Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТРИПІЛЬСЬКА КУЛЬТУРА

Найвизначнішою . серед багатьох східноєвропейських культур мідного віку (IV—III тис. до н. є.) була слав­нозвісна трипільська культура. Мис­тецтво посідало в ній дуже важливе місце. Найвищого рівня розвитку до­сягла трипільська кераміка, що вико­ристовувалася в господарстві та магіч­них ритуалах. її асортимент, форми та розміри надзвичайно різноманітні. Ви­роби прикрашалися гарним, яскравим орнаментом, властивим лише цій куль­турі. Найпоширенішими елементами орнаментів були спіралі, смуги, кола, інколи - зображення людей і тварин, що символізували природні явища, стихії, божества, від яких залежало життя людей. Усі вони мали конкрет­не значення й були зрозумілі людям. Пам'ятки трипільської кераміки вико­нані з тонким художнім смаком. Ма­люнки гармонійно поєднуються з фор­мою посудин.

Дуже цікаві невеликі скульптурні вироби трипільської культури. Най­частіше це фігурки жінок, а також свійських тварин (бика, свині, кози, собаки). Жіночі статуетки, що симво­лізують прадавню Велику богиню, покровительку роду та землеробства, використовували в ритуалах землеробської магії. Всередину їх вкладали зерна пшениці: давні люди вірили, що це впливало на родючість землі.

Твори трипільської пластики значно відрізняються від справжніх людей і тварин. Проте давні скульпто­ри й не прагнули їх реального зображення. Вони створювали певні зна­ки, символи. Через віки, на початку (т. н. є., подібні завдання ставитимуть перед собою професійні євро­пейські художники. Так, саме в три­пільській культурі знаходив джерело натхнення видатний український скульптор Олександр Архипенко – основоположник модернізму в мистецтва скульптури.

Багато народів, відомих і невідо­мих сучасній науці, залишили свій слід, на українській землі. Про їхню культуру дають уявлення пам'ятки, Пов'язані з поховальними ритуалами та культом предків. Починаючи з III тис. до н. є. у степовій смузі спо­руджували величезні надмогильні і кургани, що стали відмітною ознакою ландшафту півдня України. Над похованнями часто встановлювали так зва­ні кам'яні баби - примітивні скульптури з тесаного каменю, що символізували образи воїнів, міфічних героїв та духів померлих пращурів. У похованнях ІII—II тис. до н. є. знайдено чимало майстерно виконаних худож­ніх виробів з міді, бронзи та інших ма­теріалів: зброю, прикраси, посуд. Во­ни оздоблені орнаментами, в яких пе­ретикають геометричні мотиви, що свідчить про вплив трипільського мистецтва.

Отже, можна зробити висновок, що у прадавні часи ритуальна скульптурі та декоративно-ужиткове мистецтво були найпоширенішими вида­ми художньої творчості на теренах України.


Читайте також:

  1. Архаїчні культури на території України. Трипільська культура та її здобутки.
  2. Бондарихінська культура
  3. Варіанти акультураційних стратегій
  4. Визначення поняття «інноваційна культура» в літературних першоджерелах
  5. Витоки української культури. Культура Київської Русі.
  6. Всемирная история: учебник для вузов / под ред. Г.Б. Поляка, – М.: Культура и спорт, ЮНИТИ, 2000. – 496 с.
  7. Г. Культура.
  8. Господарство первісних племен на території Українських земель. Трипільська культура
  9. Давньоєгипетська культура
  10. ДЕМОКРАТИЧНЕ ВРЯДУВАННЯ І КУЛЬТУРА МИРУ: НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС
  11. Ділова культура як культура нової соціальної спільності
  12. Дніпро - донецька культура




Переглядів: 1021

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 2. Ґенеза слов’янської художньої традиції. Статичні види мистецтва. Динамічні види мистецтва. | МИСТЕЦТВО СКІФІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.