - <виробництво>,
<теорія> - <практика>,
<суб’єкт> - <об’єкт>,
<цілі> - <засоби>,
<причини> - <наслідки>,
<частина> - <результат>,
<система> - <модель>,
<процес> - <метод>,
<ефективність> - <якість>,
<аналіз> - <синтез>,
<організація> - <технологія>,
<задача> - <ціле>,

 

 

Суть системного підходу, який є методологією вирішення складних проблем, реалізується в три великі етапи:

1) систематизація (цілей задач, моделей, методів і т. ін.) – проведення класифікації та упорядкування підзадач (декомпозиції-композиції);

2) формалізація – використання формалізованого поняття “система” (<вхід> – <перетворення> – <вихід>) і проведення математичних та комп'ютерних експериментів;

3) цілеорієнтація – застосування методології цілеорієнтування системи (<цілі>↔<засоби>), що деталізується в більш конкретну структуру (<цілі> ↔ <задачі моделі> ↔ <методи алгоритми> ↔ <завдання технічні засоби>).

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. III етап. Системний підхід
  3. IV етап. Ситуаційний підхід
  4. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  5. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  6. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  7. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  8. Автоматизація метрологічної діяльності
  9. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  10. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  11. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  12. Аксіоми безпеки життєдіяльності.




Переглядів: 703

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні поняття та їх визначення. | Основні психологічні ознаки праці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.